Femke en ik liepen naar onze volgende les, ik had geen idee welke les maar Femke wist het wel.
'Waar was je?' vroeg Femke aan me toen we gingen zitten 'kerkhof.' zei ik, Femke gaf me een knuffel 'wel samen toch?' vroeg ze, ik knikte met mijn hoofd 'het zag er mooi uit.' zei ik 'dat is mooi.' zei Femke 'als je een keertje wilt dat ik mee ga, vind ik het ook niet erg hoor.' ik lachte.
Femke en ik kregen de boekje waar we in moesten werken. 'Zo jullie hebben het af?' vroeg een docent, Femke en ik knikte, we hadden het over geschreven van een meisje die ziek was. 'Dan mogen jullie nu het uitvoeren.' zei de docent.
Femke en ik liepen naar de schoonheidsafdeling, we moesten elkaars handen masseren. 'Ik wil dit niet.' mopperde ik, Femke lachte zachtjes 'kom, ik doe jou handen wel.' zei ze 'ik lak ook meteen je nagel.' terwijl Femke de spullen ging pakken ging ik kijken naar nagellak.
Ik had een mintgroen kleurtje uitgekozen 'wil je deze?' vroeg Femke, ik knikte en we gingen zitten.
'Femke?' vroeg ik, Femke keek me aan 'ik zit niet lekker in me vel.' zei ik, Femke deed het nagellak potje dicht 'hoe komt dat?' vroeg Femke, ik haalde mijn schouders op 'ik denk met dit alles.' zei ik 'ik heb nergens zin in.' Femke legde haar hand op mijn schouders 'kom we gaan naar huis.' zei Femke, ik knikte en we liepen de deur uit.
Toen ik de voordeur open deed zag ik mijn moeder in haar pyjama broek in de hal staan 'waar gaat u heen?' vroeg ik 'een vriendin heeft het net uitgemaakt en ik blijf bij haar.' zei mijn moeder half slaperig 'ik heb net de hele dag thuis gewerkt totdat ze me dat berichtje stuurde.' ik knikte, mijn moeder gaf me een kus op me wang en liep de deur uit.
'Je mag ook blijven slapen.' zei ik, Femke lachte en knikte 'ik bel dan zo wel mijn moeder voor mijn spullen.' ik glimlachte en liep naar boven 'ik ga douche.' zei ik 'is goed, dan maak ik het hier wel klaar.' zei Femke lief, ik ging even naar de kamer van Jens en pakte een kruk 'die had hij gepakt.' zei ik, Femke lachte 'wat moet jij met een kruk in de douche?' vroeg Femke 'daar kan ik op zitten.' zei ik lachend, Femke schudde met haar hoofd.
Een uur later kwam ik naar buiten in mijn onesie, ik had een konijn onesie, hij is zo zacht en lekker groot. 'Meen je dat?' vroeg Femke toen ik van de trap afliep 'wat?' vroeg ik 'ik heb een kat.' zei Femke en ze pakte heel haar tas uit, hij lag helemaal onderop.
De deur bel ging, ik deed vet stoer de deur open zonder na te denken dat ik in mijn onesie stond. Max en Jens stonden aan de deur 'wat doe jij hier?' vroeg ik geschrokken 'uh, ik woon hier.' zei Jens en hij wees naar binnen. Ik ging aan de kant en hun gingen naar binnen.
Max pakte me bij me heupen en gaf me een zoen. Het was een korte maar intense zoen.
We gingen op de bank liggen. 'Hallo u spreekt met Luca, ik wil graag iets bestellen.' zei ik 'hallo, ja zegt u het maar.' hoorde ik aan de andere kant van de lijn 'ik wil graag 4 pizza's, 2 Hawaii, een pizza peperoni en een pizza margarita.' zei ik 'en komt u het halen of moeten wij het brengen?' vroeg de mevrouw aan de andere kant 'brengen graag.' 'oke, dan is het over een uurtje bij u.' zei ze.
Femke en de jongens waren een film aan het uitkiezen. Ik ging naar boven 'Niet omkleden hé!' hoorde ik Max van beneden schreeuwen, ik negeerde dat en liep naar de kamer van mijn moeder, mijn moeder had een kastje met de herinneringen van mijn vader bijvoorbeeld een Familie foto, haar trouwring. Mijn moeder vond het gek om nog haar trouwring te dragen, maar weggooien doet ze zeker niet.
Ik zat te staren naar een foto waar Jens en ik in de handen lagen van mijn vader. Ik wilde niet lang daar blijven maar toen ik me omdraaide botste ik tegen Jens aan 'ik wist dat je hier zou zijn.' zei hij en hij sloeg zijn armen om me heen 'ik zie jou nooit huilen.' zei ik snikken in zijn nek 'dat helpt niet.' zei hij 'en tuurlijk is het nodig, maar ik verwerk het anders zussie, geloof me.' Jens pakte mijn hand en hij trok me rustig mee naar beneden.
Ik plofte op de bank neer, met mijn hoofd op de ribben van Max, ik sloeg mijn handen om hem heen en kroop tegen hem aan 'dat pakje van je is echt zacht.' zei hij, ik begon te lachen.
Max trok zijn shirt uit 'wat doe je?' vroeg Jens aan Max 'het is zo zacht, ik maak geen grap.' zei Max. Jens ging met zijn hand over Femke der buik en hij deed ook zijn shirt uit. Ik begon te lachen en ik ging op hem liggen 'kijk jij weet het.' zei hij, hij legde zijn armen om me heen en Femke startte de film.
We keken Finding Nemo, ik weet beetje kinderachtig maar hij is zo leuk. Femke en ik gingen naar boven, we gingen onze make up eraf halen. Ik keek naar Femke die een beetje verdrietig keek 'wat is er?' vroeg ik 'ik zeg het zo.' zei ze, ik kamde mijn haar uit en deed het in een staart.
'Ik ga slapen.' schreeuwde ik naar beneden 'is goed, schatje.' hoorde ik Max zeggen, ik ging naar mijn kamer waar Femke al onder haar deken lag, we deelde samen mijn bed.
'Nou, vertel.' zei ik, Femke haalde haar schouders op 'ik weet niet wat er is.' zei Femke 'is er iets tussen jou en Jens?' vroeg ik, ze schudde haar hoofd 'gaan we morgen shoppen?' vroeg Femke, ik knikte 'na school?' Femke knikte 'ik wil twins zijn.' zei ze lachend. De deur ging open Jens kwam zeggen dat Max weg was en dat hij ging slapen.
Femke en ik hebben nog een beetje gepraat maar dat waren over kleine onderwerpen.
JE LEEST
Luca.
RomanceDit verhaal gaat over Luca. Haar vader overlijd door een auto ongeluk, haar moeder komt in een zware depressie, haar broer verwerkt het op zijn eigen manier en wilt een betere band opbouwen met mensen. Luca daar in tegen valt in een zwart gat maar d...