Pn. Han menyediakan sarapan pagi untuk anaknya . Batuknya makin teruk pada pagi ini . " Uhuk ! " batuk Pn. Han kuat sambil menekup mulut . Apabila tangannya dialihkan dari mulut , kelihatan tompokan darah di tangannya . " Eomma . " panggil Soo Mi . Pn. Han segera mengenggam tangannya .
" Eo ~ " balas Pn. Han dan berlalu ke meja makan . Soo Mi menikmati sarapan dengan ceria sementara Pn. Han menyembunyikan sakit di kepala . Tepat pukul 7 pagi , Soo Mi bergerak ke sekolah . Pipi eommanya dicium dan dia bergerak ke sekolah sambil melambai-lambai eommanya yang tersenyum manis .
Soo Mi berjalan dengan tenang dan ceria . Skirt labuhnya dibetulkan dan blazernya diperkemaskan . Disebabkan dia adalah penolong ketua pelajar , maka dia perlu memakai pakaian khas ini . Dia berjalan melalui rumah 7 majikannya dalam perjalanan ke sekolah .
Taehyung dan Jimin berpeluk tubuh menunggu hyung-hyung mereka untuk pergi ke sekolah bersama . Sedang Jin mengunci pintu , Taehyung ternampak Soo Mi yang baru sahaja melalui hadapan rumah mereka .
Taehyung segera berlari meninggalkan hyung-hyungnya untuk mengejar Soo Mi . Jimin yang terkejut , terkaku melihat Taehyung yang sudah berlari . Jimin juga berlari mendapatkan Soo Mi yang tidak jauh dari rumah mereka .
" Hyung ! Jungkook nak ikut jugak ! " jerit Jungkook lalu berlari menyaingi Jimin . " Omo ! Hyung ! Dia orang kejar Soo Mi ! Nak ikut jugak ! " kata Jhope gelabah sambil berlari setempat seperti sudah bersedia untuk mengejar mereka yang di hadapan . ( Tak senang duduk / panasaran )
Baru sahaja Jhope berkata begitu , Jin , Namjoon dan Suga sudah berlari terlebih dahulu meninggalkan Jhope yang terpinga-pinga dengan apa yang berlaku . " Kunci pintu pagar Jhope ! " jerit Jin yang sudah mula jauh dari rumah .
Jhope mengunci pintu pagar dan turut berlari untuk menyaingi mereka yang lain . " Soo Mi-ah !!! " jerit Taehyung dari jauh . Soo Mi memberhentikan langkah dan berpusing ke belakang melihat gerangan yang memanggilnya .
Tersengih Soo Mi melihat Taehyung yang sudah sampai terlebih dahulu di sisi Soo Mi dan kemudian muncul Jimin dan Jungkook diikuti Jin , Suga dan Namjoon . " Jhope oppa mana ? " tanya Soo Mi mengerut dahi . " Soo Mi-ah !!! " jerit Jhope dari jauh sambil melambai tangan . Dia berlari sekuat hati dan akhirnya sampai di hadapan Soo Mi
. Taehyung , Jimin , Jungkook , Namjoon dan Jin menghamburkan ketawa manakala Suga hanya menggelengkan kepala . Terbatuk-batuk Jhope membetulkan nafas . Soo Mi tersengih . Jin menghulurkan botol air kepada Jhope dan diteguk rakus oleh Jhope . Mereka pergi ke sekolah bersama-sama selepas acara larian marathon mereka . ( kelakar . " marathon " 😂 )
Mereka rancak berbual dalam perjalanan ke sekolah . Jalan ke sekolah yang agak sunyi kerana masih pagi tersebut riuh dan gamat hanya dengan suara mereka . " Jhope . Kau merajuk lagi ke ? " tanya Namjoon sambil mencucuk-cucuk lengan Jhope yang sedang berpeluk tubuh .
" Eh tak la ! Nampak aku suka ni ! " kata Jhope sambil tersengih palsu . Jimin menyiku lengan Jhope . " Hyung ni tipu je lebih . Rilek la hyung . " pujuk Jimin . Namun Jhope hanya memasamkan muka dan buat tidak tahu . " Jhope oppa . Nanti kat sekolah Soo Mi belanja ais krim . " jerit Soo Mi yang berada di hadapan bersama Taehyung dan Jungkook .
Jhope yang berada di belakang sekali bersama Namjoon dan Jimin segera berjalan menyaingi Soo Mi . Ditolak Taehyung supaya dia boleh berjalan di sisi Soo Mi . Terpinga-pinga Taehyung apabila dia ditolak . " Hyung ! Apa ni ! Taehyung nak jalan sebelah Soo Mi ! " rengek Taehyung namun tidak dihiraukan Jhope . " Betul ke Soo Mi nak belanja Jhope oppa ais krim ? " tanya Jhope teruja .
Soo Mi tersenyum dan menganggukkan kepala . " Apa ni Soo Mi . Jungkook oppa pun nak jugak ! " kata Jungkook memasamkan muka . " Taehyung oppa pun ! " kata Taehyung pula . " Namjoon oppa pun nak ! " jerit Namjoon di belakang . " Okay okay . Soo Mi belanja semua . " putus Soo Mi . Mereka bersorak riang .
Ketika mereka sudah hampir dengan sekolah , mereka ternampak Jun Ha yang turut berjalan bertentangan dengan mereka . Jun Ha melambai tangan kepada mereka . Mereka juga turut membalas lambaian tersebut .
Jun Ha memasuki perkarangan sekolah bersama Suga sementara yang lain hanya mengekori di belakang sahaja manakala Soo Mi sudah hilang dari pandangan kerana dia perlu menjalankan tugasnya . Sedari tadi Jin membetulkan nafasnya . Dia nampak cemas dan berdebar . " Hyung okay tak ? " tanya Jimin . " Hyung okay . " jawab Jin perlahan .
Namjoon mengecilkan mata memandang Suga dan Jun Ha yang rancak berbual . Taehyung menyiku Namjoon . " Hyung jangan fikir macam semalam . Nanti Jin hyung marah lagi . " kata Taehyung .
" Tak la . Hyung cuma pelik dari tadi Suga diam . Tapi bila dengan Jun Ha mesra dan riuh sekampung . " balas Namjoon . " Hamboih hyung . Punchline gempak habis . " usik Jungkook . Namjoon tersengih .
Apabila mereka sampai sahaja di dalam kelas , jam menunjukkan pukul 7:15 pagi . Masih terlalu awal kerana kelas bermula pada pukul 7:35 pagi . Namjoon mengeluarkan buku sejarah dan diletakkan di atas meja sementara menunggu guru masuk .
Kelas riuh apabila semakin ramai pelajar yang sudah datang . " Chan , best tak program semalam ? " tanya Jhope kepada Chanyeol . Jhope , Jin , Jungkook dan Taehyung mengelilingi Chanyeol untuk bersembang . " Semalam ? Program kepimpinan tu ? Perghh ! Mengantuk weyh ! " balas Chanyeol rancak .
Mereka ketawa mendengar aduan Chanyeol . Chanyeol seorang yang mesra walaupun mempunyai pangkat ketua pelajar . Sementara itu , Namjoon dan Jimin berbual rancak dengan Jackson .
YOU ARE READING
[ Completed ] Because Of You | Suga |
FanfictionAku benci dia. Memang aku benci dia. Tapi semua tu berubah. Perasaan benci mula bertukar kepada sayang dalam diam. Sudah terlambat untuk aku buang perasaan itu bila aku diikat dengan dia. Sebab itu orang selalu pesan, " Jangan terlalu membenci, n...