Soo Mi berjalan ke bilik ketua pelajar apabila dipanggil sebelum rehat . Suasana riuh kerana ketika ini adalah waktu rehat . Soo Mi mengetuk pintu bilik tersebut apabila tiba di hadapannya .
Setelah diberi keizinan untuk masuk , Soo Mi memulas tombol pintu dan melemparkan senyuman kepada Chanyeol selaku ketua pelajar dan ada beberapa pelajar unit disiplin yang duduk di dalam bilik tersebut .
Soo Mi juga turut mengambil tempat . " Okay . Hari Rabu ini sehingga hari Sabtu , kelab seni dan fotografi akan buat kem . Jadi saya nak kamu semua jadi fasilitator untuk kem ini . " kata Chanyeol . Yang lain mengangguk faham dan kemudian untuk rehat setelah diberi taklimat ringkas .
" Sunbae . Kem tu 4 hari ? " tanya Soo Mi berjalan seiring dengan Chanyeol ke kantin sekolah . " Nae . Pn. Kim yang kata dengan sunbae minggu lepas . Surat kebenaran dah diluluskan oleh pengetua . Jadi petang ni mungkin pengerusi kelab seni dan fotografi akan cakap pasal kem ni . " kata Chanyeol .
Soo Mi mengangguk faham . Sampai sahaja di kantin , Jhope melambai tangan pada Soo Mi supaya dia datang ke meja mereka . Tapi kakinya tiba-tiba terhenti apabila melihat Jun Ha . Namun seketika cuma , Soo Mi tetap berjalan ke meja mereka . " Annyeong . " sapa Soo Mi ceria .
" Annyeong " balas Namjoon , Jhope dan Jin . Jimin , Taehyung dan Jungkook hanya melambai tangan kerana mulut yang penuh dengan makanan . Soo Mi memandang Suga yang tidak langsung menghiraukan kehadirannya dan pandangannya berakhir pada Jun Ha yang asyik tersenyum memandang Suga . Suga juga hanya memandang Jun Ha .
Soo Mi mengambil tempat di sebelah Jhope yang masih kosong . " Lambat Soo Mi keluar rehat ? " tanya Jin sambil menyuap makanan ke dalam mulutnya . " Tadi unit disiplin buat perjumpaan kejap . " balas Soo Mi . Yang lain hanya mengangguk faham .
" Soo Mi nak makan apa ? Jimin oppa pergi belikan . " kata Jimin sambil berdiri . " Takpe . Soo Mi boleh beli sendiri . " balas Soo Mi tersenyum . Jimin menggelengkan kepala lalu menarik Jhope untuk membeli makanan . Soo Mi tidak terkata apa .
Dia hanya memandang langkah Jimin dan Jhope yang menjauh . Kemudian Soo Mi memandang mereka yang khusyuk menjamah makanan . " Jin oppa . Hari ni Soo Mi datang kemas ke ? " tanya Soo Mi . Jin mengangkat kepala memandang Soo Mi dan kemudian matanya digerakkan ke atas memikirkan sesuatu .
" Boleh la . Hari ni Jin oppa je yang pergi kafe . " balas Jin setelah beberapa minit mendiamkan diri . Mereka yang lain kecuali Suga dan Jun Ha memandang tepat kepada Jin . Jin mula pelik .
" Waeyo ? " tanya Jin . " Hyung nak pergi sorang ? " tanya Jimin yang baru sampai di meja bersama Jhope selepas membeli makanan untuk Soo Mi . " Yela . Kau orang duduk la rumah . Takkan la nak tinggal Soo Mi sorang kut . " balas Jin sambil ketawa . Namun tiada reaksi dari adik-adiknya .
" Biar Suga ikut hyung . " kata Suga mencelah . Semua mata memandang Suga . Jin ketawa memecah kesunyian . " Tak payah . Biar hyung pergi sorang . " balas Jin serius . " kenapa pulak ? " tanya Suga mengerut dahi . " Dongsaeng-dongsaeng yang 5 orang ni ....nakal . Karang dibuli Soo Mi pulak . So , Suga tengok-tengokkan dia orang . " terang Jin .
