Het was Zaterdag, aankomende maandag word mijn vader begraven.
Ik ging weer met Femke shoppen alleen dan in Alkmaar.
'Hey.' zei ik tegen Femke die al op het station was 'hey.' zei Femke terug, we stapte de trein in. We gingen tegen over elkaar zitten en legde onze tassen op de stoel naast ons. 'Zo wat was dat gister?' vroeg Femke ineens 'dat Max de klas kwam binnen rennen.' 'ik ging met hem mee naar rugby training en ze gingen met zijn allen op een jongen liggen.' zei ik 'het is het spel, i know, maar het zag er zo zielig uit en hij beukt iedereen aan de kant.' Femke begon te lachen 'wil je dat hij verliest?' ik schudde mijn hoofd 'dan moet je hem zijn gang laten gaan.' zei ze, ik begon te lachen.
'Maar hoe is het met je broer?' vroeg Femke ineens 'ja, denk wel goed.' zei ik 'heeft hij hobby's?' ik dacht even na 'nee, denk het niet.' zei ik 'we spelen wel FIFA, maar ja.' ze begon te lachen. Ik ging op mijn telefoon en stuurde het nummer van Jens naar Femke. Femke keek naar haar telefoon en naar mij, ik zat haar lief aan te kijken 'dank je.' zei ze en ze was druk bezig op haar telefoon.
'Hey, heb je zin om weer bij mijn training te kijken, het zal niet zo gaan zoals vorige keer.' ik keek lachend naar mijn telefoon 'wat is er met jou?' vroeg Femke 'Max wilt dat ik kom kijken, bij zijn training.' ze keek me blij aan 'we gaan erheen.' zei ze 'als we het redden.' zei ik snel, je zag haar een heel plan bedenken 'ja, lijkt me leuk, als ik het red kom ik samen met Femke.' ik kreeg een lach poppetje terug.
Femke en ik gingen eerst naar de coolcat, Femke had allemaal dingen gepast en gaf mij ook een paar dingen om te passen. 'Dit staat mij echt niet.' zei ik, Femke had voor mij een bloementjes jurk gepakt 'nee, dat is waar, maar ik wilde het zelf even zien.' zei Femke 'dat ik dit ooit droeg.' zei ik en ik hing het pashokje weer in 'je hebt het gedragen.' zei ze. ik legde de kleren terug en ik ging verder kijken. Ik zag een trui met een geboorte jaar 1974, het jaar dat mijn vader geboren werd, ik kreeg tranen in mijn ogen.
'Luca, gaat het?' vroeg Femke 'ik wil die trui.' zei ik, maar ik kon niet bewegen hoe graag ik het ook wou. Femke zocht naar mijn maat en trok me mee het pashokje in. 'Heb je het aan?' ik hoefde Femke niks te vertellen en ze snapte me al. 'Ja.' zei ik en ik liep het pashokje uit 'wacht.' zei Femke, ze zocht in mijn tas 'hebbes.' en ze had mijn telefoon in haar hand 'een foto.' zei ze met een lach.
Ik had de trui gekocht, iets te groot want dan kan ik er in groeien en ik vind het heerlijk om erin te zwemmen.
'Gaan we primark?' vroeg Femke, ik knikte 'jij doet mijn stijl en ik doe jou stijl?' vroeg ik, Femke knikte 'wacht.' zei ik en ik keek op mijn telefoon, ik had die foto naar Jens gestuurd 'kan je er ook 1 voor mij meenemen en mama?' 'kunnen we zo weer terug, mijn moeder en Jens willen er ook 1.' zei ik, Femke knikte 'maar vind je het een goed idee?' Femke knikte alweer 'over 20 minuten hier.' zei Femke, ik knikte en de tijd liep.
Ik had voor Femke een donker rode croptop en een high ways broek, zwart met scheuren om precies te zijn. De 20 minuten waren voorbij en ik ging weer naar de soort van ingang.
We liepen naar de paskamers en gingen de kleren aandoen. Femke had voor mij een best wel basic outfit, maar toch ook weer cool. Een boyfriend broek, met echt super grote gaten en een grijs los shirt met een lage hals, ik kost het setje. Femke kocht alleen de croptop omdat ze thuis nog zo'n broek had, we gingen weer terug naar de coolcat en ik betaalde dat weer.
