XXVII

808 71 35
                                    

O S C A R

"Oscar, hur är det?" frågade Hugo.

Jag vände upp huvudet från frukosten jag satt och åt. Han såg oroligt på mig där han satt mittemot mig. Vi satt i det nya köket i det nya huset som Hugo och hans familj hade flyttat till.

"Jag tänker bara på Felix", sa jag tyst.

En hög suck lämnade hans läppar. Han ställde ner koppen med någon galen smak på te på bordet och la armarna på bordet. Han gjorde en gest om att jag skulle ta tag i hans händer, vilket jag gjorde. Hugo tittade länge på mig. Hans blick fick mig att smälta.

"Du behöver inte tänka på honom", försökte han. "Var här med mig istället för att vara med honom i dina tankar."

"Du har rätt", mumlade jag och såg tillbaka på honom.

Ett leende spreds över hans läppar. Han släppte mina händer och började dricka av sitt te igen. Det var någonting med Hugo och te. Så fort han fick tillfälle till det så drack han te. Det fanns säkert inte ett enda te som han inte gillade. Dock avskydde han kaffe, han drack alltid te istället. Han såg alltid så glad ut när han drack te, det var nästan lite konstigt.

"Jag kommer aldrig förstå varför du älskar te så mycket", skrattade jag. "Det är inte speciellt gott, det smakar inte mycket alls."

Han kom ur sin te-trans och såg förskräckt på mig. Snabbt svalde han den kokheta drycken för att inte spotta ut allt över mig.

"Du är galen", sa han med nästan desperat röst. "Te är typ en gåva från himlen, det är det bästa som finns."

"Älskar du te mer än vad du älskar mig?" kontrade jag med ett litet flin.

Jag satte händerna mot ansiktet och armbågarna mot bordet. Såg länge på honom. Han såg ut att tänka.

"Kanske?" sa han tillslut.

Förolämpat såg jag på honom, vilket fick honom att börja skratta. Han reste sig från sin stol och gick fram för att istället sätta sig i mitt knä. Han la armarna om min kropp och tryckte sitt ansikte mot mitt. Jag tittade på honom och höjde lätt på ögonbrynen.

"Du och teet ligger på en delad förstaplats", försökte han sedan.

"Wow, jag känner mig hedrad", mumlade jag och tryckte mitt ansikte mot hans kind.

-

Jag vet att ni alla typ hatar dessa två, MEN DET HÄR ÄR VÄL LITE GULLIGT? Bara jag som tycker det? Jaha, okej hejdå.

Jag glömde helt bort att ge er ett extra kapitel senaste gången jag uppdaterade, förlåt! Klockan blev så mycket och jag glömde helt enkelt bort det. Idag ska jag inte glömma det! Ni kanske till och med får två kapitel till!
Vill ni ha det?

Idag är det äntligen fredag! Jag ska under den här helgen försöka skriva massor, ta tag i alla fanfics jag har på gång haha! Hur taggade är ni på nya fanfics?

Idag har jag tydligen sovmorgon, mitt schema på fredagar är väldigt konstigt. Jag går i alla fall i skolan 09:50-14:30 - vilket är skönt. Mina lektioner är naturkunskap (laboration, ugh), idrott och historia! Vad har ni för lektioner idag? Vilken dag är er favoritdag i skolan? Vilken dag har bäst lektioner?
Jag måste nog säga tisdag, tisdagar går snabbt på något sätt.

Hur mår ni förresten? Vad har ni för planer för helgen?

Det blev massor med frågor idag, men det överlever ni väl? (ännu en fråga haha)

Hoppas ni får en fin dag! Ni är bäst, puss och kram ❤

0 Kilometer » foscarWhere stories live. Discover now