Hujan turun dengan lebat pada waktu itu..nia mengeluh panjang dia dah berjanji dengan danise ingin menunggunya diperpustakaan jadi pada waktu itu dia berada diperpustakaan..dia membuang pandangannya keluar tingkap pada waktu itu..
Angin berhembus dengan sejuk dan bunyi hujan membuatkannya mengantuk..nia meletakkan kepalanya diatas meja dengan malas, matanya menjadi berat dan dia menutupnya perlahan lahan sambil membiarkannya dirinya hanyut dibuai minpi pada waktu itu..
2 jam kemudian....
Nia terjaga Dari tidurnya apabila guruh berbunyi dengan kuat..jantung berdegup dengan laju, hujan semakin lama semakin turun dengan lebat pada waktu itu..
Dia menguap beberapa kali lalu berdiri dan menuju ketandas untuk mencuci mukanya..
Perpustakaan mereka sangat besar dia terpegun apabila mula mula masuk kesitu, perpustakaan sekolah ini mempunyai tingkat dua..dan banyak buku yang tersusun rapi sehinggakan disediakan tangga yang agak tinggi untuk mengambilnya..Nia keluar Dari perpustakaan dengan masih dalam keadaan yang mengantuk dengan langkah yang malas dia menuju ketandas..tetapi langkahnya terhenti apabila guruh berdentum kuat dan bunyi barang jatuh boleh kedengaran dengan kuat ..nia tidak mengendahkannya jantungnya mula berdegup dengan laju..
Nia mempercepatkan langkahnya pada waktu itu..keadaan disekolah agak sunyi dan membuatkan dirinya berasa seram sejuk bulu romahnya mula berdiri..
Hantu!!itu perkataan itu muncul difikirannya berulang ulang kali..Nia mengeleng gelengkan kepalanya, dia Betul Betul takut pada waktu itu dia mula berpeluh sejuk.
"No!!" Bunyi seseorang menjerit boleh kedengaran langkahnya terhenti secara automatiknya langkahnya bertukar kearah bunyi itu datang..pada waktu itu rasa takut dan ingin tahu meluap luap dihatinya.
Semakin lama semakin kuat bunyi barang jatuh kedengaran. Jantungnya semakin lama semakin berdegup dengan laju, apa yang aku buat ni? Bisiknya dalam hati pada waktu itu dia Betul Betul berhenti didepan pintu bilik musik yang usang tempat bunyi itu datang..
Tangannya berpeluh dengan tangan yang terketar ketar dia memusingkan tombol pintu bilik itu.. dengan langkah yang perlahan dia masuk kedalam..
"Please stop!!"
Bunyi guruh dan suara tersebut bergumpal menjadi satu. Nia terkejut langkahnya terhenti dia Cuba untuk memberanikan dirinya masuk kedalam bilik itu walaupun keadaan bilik itu agak gelap dan suram yang membuatkannya lebih takut.
Alat alat musik semuanya telah ditutup dengan kain putih. "Please help me!!"seorang lelaki menjerit dengan kuat.
Nia terpandang seorang lelaki dipenjuru bilik itu..nia menuju kearahnya..Dia menutup mukanya dengan tangan, lelaki itu memeluk lututnya.. "saya..tak Gila..saya tak Gila!"dia mengumam, nia mendekatinya " awak okey"kata nia dengan kekok dia tak berapa nampak muka lelaki itu kerana agak gelap ..
Jantung nia berdegup dengan laju " jangan dekat !! Saya tak Gila!!"dia menutup mukanya .. "kenapa ni?"soal nia sambil memegang bahunya dengan lembut, dia berusaha sedaya upaya untuk tidak menakutkannya.. macam mana nie...apa yang aku nak buat bisik hati nia..Gurun berdentum dengan kuat dan membuatkan badannya mengeletar "saya takut..saya tak Gila!!."dia mengumam perkara yang sama, nia menarik nafasnya dalam untuk menenangkan dirinya...dan fikir Cara untuk menenangkannya..
"Ya awak tak Gila kenapa awak fikir macam tu"kata nia sambil memegang mukanya dengan lembut supaya lelaki itu memandang kearahnya mata birunya jelas memancarkan rasa takut .. dia memandang tepat dimatanya "awak tak Gila..jangan risau saya ada disini "tambah nia lagi, lelaki itu memandangnya
"Betul ke??"
soalnya bibirnya terketar ketar menyoalnya . nia tersenyum sambil mengangguk..
"Jangan takut saya ada disini"ujar nia sambil mengusap rambutnya dengan lembut. Inilah perkara yang selalu maknya buat kepadanya apabila dia merajuk ataupun rasa takut.. "awak tahu tak jangan fikir macam tu.."dia memandang nia sejenak.. nia tersenyum.
Dia menarik lengan nia masuk kedalam dakapannya, nia terkejut seketika tetapi dia membiarkannya dia tahu yang lelaki itu berasa takut pada waktu itu.. lelaki itu memeluknya dengan erat, nia menepuk nepuk belakangnya perlahan lahan..
"Jangan tinggalkan saya.."bisiknya pada waktu itu dia membiarkan lelaki itu tidur dibahunya sambil memegang tangannya dengan erat..dia bagaikan budak yang inginkan kasih sayang..budak yang inginkan perhatian daripada satu pernderitaan yang dia Alami..
Nia menutup matanya kerana terasa berat ..dia membiarkan dirinya terlelap pada waktu itu.. dia berasa pelik kerana berasa selesa apabila dia bersama lelaki itu...masalahnya bagaikan hilang ditelan waktu..
YOU ARE READING
Obsesi Cinta
Romance"ya..saya memang tamak terutamanya dengan apa yang milik saya"kata Wade sambil tersenyum kepadanya..."a..apa maksud awak??"soal nia dengan takut apabila melihat pisau yang dipegangnya penuh dengan darah, lututnya terasa lemah Dan badannya terasa kak...