Je bent nog steeds Max.
Maar Luca kalmeerde niet, ze bleef maar stressen 'straks gaat het niet goed mee deze twee.' 'Luca, ik denk echt dat je overdrijft hoor.' zei ik, Amanda kwam terug met een collega 'ik moet even zeker weten of het een jongen of een meisje is.' zei Amanda 'alleen ze liggen nu te slapen.' 'ik kan ze wakker schudden.' zei Luca, ze stond op en ging springen, niet veel later ging ze weer op de stoel liggen met succes de baby's waren wakker. Amanda was aan het fluisteren met haar collega en ze schreven iets op. 'Hier staat het geslacht op.' zei ze 'over 2 weken weer?' Luca knikte. Toen we in de auto gingen zitten gaf Luca het kaartje aan mij. 'Ik wil hem open maken.' zei Luca, ik lachte 'waar gaan we heen?' vroeg ik 'naar een babywinkel.' zei Luca, ik reed maar de baby winkel 'kom ik regel het wel, dan kan jij blijven zitten.' zei ik tegen Luca.
'Kan ik iets voor u doen?' vroeg een medewerker, ik knikte 'mijn vriendin had in haar hoofd om in een grote doos allemaal ballonnen in de kleur van het geslacht.' zei ik 'maar kunt u die ballonnen zwart geven en dan daarin roze of blauw?' de medewerker knikte 'hier staat het geslacht op.' zei ik 'kunt u het geslacht ergens opschrijven want dan ga ik met dit nog naar de bakker.' ik gaf haar de envelop, ze liep naar achter en ze schreef het op 'ik denk dat ie morgen klaar is.' zei ze, ik kreeg de envelop terug, ik verstopte die want ik wilde de taart een verrassing houden. 'Het is geregeld.' zei ik tegen Luca toen ik de auto in stapte 'ik moet nog iets regelen.' zei ik 'is goed zet me maar thuis af.' zei Luca, ik gaf Luca een kus en wachtte totdat ze binnen was, ik reed super snel naar de bakker want die ging bijna sluiten. 'Kunt u heel snel iets voor me doen?' vroeg ik, de bakker knikte 'ik wil graag een taart bestellen.' zei ik 'kunt u dan de binnen kant roze of blauw doen?' ik gaf de envelop aan de bakker 'wanneer moet ie klaar zijn?' vroeg hij 'morgen als dat zou kunnen.' zei ik, de bakker knikte 'tuurlijk kan dat.' zei hij. Ik stapte in de auto en ging weer naar huis, Luca zou iedereen laten weten dat we morgen het geslacht bekent maken.
Je bent weer Luca.
Ik vond het zo jammer dat ik niet even snel heb gekeken, maar ik ben toch ook weer trots op mezelf dat ik niet heb gekeken. Ik stuurde iedereen een bericht of belde hun, ik had Max zijn familie uitgenodigd, mijn familie en Femke, ik stond de hele tijd te trillen op me benen 'Luca, ga anders even douche.' zei Grace 'Grace, u moet ook morgen komen, met u kinderen en u man.' zei ik 'we zullen komen.' zei ze lachend, ik deed wat Grace zei en ik ging douche. Ik zat de hele tijd te denken aan morgen, toen ineens Femke me FaceTimede. Ik ging me snel afdrogen en ging naar me kamer 'wat is er?' vroeg ik aan Femke 'jullie weten het geslacht!' riep Femke 'ik en Max niet hoor.' zei ik 'morgen wel.' Femke kreeg een glimlach 'wat is er?' vroeg ik 'gewoon dat ik er ook bij mag zijn.' zei ze 'tuurlijk, jij word mijn schoonzusje.' zei ik 'wat moet ik aan?' vroeg Femke, ik haalde mijn schouders op 'ga maar slapen, mama.' zei Femke tegen mij 'morgen is er een lange dag.' 'doei Femke, tot morgen.' zei ik 'dag Luca.' zei ze.
Volgende dag.
Ik werd wakker, Max lag naast me, ik ging met mijn hoofd op zijn buik liggen 'daar zit geen baby in hoor.' zei Max met een ochtendstem, ik lachte 'kom ik wil op jou buik liggen.' zei Max lachend, ik ging liggen en deed mijn shirt een beetje omhoog, Max legde zijn hand op mijn buik 'waarom niet je hoofd?' vroeg ik 'dan plet ik de baby's.' zei hij, ik lachte 'als we het geslacht weten, kan ik eindelijk kleertjes shoppen.' zei ik. 'Gaan we douche?' vroeg Max 'ik heb gister gedouchte.' zei ik 'dan ga ik wel alleen.' zei Max met een zielig stem, ik begon te lachen 'wat ben je zielig.' zei ik, Max stond op en ging naar de badkamer, ik lag op mijn bed te kijken naar mijn kamer 'Jens!' riep ik, Jens kwam naar me toe 'wat is er?' vroeg hij 'mijn bed moet schuin in dat hoekje.' zei ik 'waarom?' vroeg Max, die uit de douche kwam lopen 'ben jij nu al klaar?' vroeg ik 'nee, de douche moet nog warm worden.' zei hij.
'Mijn bed moet schuin want dan kunnen daar de baby bedjes.' zei ik, het was even stil 'jij bent echt een beelddenker.' zei Jens 'jij ziet het voor je maar ik zie het niet voor me.' ik stond op 'hier komt me bed.' zei ik 'en daar kunnen dan de baby bedjes en de verschoon tafel.' 'ik ga douche.' zei Max, Jens hielp mij met het bed te verplaatsen en ging weer terug naar zijn eigen kamer 'wacht Jens.' zei ik 'wat wil jij eigenlijk dat het word?' 'jongens.' zei hij 'dan ben ik niet zo alleen in huis.' ik begon te lachen 'nu kan je lachen maar het is echt zo, we zijn met 5 jongens in huis en met 7 meisjes.' als je nu denk hoe komt Jens op dat getal, hij telde de katten ook mee en hij telde ook Femke en Max mee.
Ik ging naar beneden en daar zag ik mijn moeder met een kop thee zitten 'het maakt mij niet uit.' zei mijn moeder 'hoe weet je dat ik het wou vragen?' vroeg ik 'ik hoorde dat je het vroeg aan Jens.' zei mijn moeder 'maar wat het ook word ik heb nog oude kleertjes.' 'ik wil graag het zelfde alleen dan in een andere kleur, want anders raak ik helemaal door de war.' zei ik lachend, mijn moeder begon te lachen. Max en Jens kwamen naar beneden 'kom we gaan 4 handen op één buik kijken.' zei Jens, ik keek hem vaag aan 'hoezo?' vroeg ik 'dan kunnen we de tijd een beetje doden en dat vind jij leuk om te kijken, misschien kunnen Max en ik er nog iets van leren.' ik begon te lachen, mijn moeder ging alvast een aflevering zoeken.
JE LEEST
Luca.
RomansaDit verhaal gaat over Luca. Haar vader overlijd door een auto ongeluk, haar moeder komt in een zware depressie, haar broer verwerkt het op zijn eigen manier en wilt een betere band opbouwen met mensen. Luca daar in tegen valt in een zwart gat maar d...