nia terkejut apabila menyaksikan kejadian didepan matanya. wade hanya memandang lelaki yang baru ditikam olehnya.
matanya kosong, nia menapak selangkah kebelakang jantungnya berdegup dengan laju.
"kenapa kau lari.." wade bersuara memecahkan kesunyian pada masa itu. mulut nia terkunci mindanya kosong.
"aku kata kenapa kau lari!!!"tengking wade dia menoleh kearah nia. urat dilehernya jelas kelihatan. nia terkejut..
matanya tajam memandang nia. nafasnya turun naik. "a..aku" dia kelihatan tergagap.
wade mendekatinya nia menapak selangkah kebelakang. dia menundukkan wajah tak berani nak bertentang mata dengan wade.
dia baru membunuh! macam mana nia tak kecut perut. bau hamis menusuk hidung. nia berundur kebelakang, langkahnya terhenti apabila dinding dibelakangnya.
wade memerangkapnya dengan kedua-dua tangan. jarak mereka sangat dekat hingga nia boleh merasakan deru nafas wade yang tidak teratur.
nia kelihatan tidak keruan. wade memegang dagunya dan memaksa nia mendongak.
"aku memang tamak" ujarnya nia mengerutkan dahi. tamak? apa maksud mamat ni?
mata mereka bertentang pandangan wade sukar untuk ditafsirkan nia serta merta memalingkan wajahnya. satu perasaan aneh menyelusuri setiap genap jiwanya.
"ya...saya memang tamak terutamanya apa yang milik saya"kata wade sambil tersenyum"a..apa maksud kau??"soal nia dengan takut apabila melihat pisau yang dipegangnya penuh dengan darah, lututnya terasa lemah Dan badannya terasa kaku untuk bergerak..Wade mencium dahinya "kau milik aku nia jadi jangan lari lagi.."bisik Wade lalu memeluk nia..
nia terpempan, wade memeluknya dengan erat seperti dia tidak ingin melepaskan nia.
aku takkan lepaskan kau nia, kau takkan dapat lari lagi dari aku.
aku akan hapuskan semua yang berani sentuh hak milik aku dan pastikan mereka lenyap dalam dunia ni ujarnya dalam hati. sebab setiap perkara yang dia inginkan dia akan dapat!
walaupun dia terpaksa kotorkan dirinya dengan darah. hati dinginnya hanya untuk nia.
dan nia hanya untuknya.nia terpaksa dan tidak akan menerimanya? dia tak kisah yang penting nia jadi miliknya dan tiada siapa akan menghalangnya.
YOU ARE READING
Obsesi Cinta
Romance"ya..saya memang tamak terutamanya dengan apa yang milik saya"kata Wade sambil tersenyum kepadanya..."a..apa maksud awak??"soal nia dengan takut apabila melihat pisau yang dipegangnya penuh dengan darah, lututnya terasa lemah Dan badannya terasa kak...