Hoofdstuk 22.

286 11 2
                                    

Femke begon met mijn wenkbrauwen epileren. Ze deed mijn hele make up en ging mijn gezicht contouren. Nadat het een paar keer is mis gegaan gaf Femke de hoop op, ik besloot om make up loos de dag door te brengen. Ik stapte nog snel even onder de douche.

Toen ik de douche uitkwam rook ik een ei lucht, ik ging rustig naar beneden waar ik Femke, Max en Jens al aan de tafel zaten. Ik kwam er bij zitten en kreeg ook een ei op mijn bord. 'Dus wat zijn de plannen voor vandaag?' vroeg Jens, ik keek naar de tv die op fifa17 stond. 'Ja, Luca en ik gaan de hond uitlaten van mijn buurvrouw.' zei Max 'kunnen we dat niet met zijn allen doen?' vroeg Femke, ik keek naar Max die aan het knikken was 'misschien kunnen wij dan ook de hond meenemen van mevrouw Sanders meenemen.' zei Jens 'wie is mevrouw Sanders?' vroeg Femke 'onze oude buurvrouw, mijn vader deed daar altijd klusjes, maar dat is een goed idee Jens.' zei ik en ik deed mijn bord in de gootsteen.

'Hallo mevrouw Sanders.' zei ik toen de deur open ging 'hallo Luca, wat is er?' 'we wilde naar het strand en ik vroeg me af of we u hondje mee konden nemen.' zei ik 'ja is goed.' en op dat moment kwam haar hondje Dolly aan gerend.

'Alleen ze luistert niet zo goed.' zei mevrouw Sanders 'ik hou haar wel aan de lijn.' zei ik, mevrouw Sanders begon te lachen en gaf de riem aan mij.

Femke, Jens en Max stonden al klaar, ik besloot op Dolly in de fietsbak te doen van Femke, gelukkig bleef ze rustig zitten totdat we bij het huis aan kwamen van de buurvrouw van Max.

Ook haar hond kregen we mee en gingen we meteen door naar de duinen. Jens en Femke hadden Dolly, Max en ik hadden Sisi de hond van de buurvrouw van Max.

We hielden de honden vast gewoon voor de veiligheid.

Max en ik liepen hand in hand, we zagen een padje naar het strand. Toen we eenmaal op het strandje waren gingen de honden lekker in het water, ze hadden gelukkig allebei zo'n uitschuifriem.

Nadat de honden moe waren en wij het zat gingen we weer naar huis, Femke fietste naar haar eigen huis, Max en Sisi gingen naar hun huis. Jens, ik en Dolly gingen naar ons huis.

'Ze vond het geweldig.' zei ik toen ik de riem gaf 'dat is mooi.' zei mevrouw Sanders, ik ging naar huis en stapte onder de douche.

'Luca!' hoorde ik mijn moeder roepen 'eten.' ik liep naar beneden, ik zag Jens en mijn moeder aan tafel zitten 'eet makkelijk.' zei mijn moeder en we gingen eten.

VOLGENDE DAG.

Ik liep over het schoolplein naast Jens. Jens en ik gingen zitten, de docent kwam boos binnen lopen. Max en Femke kwamen aangerend en gingen snel zitten. 'Waar was je?' vroeg ik zachtjes aan Femke 'ik viel met mijn fiets maar Max hielp me.' zei Femke, ik probeerde me lach in te houden 'ik zie het voor me.' zei ik, toen kon ik mijn lach niet meer inhouden en barste in het lachen uit.

'Luca en Femke.' zei de docent en hij wees met zijn hand naar de deur, ik begon nog harder te lachen en nam ik snellere passen naar buiten. Ineens voelde alles anders, Femke en ik gingen het lokaal van meneer van Dijk binnen alsof we dat al jaren deden. We stapte binnen en we zagen meneer van Dijk fronsen.

'Meiden, wat doen jullie nou hier?' vroeg hij, ik keek naar Femke 'we waren aan het lachen.' zei ik zachtjes 'blijf maar hier en dan gaan jullie het volgende uur gewoon naar jullie les.' zei meneer van Dijk, Femke en ik gingen zitten, we kregen een blaadje onder onze neus geduwd 'wat is dit?' vroeg Femke 'kleine toets.' zei meneer van Dijk 'wat doe je als iemand je slaat?' las ik voor 'A terug slaan, B weglopen, C docent halen.' ik keek raar naar meneer van Dijk 'dit zijn geen gewone vragen.' zei Femke 'dat klopt Femke, ik wil weten wat de kinderen zouden doen.' zei meneer van Dijk, ik rolde met mijn ogen en pakte mijn etui.

Ik vulde gewoon alles eerlijk in wat ik zou doen 'A sowieso terug slaan.' zei ik hardop. Femke begon te lachen 'altijd.' zei Femke met een lach.

De bel ging, ik en Femke leverde het briefje in en we gingen pauze houden. Max legde zijn arm om me heen en ging naast me zitten, Milly liep arrogant langs, ik was met Femke aan het praten die ineens heel anders ging kijken. 'Wat is er, Fem?' vroeg ik 'komt later wel.' zei ze met een lief lachje, ik lachte terug en we gingen praten.

De tweede bel ging, dat betekent dat we terug moeten naar het lokaal 'Femke, ga je mee?' vroeg ik 'ga maar alvast.' zei Femke, ik gaf Max een kus en ik liep weg.

NU BEN JE FEMKE :)

Ik zag Max op een rare manier naar Milly kijken, de manier waarop hij ook een paar keer naar Luca keek, Jens was er niet omdat hij een toets moest maken. 'Wat is er, Fem? vroeg Luca, ik wist niet wat ik moest zeggen 'komt later wel.' zei ik en ik probeerde heel lief te lachen. Gelukkig ging de tweede bel snel en ging Luca alvast naar de les, ik besloot om Max aan te spreken.

'Max wacht.' zei ik 'wat?' 'je kan niet zo naar Milly kijken.' zei ik, zijn telefoon ging, hij opende het appje. Het was van Milly, ik kon niet lezen wat er stond maar ik kon wel allemaal hartjes en kusjes zien. 'Wat doe je met haar?' vroeg ik boos 'niks.' zei hij snel, ik geloofde het niet, ik ken Max al 10 jaar, hij kan zo moeilijk liegen. Ik gaf hem een duw en rende weg.

Ik ging snel zitten, Luca was de boeken halen. Ik pakte snel mijn tas uit en deed net alsof ik er al lang zat.

NU BEN JE WEER LUCA :)

Ik zag Femke weer zitten en ging er naar toe 'hey, wat moest je doen?' vroeg ik 'ff wc.' zei ze, ik begon te lachen. Ik pakte mijn laptop en ging weer naar YouTube, Femke en ik gingen dit keer Whats on my iPhone kijken. We zaten ergens achter in en schreven ondertussen dingen over van een meisje dat ziek was, niemand heeft er last van zo simpel is het.

Dit keer moest ik ook ff laten zien wat Femke deed en misschien ga ik dat wel vaker doen, niet te vaak maar soms kan ik niet het gesprek tussen Femke en Jens vertellen als Luca, maar dan laat ik het sowieso weten zoals nu :)

Luca.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu