(Vanuit Sofie)
"Sofie! Wakker worden!" Hoorde ik vanaf beneden. Ik zuchtte en draaide me nog een keer om. Waarom konden mijn ouders me niet gewoon laten liggen? Na een paar minuten ging de deur van mijn kamer open. Ik keek chagrijnig op. "Sofie, je komt te laat zo." Mijn moeder stond in de deuropening. Ik knikte en stond op. Ik haatte ochtenden. Waarom begon school om half 9 en niet om 12 uur of zo? Ik kleedde me snel om en deed mijn haar en make-up. Toen ik beneden kwam zag ik dat mijn ouders en broertje al aan de keukentafel zaten. "Dat duurde lang." Glimlachte mijn vader. Ik zuchtte hoorbaar en ging zitten. "Je moet wel iets eten." Zei mijn moeder. "Maar ik haat ontbijt." Mijn moeder keek me aan. "En ik haat avondeten, en ik eet het ook." "Ja, maar jij moet het goede voorbeeld geven." Zei ik. Mijn moeder grinnikte. "Ja, en jij moet daarvan leren, dus eten." "Oke mam." Grinnikte ik. "Ik ga naar school!" Riep ik na een tijdje. "Is goed. Doe wel voorzichtig!" Mijn ouders gaven me een kus en ik ging weg.
(Vanuit Ilse)
Toen Daan ook weg was haastten Bart en ik me naar de studio. "Hey!" Zei ik toen we de studio binnen liepen. Ik zette mijn tas neer en plofte op een stoel. Na een tijdje overlegd te hebben reden we weer naar huis. "We zijn lekker vrij vanmiddag. Wat wil je doen?" Ik keek Bart aan. "Ehhhm zeg het maar liefje." Zei hij. "Gaan we even door het bos lopen?" Stelde ik voor. Bart knikte en even later liepen we hand in hand door het bos. "Hier liepen we ook altijd toen ik zwanger was van Sofie." Merkte ik ineens op. Bart glimlachte. "Ja, dat is echt al een hele tijd geleden." "Ja, ze is alweer 14 en Daan alweer 11." "En wij zijn alweer oud in hun ogen." Grinnikte Bart. Ik lachte. "Dat mag ik toch niet hopen." "Oud of niet, ik hou van je." Zei Bart. Ik glimlachte en we bleven staan. "Ik hou ook van jou." Zei ik en ik zoende hem.
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Our love story part 2 ;)
FanfictionWat doe je als je dochter met de verkeerde mensen omgaat en niet meer naar haar moeder luistert? Ilse weet het niet meer, en het wordt alleen maar moeilijker als ze achter iets onverwachts komt...