Taehyung membuka beg sekolahnya untuk mengeluarkan kerja sekolah dan surat rasmi pada setiap hari . Jimin yang dari bilik sebelah meluru masuk ke dalam bilik Taehyung dan Jungkook dengan tuala di bahu . " Taehyung . Kau dapat berapa surat kali ni ? " tanya Jimin ingin tahu .
" aku dapat 10 surat beb hari ni . Hahaha " balas Taehyung dengan ketawa bangga . Jimin menarik senyuman misteri lalu mengeluarkan tangan yang berada di belakangnya .
" Tadaaaa !!! Aku pun dapat 10 surat ! Muahahaha . " kata Jimin . Mereka berdua ketawa bangga sehingga membuatkan suasana rumah tersebut gamat dengan ketawa mereka yang nyaring .
" Bising la hyung ! " celah Jungkook yang menutup kedua-dua belah telinganya . Jimin dan Taehyung serta-merta menghentikan ketawa mereka . " Jap . Asal kau datang dari bilik sebelah Jimin ? " tanya Taehyung pelik .
Baru sahaja Jimin ingin mengetuk kepala Taehyung , Jungkook terlebih dahulu menepuk dahi Taehyung . " Ya !
Appeo ~ " rengek Taehyung sambil menggosok perlahan dahinya . " Aku kan sebilik dengan Jhope hyung . " kata Jimin membalas pertanyaan Taehyung tadi . Jungkook menggelengkan kepala dan berlalu untuk mengambil kerja sekolahnya .Soo Mi menyenduk nasi ke dalam mangkuk dan diletakkan di atas dulang . Stu ayam pedas yang masih panas dan sudah dimasak di angkat perlahan-lahan ke meja makan . Jin datang mengekori Soo Mi dari belakang ke dapur .
" Soo Mi nak Jin oppa tolong apa-apa ke ? " tanya Jin prihatin . " Ouh . Haaaa....tolong siapkan meja makan . " pinta Soo Mi . Jin pun berlalu menyediakan meja makan . " Soo Mi ! Nak Namjoon oppa tolong apa-apa ? " kata Namjoon tiba-tiba . Soo Mi mengurut dada akibat terkejut . " Panggilkan oppa yang lain turun makan . " balas Soo Mi sambil mengacau air di dalam jag .
Namjoon menganggukkan kepala faham . Kedengaran riuh di meja makan ketika Soo Mi membawa air yang sudah siap dibancuh . " Weyh ! Aku nak duduk sini ! " gaduh Taehyung dengan Jimin . " Jungkook , duduk sini dengan hyung . " arah Jhope kepada Jungkook . " Suga ! Turun makan ! " jerit Jin . Tiba-tiba suasana sunyi apabila pinggan yang dipegang oleh Namjoon pecah berderai jatuh ke lantai .
Soo Mi menarik nafas sedalam mungkin . " Okay ! Jungkook oppa duduk sebelah Jhope oppa . Taehyung oppa duduk sebelah Jimin oppa . Namjoon oppa duduk . Biarkan pinggan tu . Jin oppa pergi naik atas panggil Suga oppa . Duduk diam-diam sampai Suga oppa dengan Jin oppa turun ! " arah Soo Mi tegas .
Semua yang berada di situ hanya mengikut arahan dan mendiamkan diri . Selang 3 minit kemudian , Jin turun bersama Suga yang mamai . " Okay dah . Silakan menjamu selera . " jemput Soo Mi lalu mengambil penyapu dan penyodok untuk menyapu kaca yang pecah sebentar tadi . Suasana hanya sunyi tanpa sebarang bunyi .
" Asal sunyi ? " tanya Suga kehairanan . " Soo Mi marah . " bisik Taehyung . Jimin mengangguk mengiakan . Suga mencebik bibir dan mengangkat bahu . " Soo Mi tak makan ke ? " tanya Jin . " Takpe . Makan la . " balas Soo Mi sambil duduk di sebelah Namjoon . Selepas 15 minit mereka menjamu selera , semua yang berada di meja makan kecuali Suga membantu Soo Mi membersihkan meja makan .
" Soo Mi marah ke ? " tanya Namjoon takut-takut . " Taklah . " kata Soo Mi tersenyum . Namjoon dan Jungkook menarik nafas lega . Soo Mi tergelak kecil melihat mereka .
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...