(Vanuit Sofie)
Het was twee dagen later en ik stond te roken met Sandra. Kimberly was er niet. Ze had vandaag gespijbeld. "Maar is Kimberly niet bang om gesnapt te worden?" Vroeg ik. Sandra grinnikte. "Nee, volgens mij is Kimberly nergens bang voor." "Mijn ouders zeggen dat ik moet oppassen met haar." Ik schrok zelf een beetje wat ik zo net had gezegd. Sandra leek het totaal niet raar te vinden. "Dat zeggen mijn ouders ook altijd. Ze vinden het de schuld van Kimberly dat ik ben gaan roken. Onzin, moet je je niks van aantrekken." Ik knikte. "Weten je ouders dat je rookt?" Vroeg ik nu toch wel nieuwsgierig. Sandra knikte. "Ze kwamen erachter. Ze vinden dat ik moet stoppen, maar jammer voor hun." "Als mijn ouders erachter komen ben ik echt dood." Zei ik. "Ach, ouders moeten niet denken dat ze alles kunnen bepalen. Het is toch jouw leven?" Vond Sandra. Ik knikte. "Ik blijf ook gewoon roken hoor." Een tijdje geleden moest ik nog haast overgeven van een trekje, en nu stond ik te roken alsof ik het al jaren deed. Sandra trapte haar sigaret uit en keek op haar telefoon. "Ik moet gaan, tot morgen!" "Tot morgen!" Zei ik. Toen Sandra weg was trapte ik ook mijn sigaret uit en liep ik naar mijn fiets. "Sinds wanneer rook jij?" Hoorde ik ineens achter me. Ik draaide me om en zag Nick staan. Ik voelde dat ik een kleur kreeg. "Ehm, nog niet zo lang." Stamelde ik. "Waarom? Het is hartstikke ongezond." Zei Nick. "Ja, weet ik. Maar ik rook niet zo vaak hoor." Zei ik snel. Nick glimlachte. "Ja ja, straks ben je hartstikke verslaafd." Ik lachte. "Nee hoor, maak je geen zorgen."
Toen ik thuis kwam hoorde ik mijn ouders praten. Toen ik mijn naam hoorde bleef ik even in de gang staan luisteren. "Het lijkt wel alsof ze ineens denkt dat ze alles kan maken. Dit gaat steeds verder." Dat was mijn moeder. "Rustig Ilse, denk je nou echt dat Sofie ineens helemaal doordraait? Het is een puber." Mijn vader probeerde mijn moeder gerust te stellen. "Let maar op. Ze gaat nog veel verder. Maar dat laat ik echt niet gebeuren." Zei mijn moeder boos. O shit. Ik deed snel een luchtje op en rende naar boven om mijn tanden te poetsen. Mijn ouders mochten echt niet ruiken dat ik had gerookt. Toen ik na 5 minuten de woonkamer inkwam zaten mijn ouders aan de keukentafel alsof er niks aan de hand was. "Hey, hoe was het op school?" Zei mijn moeder. "Goed hoor." Ik liep naar de keuken om drinken te pakken en plofte bij mijn ouders aan de keukentafel. "Vanavond zijn papa en ik even weg. Let jij een beetje op Daan?" Zei mijn moeder. Ik knikte. "Waar moeten jullie naartoe dan?" Vroeg ik. "Even naar de studio, vind je dat erg?" Ik schudde mijn hoofd. "Nee hoor." Eindelijk het rijk alleen. Met Daan dan, maar toch...
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Our love story part 2 ;)
FanficWat doe je als je dochter met de verkeerde mensen omgaat en niet meer naar haar moeder luistert? Ilse weet het niet meer, en het wordt alleen maar moeilijker als ze achter iets onverwachts komt...