Soo Mi termenung seketika selepas menyelesaikan kerja sekolahnya . Dia menongkat dagu sambil termenung . " Soo Mi sayang . Kenapa ni ? " tanya Pn. Han mengambil tempat di kerusi sebelah Soo Mi .
" Takde pape eomma . " jawab Soo Mi tersenyum palsu . " Soo Mi takkan termenung macam ni kalau takde masalah . Luah kat eomma . Mana tahu eomma boleh tolong . " kata Pn. Han prihatin .
" Takde pape . Mungkin Soo Mi penat . " tipu Soo Mi sambil tersengih . Pn. Han tersenyum sambil mengusap rambut anaknya . " Eomma . Boleh Soo Mi pergi taman ambil angin ? " tanya Soo Mi .
" Hurm...pergilah . Tapi jangan lama-lama . " balas Pn. Han berat hati membenarkannya . Soo Mi mengangguk . Sweater diambil dan disarung ke badannya . " Eomma tidur dulu ya . " kata Soo Mi lalu mencium pipi eommanya .
Dia berjalan tenang ke taman permainan yang berdekatan dengan rumahnya dan juga rumah 7 orang beradik tersebut . Mujur di sebelah taman tersebut ada sebuah kedai serbaneka . Jadi Soo Mi tidaklah berasa takut dan sunyi . Dia mengambil tempat di sebuah buaian .
Ditolak buaian tersebut perlahan-lahan menggunakan kaki . ' Kenapa aku macam cemburu ? ' detik hati Soo Mi . ' Terutama bila Jun Ha unnie dekat dengan Suga oppa . ' sambung hati Soo Mi .
' Aniya . ' balas hati Soo Mi sambil menggelengkan kepala . Keluhan lembut dilepaskan . Tiba-tiba ada seseorang lalu dihadapannya dan turut duduk di buaian sebelahnya .
Soo Mi memandang Jin yang hanya memandang ke hadapan . " Jin oppa . " tegur Soo Mi . Jin memandang Soo Mi dan memberikan senyuman . " Jin oppa buat apa kat sini ? " tanya Soo Mi pelik .
" Amik angin . " balas Jin pendek . " Mana yang lain ? " tanya Soo Mi lagi . " Buat kerja sekolah... " balas Jin . " ...dengan Jun Ha . " sambung Jin lalu menundukkan kepala .
" Kenapa Jin oppa tak join sekali ? " tanya Soo Mi . Jin hanya menggelengkan kepala . Soo Mi hanya mendiamkan diri apabila Jin hanya menggelengkan kepala .
" Soo Mi . Boleh Jin oppa luah sesuatu ? " tanya Jin meminta izin kepada Soo Mi setelah beberapa lama mereka mendiamkan diri . " Boleh . " balas Soo Mi senang hati .
" Jun Ha tu sebenarnya bekas kekasih Jin oppa . " kata Jin memulakan cerita . Soo Mi memandang Jin tidak percaya .
" Bekas kekasih masa tingkatan 3 . Masa tu Jin oppa sayang dia sangat-sangat . Tapi tak sangka dia playgirl . Dia suka Jin oppa pun sebab nak duit . " sambung Jin .
" Jin oppa cuba pujuk dia supaya berubah dan lupakan niat dia . Tapi Jun Ha tak terima . Dia marah . Dia upah orang untuk bunuh Jin oppa . " sambung Jin lagi .
" Soo Mi ingatkan hari Jin oppa kene langgar lari ? Orang yang melanggar Jin oppa adalah orang upahan Jun Ha . " kata Jin .
Soo Mi menekup mulut terkejut . " Dongsaeng-dongsaeng Jin oppa tak tahu pasal Jun Ha . Sebab tu Jin oppa nampak cemas bila nampak Jun Ha . Dan Jun Ha macam cuba rapat dengan Suga . Jin oppa risau sangat . " luah Jin lemah .
Jin memandang tepat ke mata Soo Mi . " Soo Mi . Tolong Jin oppa selamatkan dongsaeng-dongsaeng Jin oppa terutama Suga . " pinta Jin berharap .
" I will . " balas Soo Mi mengangguk setuju . Jin melepaskan nafas lega . Soo Mi mendiamkan diri sambil ligat berfikir manakala Jin ? Dia pergi membeli air di kedai berdekatan .
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...