Tiga [ 3 ]

5.5K 499 15
                                    

Soo Mi menyikat rambutnya yang panjang separas dada dan kemudian mengikat satu . Kelip rambut reben yang comel dikelipkan di rambutnya . Soo Mi bergerak keluar dari biliknya dan mencari eommanya .

" Eomma . Soo Mi pergi dulu . " kata Soo Mi lalu mencium pipi eommanya . " okay . Hati-hati . " balas eommanya diselangi batuk . " Eomma jangan lupa makan ubat ya . Risau Soo Mi . " ucap Soo Mi penuh kerisauan . " Takpe . Jangan risau dengan eomma . Hormat dia orang ya . Dia lebih tua dari kamu dan majikan kamu . " pesan eomma .
Soo Mi mengangguk dan berlalu pergi .
Eommanya berkata begitu kerana asalnya eomma adalah pembantu rumah di rumah tersebut sejak dia berumur 6 tahun tetapi disebabkan kesihatan eommanya , Soo Mi menawarkan diri untuk menggantikan tempat eommanya .

Soo Mi berjalan menyusuri deretan rumah banglo yang gah dan cantik . Sesampai sahaja di depan pagar salah sebuah deretan rumah banglo , loceng rumah ditekan . Seketika cuma pagar terbuka dan Soo Mi bergerak ke pintu utama lalu pintu diketuk . Terjegul muka Jhope yang sedang memisat matanya dengan keadaan mamai .

" Jhope oppa tidur ke ? " tanya Soo Mi . " Hehe . Ha'ah . Tidur tadi . " balas Jhope tersengih dan menjemput Soo Mi masuk ke dalam rumah . Soo Mi melihat keadaan rumah yang sedikit huru-hara dan bersepah dengan makanan ringan di atas meja , plastik dan botol kosong di karpet dan dihiasi pula dengan 4 orang lelaki yang sedang tidur nyenyak .

Jhope kembali tidur di atas sofa . Soo Mi meletakkan beg sekolahnya di atas meja dan menyingsing baju nya . Dia mengutip sampah makanan yang bersepah dengan berhati-hati kerana takut terlanggar Taehyung , Jimin , Namjoon dan Jungkook yang sedang tidur bergelimpangan .

Namun entah dimana silapnya , dia hampir terjatuh menghempap Jimin dan mungkin akan berlaku keadaan yang tidak diingininya . Mujur Jin sempat menarik tangan Soo Mi sebelum keadaan tersebut menjadi nyata . " terima kasih Jin oppa . " kata Soo Mi terhutang budi .

Jin tersenyum lalu mengejutkan dongsaeng-dongsaengnya . " Bangun-bangun . Soo Mi nak kemas la . " kejut Jin . Taehyung bangun terpisat-pisat lalu menolak kaki Jimin yang berada di atas badannya .

Namjoon menggeliat ganas sehingga tertolak pasu bunga yang berada di atas meja oleh tangannya . Jungkook dan Jimin terus sedar dari tidur apabila mendengar kaca jatuh berderai di lantai . Semua di situ tergamam terutama Namjoon .

" Hyung ! Ni dah kali ke-15 kita tukar pasu bunga atas meja ni . " kata Jimin masih terkejut . Namjoon seperti ingin menyatakan sesuatu tetapi tersekat di kerongkong . Dia menundukkan kepala dengan rasa bersalah .

Soo Mi tersenyum . Dia menepuk bahu Namjoon untuk meredakan hati Namjoon . " Takpe Namjoon oppa . Soo Mi ada idea macam mana nak bagi tak pecah dah . " kata Soo Mi . Namjoon hanya mengangguk lemah .

Soo Mi mengutip kaca dibantu oleh Jin dan Namjoon . Mereka yang lain pergi membersihkan diri . " Jin oppa dengan Namjoon oppa pergi la mandi . Soo Mi pergi masak . " arah Soo Mi berlalu ke dapur .

[ Completed ] Because Of You | Suga | Where stories live. Discover now