Bab 2

4.6K 140 2
                                    

Nia mengeluh beberapa Kali kenapa dia harus pergi kesekolah kan bagus kalau dia belajar dirumahnya je,nia masuk kedalam lalu berjalan menuju kebilik guru..

Ia betul betul besar dia tidak tahu dia nak mula Dimana pada waktu itu kawasan sekolah agak sunyi mungkin waktu pembelajaran telah mula. Dengan langkah yang berat dia terus berjalan mencari tempat yang dicari. dengan rasa malas nia mengambil Peta sekolah yang diberi Oleh maknya sebentar tadi..

"Daniel jangan lari!!"jerit seorang perempuan sambil mengejar seorang lelaki yang tersenyum mengejek melihat perempuan itu berlari.

Nia terkejut apabila lelaki itu berlari menuju kearahnya tanpa memandang kedepan kerana leka mengejek perempuan yang mengejarnya..nia Cuba mengelak tetapi lelaki itu lebih pantas lalu melanggarnya "shit.."kata daniel dan terjatuh bersama nia, badan nia bukannya besar sangat berbanding dengan badan lelaki itu yang agak tinggi.

"Awak okay ke!!"kata lelaki itu dengan cemas apabila melihat nia, kenapa lah jadi macam ni..keluhnya dalam hati. "Saya okay"jawab nia, daniel menghulurkan tangannya sambil tersenyum,

"Takpe saya boleh berdiri sendiri" nia menolak, lalu mengambil peta sekolahnya Dan berdiri. "Maafkan saya"ucap Daniel, nia memandangnya sambil mengangguk, daniel mempunyai rambut berwarna hazel Dan mata berwarna coklat nia terpegun apabila melihat mukanya kerana dia mempunyai wajah yang kacak. "Daniel!!!"jerit perempuan itu, Daniel Dan nia serentak memandang perempuan itu.

"Bye"kata Daniel lalu berlari menuju kepintu keluar, perempuan itu tercungap cungap kerana terlalu penat. "Budak tak guna"kata perempuan itu, perempuan itu menuju kearahnya "awak pun ponteng ke?"soalnya lalu menuju kearah nia..

Nia terkejut "taklah saya baru masuk sekolah ni"Balas nia, perempuan itu memandang nia. Nia mula rasa tak selesa kenapa dia pandang semacam ni bisiknya dalam hati.Perempuan itu tersenyum "selamat datang kesilver valley highschool" kata perempuan tu sambil tersenyum..

Nia memandangnya "oh lupa pula saya, cikgu Haley selamat berkenalan"dia memperkenalkan dirinya sambil tersenyum.
"Nama awak siapa?"soalnya dengan ramah,
"Erm sa.. saya nia mysarah"jawab nia dengan malu, dia memang malu apabila berjumpa dengan orang baru terutama orang yang langsung dia tak kenal.

"Wah!cantik nama tu"pujinya sambil tersenyum,pada waktu itu dia Dan cikgu Haley pun bersama sama menuju kebilik guru..

Obsesi CintaWhere stories live. Discover now