bab 15

2.6K 110 1
                                    

bagaikan nak tertanggal jantungnya apabila mendengar kata-kata wade. 

"apa maksud kau ni?" 

nia memandang wade dengan binggung.. "aku nak kau jadi milik aku" wade dengan wajah bersahaja menjawab. nia memandang dengan tidak percaya kenapa dengan mamat ni.. dia main-mainkan aku ke?

"kalau kau dah habis bercakap hantar aku balik" kata nia dengan nada yang marah.. walaupun dia agak takut dengan wade tapi hatinya sangat sakit apabila  dia merasakan dirinya dipermainkan. 

tambahan lagi apabila melihat wade dengan wajahnya yang selamba. "aku kata aku nak balik!" nia memandang wade.

nia yang mulai naik angin apabila wade langsung tidak mengendahkan kata-katanya membuka pintu keretanya tapi niatnya terhenti apabila pintu kereta wade berkunci.

"kalau kau tak hantar aku balik buka kunci kereta ni" katanya lagi...

"wade!?"  

nia terkejut apabila wade memegang tangannya..wade menyandarkan badannya dikerusi keretanya..

dia menutup matanya.. "aku tak dapat tidur kebelakangan ni..boleh tak aku tidur kejap" katanya dengan perlahan dia mengeratkan genggamannya tangannya.

nia terkaku.. "daripada kau tidur sini aku rasa lebih selesa kalau kau tidur dirumah kau"kata nia.. wajah merah jantungnya berdegup dengan laju. tapi dia cuba untuk berlagak tenang.

"aku taknak.."

"kenapa?"

"sebab aku tak suka tidur berseorangan.. dan aku tak suka balik kerumah" jawab wade dia berterus terang dengan nia. wade bukannya seorang yang suka bercakap mengenai dirinya tapi dia berasa selesa dengan nia..

dia merasakan hanya nia yang dapat menenangkannya.. dia bagaikan ubat.. ubat untuknya.

"kau ada masalah ke?" tanpa nia sedari perkataan itu yang keluar dari mulutnya. wade membuka matanya lalu memandang nia.. nia mulai gelabah "kalau kau tak nak cakap pun takpe" nia melarikan pandangannya..

"entahlah" kata wade dia tersenyum.. berasa gembira apabila nia mengambil berat dengannya. 

ini kali pertama nia melihatnya tersenyum.. pasti ramai perempuan yang akan cair apabila melihat senyumannya sebab dia sangat tampan lebih tampan dari sebelumnya apabila dia tersenyum.

"Terima kasih sebab risaukan aku" kata wade lalu menutup matanya semula.

Dup!!dap!!dup!!dap!!

Apa yang dah jadi dengan aku ni!! Kenapa wajah dia bersinar-sinar!!! Wajah nia mulai merah.. jantung berdegup dengan laju..

Obsesi CintaWhere stories live. Discover now