Dua bulan kemudian ~
Soo Mi berjalan tenang melalui sebuah taman untuk pergi ke kafe milik 7 orang beradik itu . Dia diminta untuk datang ke sana dan tidak perlu mengemas rumah . Kafe tersebut sudah pun beroperasi sejak ayah mereka meninggal dunia di Amerika Syarikat ketika tinggal di sana atas urusan kerja .
Tapi Jin jarang menjenguk kafe kerana kekangan masa di sekolah . Soo Mi memberhentikan langkah apabila melihat sepasang kekasih sedang bermesra di taman yang dipenuhi pengunjung .
Mata dikecilkan untuk melihat perempuan tersebut . ' Jun Ha unnie ? ' detik hati Soo Mi . " Bukan Jun Ha unnie sekarang yeochin Suga oppa ? " tanya Soo Mi perlahan kepada diri sendiri . Ya . Suga mengambil keputusan untuk menjadikan Jun Ha sebagai pasangan kekasihnya selepas sebulan berkenalan .
Jin sangat terkejut sehinggakan dia pengsan hampir 2 kali dalam satu hari . Entah kenapa hati Soo Mi juga berasa sakit apabila mendengar khabar tersebut . Tapi apakan daya . Dia hanyalah orang luar .
" Tapi lelaki tu bukan Suga oppa . " kata Soo Mi sendirian . Nampak jelas di matanya bahawa Jun Ha sedang bermesra dengan lelaki itu ibarat pasangan kekasih yang hangat bercinta . " Chagi sayang oppa sorang je kan ? " tanya lelaki tersebut . Jun Ha tersenyum manis dan mengangguk mengiakan . Tiba-tiba terdengar deringan telefon milik Jun Ha .
" Jamkkanman oppa . " pinta Jun Ha untuk menjawab telefon . Dia berlari agak jauh dari tempat duduk tadi dan mula menjawab telefon . Soo Mi mengambil kesempatan untuk mendengar perbualan Jun Ha . " Annyeong Sehun oppa . " sapa Jun Ha manja .
" Nadu . Bogo sipeo . " ucap Jun Ha . Kemudian talian dimatikan dan telefon berbunyi lagi . " Annyeong oppa . " sapa Jun Ha lembut . Perhatian Soo Mi terganggu apabila telefonnya bergetar .
Dia hanya dapat mendengar perkataan ' saranghae ' sebelum taliannya dimatikan . Soo Mi pantas berjalan jauh dari tempat Jun Ha untuk menjawab panggilan yang dari tadi tidak berhenti .
" Yeoboseyo . " sapa Soo Mi . " Soo Mi-ah ! Gwaenchana ? Kenapa tak sampai lagi ? " tanya Namjoon risau . " Namjoon oppa . Soo Mi... " baru sahaja Soo Mi ingin menjawab pertanyaan Namjoon , tiba-tiba suara Taehyung menyapa . " Neo eodiya ?! " tanya Taehyung resah .
Suara Jhope , Jimin dan Jungkook juga mula kedengaran membuatkan suasana di dalam telefon menjadi riuh dan kecoh . " Soo Mi dah nak sampai . Jamkkanman . " balas Soo Mi . Akhirnya talian dimatikan selepas ditinggalkan beberapa pesanan . Soo Mi berjalan pantas ke kafe .
Termengah-mengah Soo Mi apabila sampai di hadapan kafe Seven Portion . ' Nama yang unik . ' telah Soo Mi lalu masuk ke dalam kafe . Soo Mi tersenyum apabila matanya menyapa 7 orang beradik itu sedang sibuk melayan pelanggan . Timbul idea untuk mengusik di mindanya .
Soo Mi pantas mengambil tempat di salah sebuah meja yang kosong . Kepala ditundukkan sambil menelaah buku cerita yang sering dibawa . " Selamat datang cik . " sapa Jimin . Soo Mi tersenyum apabila mendengar suara Jimin . " Cik nak pesan apa ? " tanya Jimin setelah buku menu diletakkan di hadapan Soo Mi .
" Saya nak pesan semua menu yang ada dalam buku menu nih . " kata Soo Mi lalu mengangkat muka memandang Jimin . Jimin membulatkan mata terkejut . Baru sahaja ingin membuka mulut , Taehyung terlebih dulu memotong .
" Soo Mi ! " sapa Taehyung teruja . Soo Mi tersengih . " Bila Soo Mi sampai ? " tanya Jimin . " Baru sampai . " balas Soo Mi tersenyum . " Soo Mi nak minum apa ? " tanya Jimin dengan nada gembira .
" Bagi yang paling special dalam menu " pinta Soo Mi lalu tersengih . " Orait . " balas Taehyung tergelak dan kemudian berlalu ke kaunter dapur . Jimin juga mengikut Taehyung ke dapur .
Soo Mi mengeluarkan telefon dari poket baju sweaternya dan mesej dihantar pada eommanya memberitahu bahawa dia sudah berada di kafe . Kemudian Soo Mi memerhati keadaan sekeliling kafe tersebut .
Walaupun ramai pelanggan , tetapi kafe tidak nampak terlalu padat dan sesak mungkin kerana kafe ini agak besar . Soo Mi memerhati mereka melakukan kerja . Taehyung , Jimin dan Jungkook akan mengambil pesanan di meja-meja .
Jin akan mengambil urusan di kaunter pembayaran . Jhope dan Namjoon akan mengurus bahagian dapur . Suga ? Soo Mi memerhati Suga yang tekun membuat air . Matanya tidak berhenti memerhati setiap pergerakan Suga sehingga ada dua tangan yang melambai-lambai di hadapan Soo Mi .
Soo Mi memandang dua jejaka yang tersengih kepadanya . " Soo Mi tengok apa ? " tanya Jungkook tersengih . " tengok Suga hyung ke ? " usik Taehyung . " Aaaaa...aniya . " balas Soo Mi mula tergagap-gagap .
Jimin meletakkan segelas air yang berwarna hijau ? " Air apa ni ? " tanya Soo Mi mengerut dahi memandang tiga jejaka yang tersenyum padanya . " Green Tea Latte . " balas Jungkook . Soo Mi menyisip sedikit air ke bibirnya . " Mashisseo . " ucap Soo Mi teruja .
" Kenapa pandang Soo Mi macam tu ? " tanya Soo Mi hairan apabila Jungkook , Taehyung dan Jimin hanya memberi senyuman yang agak misteri . " Nothing . " balas mereka tersengih-sengih dan perlahan-lahan meninggalkan Soo Mi untuk menyambung kerja .
------------------------------------------------------
Maaflah kalau dah hambar . 😔Selamat menjalani ibadah puasa kepada semua readers . 😊
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...