"awak nia mysarahkan"kata seorang lelaki yang berumur pertengahan tahun, hana mengangguk "ini kunci loker awak Dan nombornya sekali" katanya sambil memberinya kunci Dan satu kertas kecil.
Nia mengambilnya "terima kasih"ucapnya sambil membuka kertas kecil yang diberi Oleh lelaki itu '216'itulah nombor lokernya, "Dan ini kelas awak Dan mata pelajaran kelas yang awak ikuti"katanya sambil memberinya satu borang kelas.
"Jangan lupa isi borang tu Dan hantar dengan guru kelas"terangnya, nia membaca borang tersebut guru kelasnya adalah cikgu Hailey guru yang hantarnya kebilik guru sebentar tadi..
"Awak ni murid dikelas saya rupanya"sampuk cikgu Hailey, nia terkejut lalu memandang kebelakang. "Awak ni comellah"pujinya apabila melihat muka nia yang merah padam apabila terkejut.
Cikgu Haley tersenyum "jomlah saya dah nak masuk kelas ni"ajaknya lalu menarik tangan nia.
Nia hampir terjatuh nasib baik dia dapat mengimbangi badannya.. kelasnya tidak jauh Dari bilik guru hatinya mula berdegup dengan laju kerana ini Kali pertama dia pergi kesekolah.
Cikgu Hailey memandangnya "jomlah"katanya mereka berdua pun masuk kedalam. Pada waktu itu kelas tersebut agak bising "OK murid murid boleh kamu senyap"kata cikgu Hailey dengan tegas. "Ala Hailey tak perlulah garang sangat"sampuk seorang murid lelaki yang tengah duduk diatas meja..
Cikgu Hailey tersenyum "awak nak saya gantungkan awak diatas kipas atau pun awak diam"katanya lalu memandang murid itu dengan tajam, satu kelas terdiam termasuk murid itu. Murid tersebut serta merta duduk dikerusinya dengan takut.
Nia memandang cikgu Hailey ada aura yang menakutkan disekelilingnya, "OK hari ni Kita ada murid baru..sila memperkenalkan diri"cikgu Hailey tersenyum balik. Nia agak terkejut memandang guru tersebut kerana personalitinya yang agak menakutkan.
Nia menarik nafasnya dalam dalam sebelum memperkenalkan dirinya "nama saya nia mysarah "katanya dengan pendek dia tak dah tahu nak cakap apa itu saja yang terlintas difikirannya pada waktu itu..
"Ada apa apa soalan?"kata cikgu Hailey sambil memandang murid muridnya. "Sekolah lama awak dulu dimana?"soal seorang budak perempuan yang agak cantik..
"Saya Hanya belajar dirumah"jawab nia satu kelas memandangnya dengan terkejut "kenapa awak belajar dirumah?"soal seorang lelaki yang tengah duduk dihujung kelas.
Nia terdiam sejenak mulutnya agak berat untuk menjawabnya "ibu Dan ayah saya lebih suka saya belajar dirumah"tipunya, dia tidak berapa suka orang mengetahui tentang dirinya.
"Awak dah ada boyfriend?"soal seorang lelaki yang berbaju sukan. Nia terkejut dan memandangnya itulah sebabnya dia lebih suka berada dirumah berbanding berada disekolah. Mukanya mula merah menahan malu.
"OK nia sila duduk"potong cikgu Hailey Apabila melihat reaksi nia yang mula tidak senang
"Nia awak boleh duduk dihujung sana"cikgu Hailey memununjukkan meja kosong yang berdekatan dengan tingkap nia bernafas lega lalu menuju kearah mejanya.
Dia betul betul malu pada waktu itu setelah sampai dia pun duduk.
"Hai" sapa seorang perempuan dia tersenyum memandangnya. Dia mempunyai rambut yang pendek Dan berwarna coklat, perempuan itu duduk bersebelahan dengannya "selamat berkenalan , nama awak nia kan"katanya dengan ramah.
Nia mengangguk sambil membalas senyumannya "nama saya danise"dia memperkenalankan dirinya. "Oh ya..lupa pula the hot devil will come!!"katanya dengan teruja.. nia pelik memandangnya 'devil'..
"Hot devil??"soal nia sambil memandang danise dengan biggung.danise memandangnya seperti ada perkara baik yang bakal berlaku, "nanti awak akan tahu juga...the devil will come"katanya dengan senyuman bermakna.
Tiba Tiba pintu kelas mereka dibuka muncul lelaki yang agak tinggi mungkin diantara 189 cm badannya agak sasa sesuai dengan tingginya. Dia berambut hitam Dan bermata biru langit, semua mata tertumpu kearahnya pelajar perempuan teruja memandangnya.
Nia terpegun memandang ini Kali pertama dia nampak lelaki yang begitu sempurna "Kenapa awak lambat?"soal cikgu Hailey dengan tegas sambil berpeluk tubuh dan memandangnya dengan tajam.
"Entahlah"jawabnya sambil tersenyum, "saya kata kenapa awak lambat?"soalnya lagi kini suaranya semakin meninggi. "Saya nak bagitahu awak sesuatu ini bukannya masalah awak jadi tutup mulut awak tu baik baik"balasnya dengan tenang.
Cikgu Hailey memandangnya dengan marah, tanpa menghiraukan cikgu Hailey dia terus duduk ditempat duduknya yang berada berdekatan tingkap tetapi lebih depan Dari nia..
"Itulah wade lelaki paling popular disekolah ni"bisik danise dengan matanya tidak lepas memandang wade. Nia terkejut mendengarnya "maknya adalah pemilik sekolah ni manakalah ayahnya adalah seorang CEO syarikat terbesar didunia"danise memberitahunya dengan teruja...nia mengangguk.
Nia memandang kearah wade dengan pelik..
Kenapa pandangannya agak kosong?
Dia tersedar apabila dia melihat wade memandang kearah cikgu Hailey..
Tapi itu bukannya masalah dia pun..buat apa dia nak susah susah nak fikirkan hal tu..
YOU ARE READING
Obsesi Cinta
Romance"ya..saya memang tamak terutamanya dengan apa yang milik saya"kata Wade sambil tersenyum kepadanya..."a..apa maksud awak??"soal nia dengan takut apabila melihat pisau yang dipegangnya penuh dengan darah, lututnya terasa lemah Dan badannya terasa kak...