Jin berbual-bual dengan Jhope dan Namjoon sementara Taehyung , Jimin dan Jungkook pergi membeli makanan di kafeteria . " Jhope . Mana Suga ? " tanya Jin prihatin sambil mata melilau mencari kelibat Suga .
Baru sahaja Namjoon ingin membuka mulut untuk menjawab soalan tersebut bagi pihak Jhope , tapi Namjoon mematikan niatnya apabila dia melihat Suga sedang menuju ke arah meja mereka sambil tersenyum . Jhope mengecilkan mata ingin melihat gerangan yang berada di sebelahnya .
Namun Jin yang membulatkan mata terlebih dahulu kerana terkejut dan serta merta perasaan gugup dan gementarnya datang kembali . Dia terasa sesak nafas seketika namun cuba dikawal riaknya sebaik mungkin supaya adik-adiknya tidak dapat mengesan apa-apa .
Suga duduk di sebelah kiri Jin dan Jun Ha duduk di sebelah kanan Jin . Jin mula terasa sesak nafas apabila Jun Ha dekat dengannya . " Lama tak jumpa oppa . " kata Jun Ha perlahan dan hanya dapat didengari oleh Jin yang berada di sebelah . Jin memejamkan mata untuk berpura-pura tidak dengar .
Jimin , Jungkook dan Taehyung datang
membawa makanan yang dipesan oleh hyung-hyungnya . " Jungkook . Cuba kau rasa ni . Sedap sangat ! " kata Jimin pada Jungkook . Jungkook membuka mulutnya minta disuap namun Taehyung pantas memasukkan makanan yang sepatutnya masuk ke mulut Jungkook tapi melencong ke dalam mulutnya .Jimin membulatkan mata terkejut dan Jungkook memandang Taehyung dengan riak yang sedih . " Hyung ! Jungkook nak makan la ! " rengek Jungkook . Namjoon dan Jhope hanya ketawa . Jin menggelengkan kepala melihat perangai mereka . Sedari tadi Suga hanya melayan Jun Ha berbual . Jin pula terkepit di antara mereka . Dadanya turun naik membetulkan nafasnya .
Soo Mi berjalan ke arah meja sekumpulan pelajar yang dianggap sebagai kawan rapatnya . " Hai Soo Mi !!! " tegur Namjoon ceria dan teruja apabila melihat Soo Mi yang berjalan ke arah meja mereka . Jimin dan Jhope melambaikan tangannya kepada Soo Mi . Soo Mi membalas sambil tersenyum . Taehyung pula sedari tadi mengusik Jungkook . Soo Mi memandang Jin yang hanya menunduk dan kemudian matanya teralih kepada Suga yang asyik bersembang dengan pelajar baru . Soo Mi merasakan sesuatu yang aneh apabila melihat keadaan itu .
" Okay la . Soo Mi nak pergi cari senior jap . Nyeong ~ " kata Soo Mi meminta diri . " Soo Mi . Tunggu jap . Ada benda Jin oppa nak tanya . " kata-kata Jin mematikan langkah Soo Mi . Kemudian mereka hilang dari kafeteria untuk mencari ruang bercakap . Setelah beberapa minit kemudian , loceng berbunyi menandakan tamatnya waktu rehat . Sebaik sahaja mereka masuk , Jin sudah berada di tempat duduknya .
" Hyung pergi mana tadi ? " tanya Jhope . " Hyung minta tolong dia datang kemas rumah petang ni . " balas Jin memandang Jhope . " Jjinja yo ?! Hoorayyy !! " sorak Jimin dan Taehyung . Jungkook menepuk tangannya persis kanan-kanak . Jhope menari keterujaan manakala Namjoon tersenyum kegembiraan .
Mati senyuman Namjoon apabila melihat Suga masuk bersama pelajar baru tersebut . ' Something fishy . ' kata hati Namjoon . " Taehyung pun rasa macam tu . " kata Taehyung seakan-akan tahu apa yang hati Namjoon katakan . Namjoon memandang Taehyung dan mengecilkan matanya .
Taehyung tersengih . " Tapi kan hyung...pelik la Suga hyung rapat sangat dengan Jun Ha tu . " sampuk Jungkook . " takkan la dia ...." Jimin memberhentikan ayatnya dan memandang hyungnya yang lain . Masing-masing mula membulatkan mata . Jin yang faham dengan ayat tu mula rasa tidak sedap hati .
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...