XXIII

874 66 26
                                    

O S C A R

Jag låg ensam i min säng. Snörvlade, hostade, hade hög feber. Jag hade fått influensan, det var den tiden på året då alla fick influensan. Mina läkare till föräldrar, som annars skulle jag varit frisk på nolltid, var självklart inte hemma. Nej, varför skulle de vara hemma och ta hand om sin sjuka son när de istället kunde så gott som bo på sjukhuset med jobbet?

Precis när en suck lämnade mina läppar så knackade det på dörren till mitt rum. Förvånat rynkade jag på ögonbrynen. Ett lågt "kom in" lämnade mina torra läppar med en hes röst. Snabbt öppnade dörren och Hugo klev in. Han hade plasthandskar på händerna och ett munskydd på ansiktet. Han satte sig på sängkanten och såg med en lite busig blick mot mig.

"Vad gör du här, Hugo?" frågade jag lågt.

"Du, jag har sett alla sjukhusserier som finns", sa han glatt. "Jag ska göra dig frisk."

Direkt försvann han igen. Själv låg jag kvar och skrattade åt honom, men började snabbt efter det att hosta. Efter ett par minuter så kom han tillbaka, i ena handen höll han ett glas vatten och en hel karta med Alvedon för feberdämpning, i andra handen höll han minst två kuddar. När han ställt ifrån sig Alvedonen och vattnet så fick han mig att sätta mig upp så att han kunde sätta kuddarna bakom huvudet på mig.

"Har du läst på 1177 också eller?" skrattade jag, drack lite av vattnet.

"Det kan hända", sa han finurligt och drog av sig sin utstyrsel.

Han drog med ena handen över min panna, drog bort håret som nästan låg i ögonen på mig. Så fort han kände hur varm jag var så drog han bort handen och såg på mig. Det fick mig att skratta högt.

"Du kokar", sa han förskräckt. "Ta hela kartan med Alvedon."

"Du doktorn, det är farligt", flinade jag mot honom.

"Det visste jag, jag ville bara testa dig", försvarade han sig med och korsade armarna.

Jag himlade lätt med ögonen, flyttade mig närmare honom. Lätt satte jag handen om hans nacke, tänkte precis kyssa honom när han istället satte handen för min mun. Förnärmat såg jag på honom.

"Jag tänker inte bli sjuk", skrattade han.

Trött suckade jag och slängde bak huvudet mot alla tusentals kuddar som han hade tagit fram. Han la sig bredvid mig, skrattade lätt åt mig. Jag drog täcket om min kropp och tittade matt på honom. Han log brett mot mig.

"Åh jag älskar dig Oscar", sa han leendes.

"Jag älskar dig med, men nu vill jag sova", mumlade jag och la mitt huvud mot hans överkropp.

-

HELLO SUNSHINES!

Jag fick nyss ett sms från min farbror där det stod "kolla ditt bankkonto" och så hade han gett mig 2000 kronor?? Hur bra är inte livet??

Okej, nog om hur rik jag känner mig atm då jag nästan har spenderat alla mina pengar från mitt sommarjobb.

Jag lovade er lite musiktips! Nu ska jag bara ta och titta igenom min spellista efter låtar haha.

Här har ni;

Without You - Oh Wonder
(De låtar av Oh Wonder som jag har lyssnat på är så mysiga, I LOVE THEM)

Fall Away - Twenty One Pilots
(Det är nog min favoritlåt av dem just nu, byter dock favorit all the time)

Follow You - Bring Me The Horizon

R.I.P 2 My Youth - The Neighbourhood

WILD - Troye Sivan ft. Alessia Cara

This Must Be My Dream - The 1975
(Får mig bara att tänka på Skåne, aw)

Nicotine - Panic! At The Disco
(Eller typ alla låtar från Too Weird To Live, Too Rare To Die!, tbh)

Soap - Melanie Martinez

Girls Like U - Blackbear
(Jag har en hatkärlek till Blackbear, jag gillar själva låtarna - men inte texterna, the struggle)

Centuries - Fall Out Boy

Förlåt - Norlie & KKV
(Älskar alla deras låtar, seriöst - de kan inte göra en dålig låt)

Gasoline - Halsey

Egentligen vill jag skriva typ 50 till, men då kommer ni behöva läsa till imorgon. Men det är typ en inblick i min spellista, varsågoda.

NUUU tänker jag äta godis och försöka skriva. Ni vet den där jobbiga känslan, då man har kapitel i framtiden bestämda, men har ingen aning om vad man ska skriva för tillfället, så är det för mig atm.

Aja, hoppas ni har haft en fin dag! Ni är bäst, puss och kram ❤

0 Kilometer » foscarWhere stories live. Discover now