Sembilan [ 9 ]

3.9K 387 8
                                    

Loceng berbunyi menandakan rehat telah pun bermula . Jhope dan Taehyung bersorak riang kerana tidak sabar untuk memilih ais krim . " Jom cari Soo Mi ! " jerit Jungkook riang . " Biar Soo Mi datang kat kita okay . Nanti ganggu tugas dia pula . " kata Jin yang mengemas barang .

Jungkook mengangguk faham . Mereka bertujuh bergerak ke kantin dan mengambil tempat . " Jom kita pilih ais krim . " ajak Soo Mi . Mereka menjerit keriangan dan bergerak memilih ais krim .

" Waaahhhh...sedapnya ais krim . Aku nak yang ini . " kata Jhope sendirian . Setelah mereka bertujuh memilih ais krim , Soo Mi meraba-raba duit di dalam poketnya .

Soo Mi terkaku seketika . Duitnya berada di dalam kelas . " Kenapa Soo Mi ? " tanya Namjoon . " Duit Soo Mi dalam kelas . " kata Soo Mi gelabah . " Jap eh . Soo Mi ambil duit . " ucap Soo Mi . " Takpe ahjumma . Saya bayar semua ni . " celah satu suara .

Semua memandang Jun Ha yang sedang menghulur duit untuk membayar semua ais krim tersebut . " Terima kasih Jun Ha . " kata Taehyung ceria sambil membuka plastik ais krim .

" Terima kasih Jun Ha . Awak penyelamat kami . " kata Jhope pula . " Nasib baik ada awak . Kalau tak , malu kami dah pilih ais krim tapi tak jadi nak beli . " kata Namjoon tersenyum .

Jin hanya mendiamkan diri . Suga tersenyum manis pada Jun Ha seperti ada maksud tersirat . Jun Ha juga tersenyum manja . Baki diambil dan mereka bergerak ke meja meninggalkan Soo Mi yang masih terdiam di situ .

Panas wajah Soo Mi kerana malu yang dirasai . " Buat malu diri sendiri je Soo Mi . " kata Soo Mi dengan lirih sendirian lalu mengetuk kepalanya . Dia bergerak ke bangunan untuk bertugas .

" Hai Soo Mi . " tegur Chanyeol berjalan di sisi Soo Mi . " Hai sunbae-nim . " balas Soo Mi lemah dan tersenyum hambar . " Kenapa ni ? " tanya Chanyeol . " Ouh . Takde pape . " kata Soo Mi cuba berlagak ceria .

" Alah..cerita je . " ucap Chanyeol selamba . Chanyeol ibarat abangnya kerana dia sangat prihatin dan mengambil berat tentangnya . Jadi tiada apa yang perlu disembunyikan .

" Tadi Soo Mi janji nak belanja dia orang ais krim . Tapi duit dalam kelas . Nasib baik Jun Ha unnie bayarkan . Tapi tu la . Malu Soo Mi . " luah Soo Mi .

" Dah la . Lain kali belanja dia orang okay . Balik nanti minta maaf pada dia orang . Dah . Jom bertugas . " pujuk Chanyeol . Soo Mi mengangguk faham dan mengikut Chanyeol untuk bertugas .

Soo Mi berdiri di pagar sekolah menunggu 7 orang beradik itu . " Soo Mi ! " tegur Jhope . Soo Mi mengangkat kepala dan memandang 7 orang beradik tersebut bersama Jun Ha . " Ouh Jhope oppa . Terus balik ke ? " tanya Soo Mi . " Tak . Jun Ha ajak pergi kafe . " kata Jimin tersenyum .

Soo Mi memandang Jun Ha yang tersenyum padanya . Soo Mi membalas senyuman . " Ouh . Erm...Soo Mi nak minta maaf pasal tadi . Dan terima kasih Jun Ha unnie . " kata Soo Mi serba salah dan menundukkan badannya .

" Gwaenchana . " balas Jun Ha lembut . " Kaja . Kita pergi kafe . " ajak Jun Ha menarik lengan baju Suga untuk mengikutnya . " Soo Mi nak ikut ? " tanya Namjoon .

Jungkook , Taehyung , Jimin , Jhope dan Jin memandang Soo Mi meminta jawapan . Soo Mi tersenyum dan menggelengkan kepala .

Namjoon mengangguk dan mereka berenam bergerak mengikut langkah Suga dan Jun Ha . " Jin oppa . " panggil Soo Mi . " Nae ? " jawab Jin memandang Soo Mi . " Malam ni ...Soo Mi nak minta cuti . " kata Soo Mi . Berubah air muka Jin .

" Ouh . Okay . Jaga diri . Annyeong . " balas Jin melambai tangan dan menyambung langkahnya mengikut yang lain . Soo Mi berdiri kaku di situ memandang mereka yang lain gembira bersama .

[ Completed ] Because Of You | Suga | Where stories live. Discover now