Jungkook , Taehyung , Jimin , Jhope dan Namjoon tersengih . Soo Mi menekup mulut menahan tawa . Suga mengangguk faham . " Hyung okay ke sorang-sorang ni ? " tanya Suga kembali . Semua memandang Jin menanti jawapan . Jun Ha hilang entah ke mana . Mungkin ke tandas .
" Hyung okay . Tapi kene tunggu hyung balik . " pinta Jin . " Okay ! " jerit mereka serentak kecuali Suga yang mengangguk faham dan Soo Mi yang tersenyum . " Penakut jugak hyung ni . " usik Jungkook . Mereka menghamburkan ketawa apabila wajah Jin mula bertukar warna . Malu .
Taehyung dan Jungkook membuat give me five apabila berjaya mengusik hyung mereka . " Eh . Lupa pula . Ni makanan untuk Soo Mi . " kata Jimin sambil tersengih . Roti dan sebotol jus yang dipegang dihulur kepada Soo Mi . Soo Mi bergerak mengeluarkan duit dari poketnya .
" Gwaenchana . Jimin oppa belanja . " ucap Jimin laju sebelum Soo Mi sempat mengeluarkan duit . " Apa kejadah kau belanja ! Aku yang keluarkan duit okay ! " marah Jhope . " Alaaa hyung . Jimin saja nak jual nama . " usik Jimin . Soo Mi dan yang lain menghamburkan ketawa perlahan . " Gomawo Jhope oppa dan Jimin oppa . " ucap Soo Mi lalu plastik roti dibuka .
Tiba-tiba mereka didatangi oleh 4 orang jejaka yang juga amat terkenal di sekolah . Yonghwa dan rakan-rakannya menghampiri meja mereka dengan senyuman . " Eh Yonghwa . Ada apa ? " tanya Namjoon . " Erm . Nanti lepas waktu sekolah , ada perjumpaan tau . " kata Yonghwa .
Minhyuk sibuk menghimpit Jhope untuk duduk di sebelahnya . Mereka memang suka bergurau . " Hoseok . Minta makanan kau sikit . " pinta Minhyuk mengharap . " Eh boleh blah . Makanan aku okay . " balas Jhope menyorokkan makanan . Jungshin pula sibuk mengacau Jungkook dan Taehyung . " Jap . Perjumpaan apa ? " tanya Jimin . " Apa ke lurus sangat kau ni . " kata Namjoon menepuk dahi .
" Perjumpaan kelab Seni dan Fotografi la . " balas Suga . Jimin mengangguk faham lalu tersengih . " Okay la . Kita orang caw dulu . Nak kene bagitau yang lain . Jangan lupa bagitau Jackson . Suruh dia bagitau JB dengan Mark . " kata Jonghyun menarik Minhyuk dan Jungshin dari terus mengacau Jhope , Jungkook dan Taehyung .
" Hyung . Mana awek hyung ? " tanya Jungkook apabila mereka mula bergerak masuk ke kelas . " Dia pergi jumpa kawan agaknya . " balas Suga . Jin yang mendengar hanya mendiamkan diri . Mereka mula bergerak ke kelas apabila loceng berbunyi menandakan tamat waktu rehat .
Soo Mi juga sudah bergerak ke kelasnya . Sampai sahaja di kelas , Jin terus duduk di tempatnya . Jungkook , Taehyung dan Jimin tidak sudah bermain . Namjoon dan Jhope bergerak ke tempat duduk Jackson . " Jackson . " panggil Namjoon .
" Wae ? " balas Jackson . " Lepas sekolah ada perjumpaan kelab tau . " kata Jhope . " Jangan lupa bagitau JB dengan Mark . " sambung Namjoon . Mereka berbual seketika sehingga guru mata pelajaran sejarah masuk .
To be continued ....
-----------------------------------------------------
Maafkan author . *tundukkan badan . Tetiba minta maaf . 😆😂
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...