Jin menarik telinga Taehyung apabila Taehyung cuba mencekik Suga . Telinga Namjoon juga ditarik daripada terus menggeletek kaki Suga . Telinga Jimin juga hampir menjadi mangsa namun Jimin pantas bangun dari terus duduk di atas kaki Suga .
Jhope dan Jungkook serta merta melepaskan tangan Suga kerana takut dipiat telinga . Jin cuba mendudukkan Suga perlahan-lahan dari baringan . Suga memejam mata menahan kesakitan .
Jin merenung tajam Namjoon , Jhope , Jimin , Taehyung dan Jungkook yang hanya menekur ke lantai . " Kau orang buat apa kat Suga ? " tanya Jin serius .
" Kan pagi tadi kami fikir hyung kene sampuk dengan hantu sebab tu jadi macam tu . " jawab Taehyung . Jin menepuk dahi . Sangkanya mereka memikirkan bahawa Suga telah jatuh cinta pada Jun Ha , sebab itu berperangai sebegitu .
Tapi sangkaan Jin meleset apabila mereka memikirkan ada jembalang atau hantu yang telah merasuk Suga sehingga Suga berperangai pelik . " haih . Kau orang ni . Sabar jela hyung . " kata Jin melepaskan nafas berat .
" kau orang minta maaf dengan Suga . Hyung turun dulu . Kalau kene punch ke dengan Suga hyung , hyung tak nak bertanggungjawab . " pesan Jin lalu berlalu ke tingkat bawah untuk menjenguk Soo Mi yang keseorangan .
Mereka berlima menelan air liur yang terasa payah ditelan kerana takut akan renungan Suga yang mula bertukar tajam . " aku nak yang dari tua ke muda dapat hadiah dari aku . " kata Suga . Namjoon akur dan mendekatkan diri pada Suga . " disebabkan dada aku sakit , jadi aku jentik dahi kau orang jela . " kata Suga sambil meniup terlebih dahulu jarinya dan kemudian menjentik dahi setiap orang sebagai balasan kesakitan yang dirasai .
Mereka berlima menggosok dahi mereka yang merah perlahan-lahan . Kemudian Jimin duduk di birai katil ingin menanyakan sesuatu . " Hyung , hyung dapat berapa surat hari ni ? " tanya Jimin ingin tahu . Beg sekolah Suga dicapai dan 20 surat dicampak keluar ke atas katil .
Taehyung yang melihat membulatkan matanya. " Jjinja daebak hyung ! Ramai gila peminat hyung ! " jerit Taehyung terkejut . Jimin memandang Jungkook . Jungkook hanya menunduk untuk mengelak dari renungan Jimin .
" Kau dapat berapa Jungkook ? " tanya Namjoon ingin tahu . Jungkook mengeluarkan sepucuk surat dari poket seluarnya . " Aigoo ya ~ satu je ke ? " kata Jhope lalu ketawa . Mereka yang lain juga turut ketawa . Jungkook hanya menundukkan kepala .
Jin yang masuk semula semasa mereka bertanyakan tentang surat memeluk bahu Jungkook . " Siapa la yang tak minat dongsaeng kita yang comel ni ? Dia orang tak nampak ke kookie comel ? " kata Jin pura-pura marah untuk memujuk Jungkook . Jungkook tersenyum akhirnya .
Ketukan di pintu membuatkan semua terdiam . Taehyung mula panik . " apa tu ? Hantu ke ? Hyung ! Tolong Taehyung . " kata Taehyung menyelimuti dirinya dengan selimut Suga untuk menyembunyikan diri .
Ketukan dipintu berulang lagi . Kali ini Jungkook dengan berani terus membuka pintu bilik dan tersembul Soo Mi yang menatang pencuci mulut di piring . " Soo Mi ! " jerit Jhope . Soo Mi menjongketkan kening pelik . " kenapa ? " tanya Soo Mi . " takde pape . Wahhh...ada pencuci mulut ! " kata Namjoon dengan teruja .Taehyung yang mendengar perkara tersebut terus keluar dari selimut dan bergegas mendapatkan Soo Mi . Soo Mi menghulurkan 7 piring kepada setiap orang . Soo Mi tersenyum puas apabila melihat mereka berselera ketika makan .
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...