Jin duduk di sebuah bangku di kafeteria sekolah ditemani Namjoon dan Jimin . Soo Mi hanya berdiri di hadapan Jin . " Jin oppa okay tak ? " tanya Soo Mi . " I'm okay . " balas Jin sambil tersenyum manis .
" Hyung !!! " jerit Jungkook dan Taehyung dari jauh . Mereka termengah-mengah apabila sampai dihadapan Namjoon , Jimin , Jin dan Soo Mi . Namjoon dan Jimin mengjongketkan kening melihat Taehyung dan Jungkook yang cuba mengatur nafas dengan baik .
" Kenapa dengan kau orang nih ? " tanya Jimin . " Jungkook dengan Taehyung lari dari kene tarik . " balas Taehyung tersekat-sekat mengatur nafas . " kene tarik dengan siapa ? " tanya Namjoon pula .
" Jhope hyung ! Suga hyung tarik Jhope hyung jumpa Jun Ha . Jungkook cemas . Jadi Jungkook suruh Taehyung hyung tarik Jungkook . Nasib baik lepas . " balas Jungkook menarik nafas lega . Namjoon , Jin , Jimin dan Soo Mi tergelak mendengarnya .
Tiba-tiba terdengar Taehyung dan Jungkook mengaduh sakit . Serta merta mereka yang lain berhenti gelak . " Hyung ! Appeo ~ " rengek Jungkook dan Taehyung serentak sambil menggosok perlahan kepala mereka . Jhope tersengum puas hati apabila dapat mengetuk kepala dongsaeng-dongsaengnya .
" Mana Suga ? " tanya Jin sambil meliarkan matanya mencari kelibat Suga . " Dengan Jun Ha . Dalam kelas . " balas Jhope bersahaja sambil kedua-dua tangannya menggosok kepala Jungkook dan Taehyung yang sakit kerana ketukannya .
" Kaja . Kita masuk kelas . " ajak Jin lalu bangun dari duduknya . Mereka yang lain hanya mengekori dari belakang . Sampai sahaja di kelas , Soo Mi mengambil haluannya sendiri untuk pergi berjumpa Chanyeol seketika di bilik ketua pelajar . Jin dan yang lain mengambil tempat masing-masing . " kau orang . " panggil Jun Ha dengan nada lembut .
Semua berpaling ke belakang memandang Jun Ha kecuali Jin yang memandang Suga . " Hari ni nak pergi kafe lagi tak ? Saya belanja . " kata Jun Ha ceria sambil memandang Suga yang turut tersenyum padanya . Jungkook segera memandang Jin di sebelah yang hanya memandang Suga . Dia risaukan hyungnya ini . Taehyung dan Jimin memandang Namjoon dan Jhope meminta jawapan .
Jhope mula menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal . Namjoon memandang muka Jin yang nampak resah . " Hyung tak nak pergi . Hyung kene balik awal . Ada kerja nak buat . Kalau kau orang nak pergi ...pergi la . Tapi jangan balik lambat . " kata Jin perlahan dan berpaling semula ke hadapan .
" Jungkook tak nak pergi . Nak teman Jin hyung balik . " ucap Jungkook . " Erm . Kita orang semua tak pergi la kut . Kita orang ada kerja nak buat . " kata Namjoon menjawab pertanyaan Jun Ha bagi pihak adik-adiknya . Jun Ha hanya mengangguk sambil tersenyum kecewa . Dia memandang tepat belakang Jin yang memandang ke hadapan . Hatinya terasa sakit .
Loceng berbunyi menandakan tamat waktu persekolahan . " Namjoon . " panggil Pn. Song selaku guru tingkatannya yang mengajar matapelajaran
Fizik . Namjoon segera berhenti mengemas barangnya dan bergerak mendekati Pn. Song yang berada di hadapan kelas . " Kertas ni awak pergi bagi kat Soo Mi . Kenal kan penolong ketua pelajar tu ? " kata Pn. Song pada Namjoon . Namjoon menganggukkan kepala . " Saya tahu cikgu . " balas Namjoon ." Okay la kalau awak kenal . Bagi ya . " kata Pn. Song dan berlalu keluar . Namjoon bergerak kembali ke tempat duduknya . Ramai yang sudah beransur pulang kecuali mereka dan Jun Ha . " Amende tu hyung ? " tanya Taehyung ingin tahu . Namjoon memakai beg galasnya setelah Jhope memasukkan barang-barang ke dalam begnya . " Kertas la . Takkan la batu pulak . " perli Jimin bergurau . Mereka yang lain tersengih mendengar jawapan Jimin .
" Aku nak pergi jumpa Soo Mi . " kata Namjoon kepada Jhope di sebelah . Taehyung , Jimin , Jungkook dan Jin mengangguk faham namun Jhope terpinga-pinga . " Asal kau nak jumpa Soo Mi pulak ? " tanya Jhope yang masih terpinga-pinga . Namjoon menepuk dahinya . " Aku kan ketua kelas . Pn. Song minta tolong aku hantar kertas ni ke Soo Mi . " terang Namjoon .
Akhirnya Jhope mengangguk faham . Sedari tadi Jungkook , Taehyung dan Jimin memerhati Suga yang asyik bersembang dengan Jun Ha . Tidak tahu apa yang mereka sembangkan tetapi Suga sentiasa tersenyum .
" okay la . Aku gerak dulu . " kata Namjoon dan bergerak keluar dari kelas . " Namjoon . " panggil Jin . Namjoon memberhentikan langkah dan memandang Jin . " Hyung nak ikut . " kata Jin lalu menggalas begnya dan mengejar Namjoon . " Taehyung nak ikut jugak ! " kata Taehyung berlari keluar . " Jungkook pun ! " kata Jungkook pula mengejar Taehyung dan yang lain .
Jhope dan Jimin memandang Suga yang sedang mengemas barang . Jun Ha juga sudah keluar dari kelas . " Hyung . " panggil Jimin . Suga mengangkat kepala memandang Jimin . " Hyung tak nak ikut kami balik ? " tanya Jhope . Suga menggeleng kepala .
" Hyung nak pergi kafe dengan Jun Ha . " balas Suga tersenyum . " Tapi malam ni Jin hyung nak pergi kafe sebab dah lama tak tengok . " kata Jimin . " Kau orang pergi la . Nanti hyung duduk rumah je . " balas Suga dingin lalu menggalas beg dan berlalu keluar dari kelas . Jhope dan Jimin menjongket bahu dan berlalu mencari yang lain .
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...