wade memandu keretanya masuk kedalam halaman rumahnya sampainya dihalaman rumahnya dia membuang kunci keretanya kepada pemandunya . pada waktu itu dia baru balik dari sekolahnya. rumahnya sangat besar dengan gaya eropah moden, dan terdapat kolam renang yang besar ditingkat dua rumahnya tapi dia bukannya suka sangat tentang idea atuknya nak bina ditingkat atas..walaupun dia tak mahu tinggal dirumahnya ni tapi ini lebih baik daripada tinggal dirumah keluarganya.
rumah ni dihadiahkan oleh datuknya semasa hari lahirnya ke 15 tahun atuknya dan neneknya adalah bangsawan dari eropah .dan tahun lalu dia dihadiahkan kereta mercedes semasa hari lahirnya kereta itu masih lagi baru sampai sekarang kerana jarang digunakannya.
Tanpa membuang masa dia pun masuk kedalam "hai wade"sapa daniel yang tengah berbaring disofa sambil bermain game, wade tidak mengendahkannya lalu duduk disofa berdekatan dengannya. "awak buat mak awak marah lagi ke?"teka wade dia memang tahu dengan sikap kawannya ni suka betul buat masalah.
"tak juga sebenarnya saya tak balik kerumah selama 3 hari sebab saya pergi kerumah kawan saya"jawabnya sambil tersenyum. wade mengangkat kening sebelahnya "tak perlulah awak tipu daniel"katanya sambil mengambil telefonnya "saya tak tipulah"kata daniel sambil ketawa yang dibuatnya..
"awak tengah cari apa tu??"soal daniel yang mula gelabah apabila melihat wade yang tengah menekan punat telefonnya. "saya cari number phone mak awak"ujarnya dengan selambah.dia tahu mesti kawan dia ni ada buat masalah.sebab tulah dia sengaja buat begitu sebab nak tahu apa yang dia buat kali nie..
"saya tumbuk muka uncle saya"jujurnya dia tahu wade nak tahu apa yang dia buat..
"lepastu?"kata wade dengan matanya masih setia diskrin telefonnya, daniel mengeluh kecil "lepas tu saya pergi party dirumah janet"jujurnya daniel memandang kearahnya "awak tumbuk uncle awak yang mana satu?"soalnya "jason lelaki tua yang tak guna"daniel tersengih apabila teringatkan bagaimana dia tumbuk muka lelaki tua itu .
"awak tak bunuh je lelaki tu"balas wade, dia memang benci dengan lelaki tua tu.daniel ketawa kecil " saya memang nak buat begitu tapi saya malaslah"ujar daniel sambil ketawa ganas juga wade ni katanya dalam hati..
"kalau awak nak saya boleh upah orang nak bunuh dia"wade memandangnya dengan serius.matanya agak dingin dan gelap..daniel berhenti ketawa, sambil tersenyum sinis...wajahnya mula tak berperasaan..
"saya boleh bunuh dia kalau saya nak, tapi saya nak tunggu dulu tak seronoklah kalau terus bunuhkan"daniel ketawa,pandangan matanya berubah. Wade memandangnya sambil tersenyum sinis "awak memang hebat menutup topeng disebalik diri awak sebenar"jujur wade dia memang kenal lebih kenal daripada orang lain dengan perangai daniel..
Daniel menepuk tangannya sambil ketawa "saya pun kenal sikap awak wade"balas daniel..Wade mengangkat bahunya.. dan hanya diam ...
"terpulang awaklah..."katanya lalu meninggalkan kawannya sambil membawa beg sandangnya dan menuju keatas..
YOU ARE READING
Obsesi Cinta
Romance"ya..saya memang tamak terutamanya dengan apa yang milik saya"kata Wade sambil tersenyum kepadanya..."a..apa maksud awak??"soal nia dengan takut apabila melihat pisau yang dipegangnya penuh dengan darah, lututnya terasa lemah Dan badannya terasa kak...