Soo Mi bersandar pada tembok pagar rumah Jin . Dia menunggu mereka bertujuh untuk pergi ke sekolah bersama-sama . Apabila Jimin dan Taehyung keluar dari rumah , dia ternampak Soo Mi yang sedang berpeluk tubuh dan bersandar pada tembok rumah . Mereka segera mendapatkan Soo Mi namun mereka bertolak-tolakan di tengah jalan .
Akhirnya Jungkook berada di sisi Soo Mi terlebih dahulu sambil tersengih memandang Jimin dan Taehyung yang masih bertolak-tolakan . Namjoon dan Jhope juga turut mendapatkan Soo Mi . Mereka mengelilingi Soo Mi . " kenapa Soo Mi tak datang semalam ? " tanya Jimin . " Jin hyung kata Soo Mi tak datang sebab sibuk . " kata Namjoon .
" Soo Mi sibuk pasal apa ? " tanya Taehyung pula . " Kita orang rindu Soo Mi tahu . " kata Jhope ingin merajuk . " Semalam hyung-hyung Jungkook oppa ni tak terkawal takde Soo Mi . " kata Jungkook pula . Jin yang baru keluar bersama Suga tersengih mendengar aduan mereka .
Suga hanya mencebikkan bibir apabila mendengar aduan dongsaeng-dongsaengnya . Soo Mi ketawa mendengar mereka mengadu dan mereka juga seperti merajuk dengan Soo Mi . " Semalam Suga hyung ajak Jun Ha datang rumah . Dia orang asyik gelak je . Kita orang pun tak tahu apa yang lucu sangat . " bisik Taehyung perlahan supaya tidak didengari Suga . Mati senyuman Soo Mi apabila mendengar nama Jun Ha .
Tiba-tiba Taehyung menjerit kesakitan apabila Suga menarik telinga Taehyung . " Kau ingat hyung tak dengar kau kutuk apa pasal hyung ? " tanya Suga geram . " Arghhh...mianhae hyung aaaa... " rengek Taehyung meminta maaf . Akhirnya Suga melepaskan telinga Taehyung dan berjalan terlebih dahulu .
Taehyung menggosok telinganya . " Appeo . " rengek Taehyung manja pada Soo Mi meminta simpati sambil mencebikkan bibir sedih . Namun Soo Mi hanya tersenyum dan mula berjalan bersama Jimin dan Jungkook . " Padan muka . " kata Jhope sambil ketawa lalu berjalan bersama Namjoon .
Terkedu Taehyung melihat yang lain tidak menghiraukannya . Jin memeluk leher Taehyung dan mengheret Taehyung untuk mula berjalan ke sekolah . Sekejap sahaja Taehyung merajuk kerana mereka telah pun bergelak ketawa dan bergurau senda bersama Suga .
Apabila mereka sudah hampir sampai ke sekolah , Jun Ha sudah melambai tangan menunggu mereka . Soo Mi memandang Jin yang seperti gugup dan gelabah . Soo Mi menarik lengan baju Jin dan dibawa terus masuk ke perkarangan sekolah tanpa memandang Jun Ha yang juga langsung tidak memandangnya .
Namjoon dan Jimin turut mengikut Jin dari belakang . Suga menarik tangan Jhope untuk ikut bertemu Jun Ha . Tangan Jhope sempat mencapai tangan Jungkook supaya Jungkook juga mengikutnya . Sebenarnya Jhope tidak rela mengikut Suga bertemu Jun Ha . Sebab itu dia cuba menarik Jungkook bersama . Jungkook pula sedaya upaya memukul tangan Jhope supaya melepaskan tangannya . " Hyung-ah . Tolong Jungkook . " kata Jungkook cemas .
Taehyung pantas menarik tangan Jungkook sekuat hati supaya tarikan tangan Jhope dapat dilepaskan . Akhirnya usahanya berjaya apabila tangan Jungkook terlepas dan mereka berdua segera melarikan diri meninggalkan Jhope bersama Suga . " Yaaahhhh ! " jerit Jhope geram . Suga dan Jhope akhirnya sampai di hadapan Jun Ha yang tersenyum gedik pada Suga .
Jhope tersenyum palsu . ' Aku tak rela la jumpa Jun Ha dengan Suga nih . Aku nak ikut dia orang . ' rengek Jhope dalam hati . " Awak dengan Jhope je Suga ? " tanya Jun Ha lembut . " Yang lain dah masuk sekolah . " balas Suga mengikut nada Jun Ha . Jhope menjulingkan mata melihat adegan gedik mereka .
' Tak rela aku tengok gedik-gedik ni ..even aku gedik pun comel lagi . ' kata hati Jhope bersama ketawa jahat . Dia bergerak masuk ke dalam perkarangan sekolah meninggalkan Suga dan Jun Ha tanpa mereka sedari .
-----------------------------------------------------
Maafkan author sebab dah makin bosan dan hambar . 😭😭😭Vote dan Comment . Pleajeu ~ 😆
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...