6.

294 9 1
                                    

(Vanuit Sofie)

De volgende dag keek iedereen me aan op school. "Wat heb jij dan?!" Vroeg een leraar verbaasd. Meneer Klaassen. Ik had geschiedenis van hem en ik had al vanaf dag 1 een hekel aan hem. "Rood haar." Antwoordde ik. "Dat zie ik." Meneer Klaassen liep verder en Kimberly schudde afkeurend haar hoofd. "Jezus, wat een eikel. Waar bemoeid hij zich mee?" "Ja inderdaad. Gadver." Zei ik. Toen de les begon schreef Kimberly iets in mijn schrift.

'Gaan we nog roken deze pauze?'

Ik knikte en scheurde het briefje, zodat de leraar het niet zou zien. De tweede keer roken was niet zo erg als de eerste keer had Kimberly gezegd, dus waarom niet? Nog geen vijf minuten later kreeg ik weer een briefje op mijn tafel.

'Klaassen let niet op, pak zijn telefoon.'

Ik keek Kimberly aan. Ze wees op het bureau en inderdaad, daar lag zijn telefoon. "Waarom?" Fluisterde ik. "Soof, dat is grappig." Fluisterde Kimberly terug. Ik twijfelde even. "Wil je nou altijd braaf blijven?" Siste Kimberly. Ik schudde mijn hoofd en pakte de telefoon. Kimberly grinnikte en op dat moment kwam meneer Klaassen aangelopen. "SOFIE VERGOOSSEN! HIER MET DIE TELEFOON!" Bulderde hij. Ik schrok me dood en gaf de telefoon. "Het... Het was niet de bedoeling om..." Probeerde ik nog maar meneer Klaassen onderbrak me. "GA JE MAAR MELDEN!" Riep hij. Ik zuchtte en stond op. Ik pakte mijn spullen en liep weg. Bedankt Kimberly.

(Vanuit Ilse)

"Het is de puberteit Ils, ze draait wel weer bij." Zei JB toen ik vertelde over de actie van Sofie. "Rood haar is wel extreem." "Die van mij heeft roze haar. Het kan altijd erger." Grinnikte JB. Ik glimlachte en plofte op een stoel. "Het is niet eens echt lelijk, maar kom op. Het is wel echt extreem rood." JB lachte. "Nu ben ik benieuwd." "Het is net een vuurtoren." Zei Daan, die met Bart binnen kwam lopen. Ik schoot in de lach en zei:"dat mag je niet zeggen over je zus, maar het is wel waar." "Een vuurtoren?" JB lag dubbel van het lachen. "Ja, lach maar. Het is echt waar." Zei ik. "Het komt wel weer goed, het groeit er wel weer uit." "Ja, en dan gaat ze voor groen haar zeker." Zei Bart. "Oh echt niet." Zei ik vastbesloten.

COMMENTS?
TIPS?

Our love story part 2 ;)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu