Een week en een paar dagen later.
'Luuc, doe niet zo zenuwachtig.' zei Max tegen mij 'morgen moeten we naar de verloskundige.' zei ik 'ik ben zo bang dat er iets fout is.' Femke kwam binnen lopen, die heeft ook een sleutel van ons huis 'hoe is het, mama?' vroeg Femke aan mij 'deze mama is zenuwachtig.' zei Max 'hey Fem.' zei Jens die naar beneden kwam lopen, hij gaf Femke een kus 'kunnen we Luca niet afleiden?' hoorde ik Femke vragen toen ik in de keuken stond 'jullie kunnen met haar gaan zwemmen.' stelde mijn moeder voor, ik kwam terug met drinken 'we gaan zwemmen!' zei Femke enthousiast, ik rolde met mijn ogen 'moet dat?' vroeg ik, Femke knikte 'dan denk je niet aan morgen.' zei ze 'het is een geweldig idee dus kom.' Femke pakte mijn hand en ze trok me mee naar boven 'ik moet wel een bikini van jou lenen.' zei Femke 'ik moet kijken welke ik pas.' zei ik, ik denk dat ik wel 3 bikini's heb gepast maar alle 3 paste ze niet.
Gelukkig vonden Femke en ik nog ergens helemaal achter in mijn kast een bikini die ik wel pas, mijn borsten waren gegroeid en daarom paste ik die andere niet, Max kreeg een zwembroek van Jens 'waarom houden jongens altijd hun onderbroek aan tijdens het zwemmen?' vroeg ik, Femke begon te lachen en haalde haar schouders op. We gingen naar het zwembad. Femke en ik gingen naast elkaar, aan de andere kant was de jongens kleedkamer. 'Niet schrikken van mijn buik hé.' zei ik tegen Femke om haar een beetje bang te maken, het was even stil 'nee.' zei Femke, ik probeerde mijn lach in te houden.
Ik liep mijn kleedhokje uit en zag Femke daar staan, ze keek meteen naar me buik. 'Food baby.' zei Femke lachend, ik deed mijn handen voor mijn buik en lachte 'Max moet echt een foto van je maken.' zei Femke, ik schudde met mijn hoofd 'nee.' Femke knikte met mijn hoofd 'jawel.' zei ze. Max en Jens stonden op ons te wachten 'Luca, je buik.' zei Jens 'zie je nooit haar buik dan?' vroeg Femke, Jens schudde zijn hoofd 'alleen ik zie haar buik.' zei Max trots, we liepen met zijn alle naar de kluisjes toe en legde daar alle spullen in die we niet nodig hadden. 'Wacht Max, niet je telefoon in leggen.' zei Femke tegen hem 'hoezo niet?' vroeg Max 'je moet een foto maken van Luca langs de rand.' zei ze 'kom dan doen we dat nu.' zei Max, Jens en Femke bleven bij het kluisje staan terwijl ik en Max een foto gingen maken.
'Jullie 3 zijn echt mooi.' zei Max, ik legde mijn hand op mijn buik en glimlachte en op dat moment maakte Max een foto 'zo die staat er op.' zei hij, ik mocht de foto pas zien als we terug waren bij Jens en Femke. 'Laat zien!' riep Femke, Max liet de foto zien, hij was zo mooi gelukt, ik zal hem hier onder wel even plaatsen, maar ik had een hoedje op en vanaf de zijkant is mijn buik groter. Ze hadden glijbanen en buiken zwembaden, we gingen overal van af. Toen Max en Jens in de stroomversnelling zaten, zat ik met Femke aan de kant, er stond op dat het niet verstandig was voor zwangere vrouwen dus ik nam het risico niet. 'Max moet zo snel volwassen worden.' zei ik 'hij is 20, mag hij eens volwassen worden.' zei Femke, ik begon te lachen 'maar ik snap wat je bedoelt.' zei Femke 'hoe komt het eigenlijk dat je zwanger bent, ben je de pil vergeten?' ik knikte 'ik denk het.' zei ik 'maar hij had wel een condoom.' Femke lachte 'handige harry.' zei ze 'bij jullie is al 2 keer het condoom gescheurd hoe doe je dat dan?' ik begon te lachen en haalde mijn schouders op.
Max en Jens kwamen terug 'kom we gaan van de glijbaan.' zei ik 'mag je dat wel?' vroeg Jens 'er staat nergens op dat ik dat niet mag.' zei ik, Max liep naar de badmeester 'mogen zwangere vrouwen ook van die glijbaan?' de badmeester knikte 'die gaat niet zo hard.' zei hij. We moesten vet veel trappen op voordat we er eindelijk waren 'ik ben echt moe.' zei ik toen ik stond te wachten totdat het licht groen werd. Max begon te lachen. 'We gaan wel samen hé.' zei ik tegen Max 'als jij dat wilt.' zei hij, ik ging zitten, het duurde even, maar iedereen hielp me, nu ik het zo schrijf klinkt het echt super grappig, maar anyways, Max ging achter me zitten en we gingen naar beneden. Max legde zijn handen op mijn buik en ik legde mijn handen op Max zijn handen, klinkt heel vaag maar hopelijk snappen jullie het wel.
Toen Max en ik beneden waren gingen Femke en Jens 'gaan we naar huis, Max?' vroeg ik, Max knikte, hij kon aan me zien dat ik erg moe was, Max vertelde het tegen Femke en Jens, hun bleven nog in het zwembad, van mij moesten ze niet mee. Max ging stiekem samen met mij in het kleedhokje, hij ging me helpen om me weer aan te kleden. Max en ik gingen naar huis, gelukkig was het zwembad niet heel ver weg, maar we gingen er met de auto heen voor mij, ik merk dat ik niet heel veel meer kan lopen.
We kwamen thuis, ik ging meteen op de bank liggen met een dekentje 'Max, ik heb een harde buik.' zei ik, ik hoorde iets vallen 'zoek maar op wat het is.' zei ik, Max kwam naar me toen 'het is niet erg hé?' vroeg hij, ik schudde mijn hoofd 'kan jij misschien Saar, Teun, Bink, Indy, Donut, Bella, Miloe en Indi eten geven?' vroeg ik 'ja is goed.' zei Max, hij gaf me een kus en ging naar de keuken, ik zal wel een leuke foto maken van de kittens, die zien jullie dan wel een andere keer verschijnen, Donut is in ieder geval het mannetje, Teun en Bink zijn de katten van mijn moeder en Jens, Saar is de moeder maar dat weten jullie al en de rest zijn de meisjes katten.
Dit is de foto die Max van mij nam, in dat huisje lagen allemaal water dingen voor kinderen, alleen de eigenaar had de sleutel en die was er niet.
JE LEEST
Luca.
RomanceDit verhaal gaat over Luca. Haar vader overlijd door een auto ongeluk, haar moeder komt in een zware depressie, haar broer verwerkt het op zijn eigen manier en wilt een betere band opbouwen met mensen. Luca daar in tegen valt in een zwart gat maar d...