We gingen nog iets eten bij de Macdonalds, Femke ging daar haar telefoon op laden, even later kwam het eten de persoon die het bracht was niet lelijk! Maar niet zo knap als Max. Ik kon hem maar niet vergeten.
Ik had een Chili chicken en een cola, Femke had het zelfde 'moeten we niet gaan?' vroeg Femke ineens ongeduldig 'wat hoezo?' vroeg ik 'ik heb me Chili chicken nog niet op.' zei ik, Femke haalde nerveus haar schouders op 'is er iets?' vroeg ik en ik legde mijn burger weer neer 'ik mag het niet vertellen.' zei ze, ik keek haar vragend aan 'gaat het?' 'ja, maar je moet wel even door eten.' zei ze, ik vond het een beetje raar dus ik at door. 'Wacht Fem, waar ga je heen met me cola?' Femke liep naar de trein, ik rende achter haar aan, ze ging zitten. Ik ging weer tegen over haar zitten. 'Vertel op.' zei ik. Femke maakte met haar handen een gebaar dat haar mond op slot zat. Ik rolde met mijn ogen en de trein begon te rijden.
Ik ging even op mijn telefoon, ik zag dat Max zijn profiel had veranderd met een klein meisje. Het was zo lief. De trein stopte, Femke en ik stapte uit 'en nu?' vroeg ik, Femke keek rond en we hoorde een auto toeteren. 'Dit is mijn broer.' zei Femke 'hij is 21 dus hij mag rijden, ga zitten.' zei ze, ik begon te lachen en deed wat ze zei.
We kwamen op het veld aan. 'Oke, en nu?' vroeg ik 'ssst.' zei Femke, ik rolde met mijn ogen en keek naar het veld 'Femke, waarom wil je dit?' vroeg ik met een boze toon 'ik wil dat jij en Max gelukkig worden.' zei Femke 'ik vind dat ik iets terug moest doen.' 'Wat? Hoezo?' vroeg ik 'ik heb een afspraak met je broer.' zei ze.
Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht. We stonden bij de coach, ik zag Max steeds iets tegen de andere jongen fluisteren. Na een tijdje gingen ze voor zichzelf trainen. Een jongen pakte Femke der hand, ik keek ze lachend aan, terwijl ze gewoon vrienden zijn. Ik werd opgetild, ik begon te lachen, ik werd naast Max gezet.
'Duw deze maar weg.' zei hij, ik keek Max aan, ik keek naar dat ding wat ik weg moest duwen. Ik duwde met mijn schouder er tegen aan, maar hij kwam niet in beweging. Max begon te lachen en tilde me op 'met zo'n gewicht lukt het ook niet.' zei hij en hij zette me neer. Hij duwde dat ding binnen no time weg.
Toen ze waren opgewarmd gingen Femke en ik weer terug naast de coach staan, ze gingen weer een partijtje spelen 'KOM OP, MAX!' riep Femke 'JE BENT GEEN MEISJE!' ik begon te lachen. Je zag duidelijk dat Max zich inhield 'KOM OP MAX, DUW ZE AAN DE KANT!' riep ik, max begon te lachen en deed wat ik zei.
Na de training kwam hij bezweet op Femke en mij aflopen. 'Heb je zin om een keer iets te gaan doen?' vroeg Max, ik glimlachte en knikte 'graag.' zei ik, Femke maakte een klein sprongetje en bewoog wild met haar handen. Max gaf me een knuffel 'kom ik breng jullie thuis.' zei hij.
Ik ging bij Max op zijn stuur en Femke achterop, nu ik eraan terug denk zag het er zo grappig uit.
'Doei, tot dinsdag.' zeiden Femke en Max bijna tegelijkertijd 'doei jongens.' zei ik en ik liep naar binnen.
Ik zag allemaal lege biertjes staan en 3 jongens, die er halve dood bij lagen. Ik ging het zachtjes opruimen en deed dekens om hun heen. Ik gooide me tas in een hoekje en dook mijn bed in.
Jaja mensen, morgen ben ik op kamp, daarom is dit deed ook extra lang, hopelijk hebben jullie ervan genoten, het einde is nog lang niet in zicht🎉
.
JE LEEST
Luca.
RomanceDit verhaal gaat over Luca. Haar vader overlijd door een auto ongeluk, haar moeder komt in een zware depressie, haar broer verwerkt het op zijn eigen manier en wilt een betere band opbouwen met mensen. Luca daar in tegen valt in een zwart gat maar d...