Hoş Çocuk

5.6K 354 45
                                    

"Ümit edenin kalbi paslanmaz."

"Günaydın Beyza"

"Günaydın canım. Nasılsın?" Dün akşam Mesut Amca son kez kontrol edilip, testleri yapılıp taburcu edilmişti. Annemle ben de sürekli onların yanındaydık. Bu sabah da durakta buluşmuştuk, otobüs bekliyorduk.

"İyiyim sen nasılsın? Mesut Amca nasıl oldu?" Gülümsedi.

"İyi iyi çok şükür. Kahvaltıda başladık diyete."

Gülümsedim.

"Umarım diyet onu çok zorlamaz."

"Yok yok. Gıkı çıkmıyor. Zaten annem de bende gözümüz gibi bakarız artık. İlaç saatlerini sürekli kontrol edeceğiz. İnşaAllah sağlıklı bir şekilde devam edecek hayatına."

"İnşaAllah canım."

Gülümseyerek koluma girdi.

"Teşekkür ederim. Dün çok yardımcı oldunuz. Annem de ben de üzüntüden ne yapacağımızı bilemedik. Allah razı olsun sizden."

"Aaa olur mu öyle şey! Biz aile gibiyiz. Zor zamanlarda birbirimizin yanında olamayacaksak ne zaman olacağız?"

Gülümseyerek başını omzuma yasladı.

"Haklısın Kübracığım."

...

Beyza ile sınıfa girdiğimizde ön taraflardan boş bir yere oturduk. Çantamı ve üzerimde ki ince ceketimi çıkardım. Hava oldukça değişikti. Bir gün günlük güneşlik, sıcacık bir hava varken ertesi gün buz gibi, ayaz bir hava mümkün olabiliyordu. Bugün de hafif esintiler dışında sıcak bir gün sayılırdı. Ceketimi asıp tekrar yerime dönerken Fatih ve Burak girdiler sınıfa. Kaç gündür hep bizim arkamızda oturuyorlardı. Bu gün biraz gecikmişlerdi. Bizim çaprazımızda kalacak bir yere oturdular.

Yerime oturduğumda Beyza ile çantamızdan kitaplarımızı ve ajandamızı çıkarmaya başladık. Gözlerimin önünde hissettiğim hareketlilikle kafamı kaldırdım. Fatih ve Burak karşımızdaydı. Ellerinde ajandaları vardı.

"Günaydın."

Gülümsedim.

"Günaydın."

"İyi misin Beyza. Dün çok kötüydün."

Burak'ın endişeli sesiyle Beyza'nın gözleri ona çevrildi.

"İyiyim. Babam... Kalp krizi geçirdi."

"Çok geçmiş olsun." İkisinin eş zamanlı sesiyle Beyza teşekkür etti.

"Durumu nasıl şu an?"

"İyi çok şükür. Evde dinleniyor. Hayati bir tehlikesi yok Allah'a şükür. Tabi artık daha sağlıklı, düzenli bir hayat sürmesi gerek."

"Olsun canım. Sağlığı yerinde olsun da."

Burak'ın farketmeden canım demesiyle nedensizce gülesim geldi. Beyza da biraz şaşırmış da olsa yanlışlıkla dediğini anlamıştı. Gülümseyerek gözlerini yere indirdi. O sırada Fatih öksürerek boğazını temizledi.

"Bu arada biz de sizin için notlar aldık. Hangimiz daha kapsamlı not tutabilmiş karar veremedik. O yüzden ikisini de getirdik."

Fatih elinde ki koyu kahverengi ve siyah ajandayı önümüze bıraktı. Uzun parmaklarıyla sayfaları çevirdi ve tuttukları notları açtı.

"Çok teşekkür ederiz. İkisi de gayet güzel görünüyor. "

Beyza teşekkür ettiğinde bende başımla onayladım.

Hayat Arkadaşım Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin