(Vanuit Ilse)
Die avond stond ik bij het raam naar buiten te staren. De kinderen lagen in bed en ik dacht aan Sofie. Ik maakte me zorgen om haar. Waarom deed ze dit? Ik had nooit verwacht, of in ieder geval gehoopt, dat mijn kinderen gingen roken. "He liefje, wat is er?" Ik voelde de hand van Bart op mijn heup. Ik keek om. "Ik maak me gewoon zorgen om Sofie." Zuchtte ik. Bart streelde door mijn haar. "Ik ook lieverd, maar ze draait wel weer bij. Dit is vast een fase waar ze even doorheen moet. Volwassen worden is niet makkelijk. Daar heb jij ook ervaring mee lieverd." Glimlachte Bart. Ik glimlachte even. "Ja, ik weet het ook wel... Maar ik heb nooit gerookt of mijn haar rood geverfd of wat dan ook." "Maar ik heb wel gerookt en met mij is het ook goed gekomen." Glimlachte Bart. Ik grinnikte. "Dat kwam alleen doordat ik weigerde je te zoenen als je gerookt had." Bart lachte. "Dat is waar. Je kunt net zo streng voor Sofie zijn als je toen voor mij was." Ik knikte. "Je hebt gelijk." Bart glimlachte en gaf me een knuffel. Ik keek hem aan en gaf hem een kus. "Maak je niet teveel zorgen oke?" Bart keek me aan. "Nee, het komt goed." Glimlachte ik. Bart glimlachte en zoende me.
(Vanuit Sofie)
Een paar dagen later belde ik met Kimberly over vanavond. Het was zaterdag en Kimberly en ik zouden de stad in gaan. Mijn ouders mochten niks weten, dus ik had gezegd dat ik naar Sandra zou gaan om een film te kijken. Ik mocht sowieso nog niet uit van mijn ouders, laat staan in de stad waar elke club 18 plus was... Kimberly had me verzekerd dat we overal binnen zouden komen, dus ik vertrouwde haar. "Ik ga mam!" Riep ik. Het was 7 uur en ik ging naar Kimberly. "Ja! Papa komt je ophalen bij Sandra vanavond!" Zei mijn moeder. Ik knikte. Mijn moeder gaf me een kus en keek me aan. "Niet roken." Zei ze streng. Ik schudde mijn hoofd. "Nee mam." Ik liep weg en pakte mijn fiets. Op naar Kimberly.
JE LEEST
Our love story part 2 ;)
FanfictionWat doe je als je dochter met de verkeerde mensen omgaat en niet meer naar haar moeder luistert? Ilse weet het niet meer, en het wordt alleen maar moeilijker als ze achter iets onverwachts komt...