XLII

795 68 7
                                    

F E L I X

Vi satt och delade ut julklappar. Någon - säkert någon av mina morbröder - hade klätt ut sig till tomte och satt på en pall i mitten av vardagsrummet. Julklappar delades ut till höger och vänster. Oscar satt och verkade vara jätteexalterad. Om det var för att vara en bra förebild för barnen eller för att han var galen i julafton orkade jag inte reflektera över.

Jag lät mina fingrar trippa över hans ena axel. Lät ett flin spridas över mina läppar. Han tittade inte ens på mig. Irriterat himlade jag med ögonen, ville få honom att förstå min hint. Efter flera minuter utan hans uppmärksamhet så knäppte jag till honom på kinden - vilket fick honom att hoppa till. Förvirrat såg han på mig.

"Jag behöver prata med dig lite", väste jag lågt.

Lätt reste jag mig från soffan vi satt i, drog med mig Oscar. Förvånat följde han bara med mig. Jag drog med honom enda upp till övervåningen, till första bästa badrum. Smällde igen dörren bakom oss. Oscar korsade sina armar och la huvudet på sned där han stod en bit ifrån mig. Jag trippade fram till honom och lät flinet finnas i mitt ansikte.

"Vad ville du prata om då Felix?" frågade han retsamt.

Direkt förstod han att prata inte var riktigt det jag ville göra. Jag vek ut hans händer igen, tog tag i dem. Backade honom mot badkaret som stod bakom oss.

"Jag kommer inte klara mig länge till", mumlade jag bara.

Lät mina läppar snabbt attackera hans. Han drog sina händer ur mina, satte de istället mot mina kinder. Han kysste mig intensivt tillbaka, vilket gjorde mig glad. Oscar sträckte på sig allt han kunde för att försöka komma upp till min höjd. Jag tyckte om att han var kortare än mig, även fast han var den mogna. Jag var mer barnslig och kortsint.

"Du vet att du bara hade kunnat ge mig en kyss därnere?" flinade Oscar när vår kyss bröts.

"Jag hade inte kunnat göra det här", mumlade jag och började röra vid nederkanten av hans tröja.

Ett lätt skratt kom ur Oscars läppar, han satte sina händer över mina. Skakade på huvudet. Självklart tyckte han inte att det var en bra idé. Han ville visa gott föredöme.

Istället gav jag mig på hans hals. Han försökte få mig att sluta, men när jag nådde hans weakspot så slutade han kämpa emot. Han slöt lätt sina ögon, lät mina läppar arbeta över hela hans hals. Han höll i min handled, krampaktigt. Det kändes nästan som att han skulle försöka bryta den.

Plötsligt knackade det på dörren, direkt flög jag från Oscar. Dörren öppnades och en av mina yngre kusiner stod på andra sidan. Hon hette Maja och var inte mer än åtta år.

"Vad gör ni?" frågade hon.

Oscar var direkt fram till henne. Han satte sig på huk och tittade på henne med ett leende.

"Felix hade en viktig sak att säga till mig, en hemlis", sa han lågt med lite busig röst. "Vi skulle precis komma ner igen."

Hon satte fingrarna över Oscars hals, tittade förvirrat på honom.

"Vad har du gjort på halsen?" frågade hon sedan.

Oscar tog förskräckt tag i hennes hand. Svalde hårt. Han slog en blick mot mig innan han vände sig mot henne igen.

"Felix hemlis gjorde mig så rädd så att jag ramlade", försökte han förklara. "Jag fick blåmärken över hela halsen, det gör jätteont."

Hon drog direkt bort sin lilla hand. Tittade länge på Oscar. Han log sammanbitet.

"Ska vi gå ner och se om jultomten har några fler fina julklappar?" frågade han sedan.

Maja nickade, Oscar tog tag i hennes hand och de gick ner för trappan. Långsamt följde jag efter med ett flin klistrat över läpparna.

-

Titta!! Jag vet hur man lägger upp flera kapitel på en dag!

Nu behöver jag faktiskt er hjälp. Jag är en av de här som sitter fast i att ha feed på Instagram. Jag har tröttnat på det jag har och vill byta, men behöver er hjälp. Vilket av följande tycker ni bäst om (båda suger men vi kör):





Ignorera att bilderna suger haha. Jag måste verkligen bli bättre på att ta bilder, jag har typ ingenting som är acceptabelt at the moment.

Så, om någon vill hjälpa mig blir jag lycklig (:

(*blink blink* följ @/j0hannalindgren på instagram)

Jag känner mig så produktiv idag, jag har gjort alla mina läxor - vilket gör att kan andas ut hela helgen. Hur skönt??

Har ni mycket i skolan?
Om ni har det så hoppas jag verkligen att det blir skönare snart med alla läxberg, men du klarar allt!

Rösta och kommentera så blir jag glad!

Hoppas ni har haft en fin dag! Ni är bäst, puss och kram ❤

0 Kilometer » foscarWhere stories live. Discover now