'Ze hadden met elkaar.' zei de vader van Max 'Rick.' zei zijn moeder 'wat?' vroeg zijn vader. Zijn moeder schudde met haar hoofd, ik begon te glimlachen. 'Mam, hebben we toetje?' vroeg Lieve, Sanne knikte. We kregen een stukje taart, toen iedereen dat op had kwam Lieve naast me staan.
'Zullen we naar mijn kamer gaan?' vroeg Lieve 'is goed.' zei ik 'kom ik pak je tas.' zei Max. Max legde mijn tas in de kamer van Lieve 'slaap jij alleen?' vroeg ik 'Sem slaapt mij me.' zei Max 'me moeder vertrouwd het niet.' ik begon te lachen 'je komt morgen wel naast mij in de auto zitten hé?' vroeg Max, ik knikte en begon weer te lachen 'dan kan je ook tegen me aan liggen als je moe bent.' zei hij, hij sloeg zijn armen om me heen en gaf me een kus.
Max ging weg, Lieve had mijn bed al op gemaakt. 'Ik ben verliefd.' zei Lieve toen ze op het bed ging zitten 'hoelang ken je hem al?' vroeg ik 'we zitten in de zelfde klas.' zei ze 'is hij blijven zitten?' vroeg ik, Lieve knikte 'maar hij is echt een schat.' zei ze 'daar gaat het om.' zei ik. 'Komen jullie, we gaan film kijken.' zei Max die de kamer binnen kwam stormen.
Niet veel later kwamen Lieve en ik naar beneden. Ik zag Max lang uit op de bank liggen, ik rende op hem af en ging op hem liggen. Max gaf een kus op mijn voorhoofd. 'Zo kan ik wel blijven liggen.' zei ik, ik ging met mijn hoofd op zijn borst liggen, de handen van Max lagen op mijn rug.
Ik en Max waren in slaap gevallen op de bank, de moeder van Max legde een deken over ons heen. Ze vonden het niet erg dat we samen lagen te slapen in hun zicht, maar ze vinden niet fijn als we buiten hun zicht boven waren, hopelijk snappen jullie het nog.
We werden wakker rond 11 uur, iedereen zat nog beneden en keek ons aan. 'Zal ik je naar boven brengen?' vroeg Max, ik knikte. Max tilde me op en bracht me naar boven, Lieve kwam snel achter me aan. Toen Max weg was ging ik me omkleden. Lieve en ik lagen in bed. 'Ik vind het super leuk dat je mee gaat.' zei Lieve 'ik zie eigenlijk niet dat jullie verliefd zijn.' zei ik ineens 'hij is bang dat mijn vader boos word.' zei ze 'maar ik lag op Max te slapen en hij werd niet boos toch?' vroeg ik 'nee, maar jullie zijn ouder.' zei ze. Ik glimlachte.
'Zullen we soort vragen dingen iets doen?' vroeg ik, Lieve knikte 'wil je nog iets van mij weten?' vroeg ik, ik zag Lieve even denken 'wat vind jij zo leuk aan mijn broer?' vroeg ze 'hij is aardig, hij geeft het gevoel dat je speciaal bent en elke keer als ik hem zie ben ik blij dat hij voor mij kiest.' zei ik 'dat is zo lief.' zei Lieve. Na een paar vragen gingen Lieve en ik slapen.
Volgende dag.
Ik voelde dat Max naast mij ging liggen. 'Ga je wakker worden, prinses?' vroeg Max, ik knikte. Ik pakte mijn telefoon. 'Heb je ons als achtergrond?' vroeg Max, ik knikte 'kom hier.' zei hij, hij gaf me allemaal kusjes in mijn nek, ik voelde wel dat hij iets deed, maar had geen zin om iets te zeggen. Ik ging me klaar maken en ging naar de badkamer, toen ik klaar was met douche ging ik mijn make up doen.
En ja in mijn nek zat een zuigzoen, ik zuchtte, ik had geen idee hoe zijn ouders hierop gingen reageren. Ik liep naar beneden en zag Max al lachen, zijn ouders waren buiten de spullen in de auto doen. 'Jij.' zei ik 'ik.' zei Max 'jij bent nog niet van me af.' zei ik, hij begon te lachen. Ik liep naar hem toe en ja ik maakte ook een zuigzoen in zijn nek.
We gingen met zijn alle een broodje eten. Rond 8 uur gingen we de auto in.
Max en ik zaten achterin, Lieve en Sam moesten achter de ouders gaan zitten. 'Wil je slapen?' vroeg Max toen ik aan het gapen was, ik begon te lachen en knikte. 'Mam, hebben we een kussen?' vroeg Max, zijn moeder gaf een kussen. Max legde de kussen op zijn schoot, ik ging met mijn hoofd op het kussentje liggen.
Toen ik wakker werd moesten we nog een half uur rijden, Max en ik gingen allemaal foto's maken via snapchat. 'Wat doe jullie?' vroeg Lieve 'foto's maken via snap.' zei Max kortaf. Ik liet Lieve foto's zien 'die zijn leuk.' zei Lieve.
We kwam aan in het park, we gingen bijna alle attracties af. We kwamen bij Joris en de draak 'Luca, gaan we samen?' vroeg Lieve, ik lachte en knikte 'Max, Lieve en ik gaan samen als jullie nou de ene kant kiezen en wij de andere.' zei ik 'ik en Sem?' vroeg Max, ik en Lieve knikte. Uiteindelijk hebben Lieve en ik gewonnen.
Max en ik liepen hand in hand door het park. 'Hello.' zei een vreemde jongen ineens tegen me 'uh hello.' zei ik terug 'you are pretty.' zei hij ineens 'je bent mooi.' in het Nederlands 'uh sorry, she is mine.' zei Max boos 'uh sorry, ze is van mij.' ik begon te lachen, die jongens keek Max met grote ogen aan en ging weg. 'Luca, gaan we naar Baron 1898?' vroeg Max 'ik ga wel schreeuwen.' zei ik lachend, hij haalde zijn schouders op.
Toen het park bijna ging sluiten gingen wij nog naar de droomvlucht. Ik ging met Max. 'Luca, zou je me alsjeblieft nog een kans geven?' vroeg Max, ik haalde mijn schouders op 'Luca.' zei Max 'nee, verpest dit moment nou niet.' zei ik.
De droomvlucht was klaar en het park ging dicht. Max en ik zaten samen muziek te luisteren, ik lag met me hoofd op zijn schouder. Ik appte Jens dat ik bijna thuis was. We kwamen bij mijn huis en ik stapte uit, Max liep met me mee naar mijn voordeur. Ik bedankte zijn ouders en ging naar binnen.
'Dank je, Max, ik vond het leuk.' zei ik, ik gaf Max een kusje op zijn wang. Ik ging naar binnen, ik dook onder de douche en ging meteen slapen.
Ik was zo enthousiast over dit hoofdstuk dat ik al mijn huiswerk aan de kant heb geschoven. Hopen jullie dat het goed afloopt tussen Max en Luca?
JE LEEST
Luca.
RomansaDit verhaal gaat over Luca. Haar vader overlijd door een auto ongeluk, haar moeder komt in een zware depressie, haar broer verwerkt het op zijn eigen manier en wilt een betere band opbouwen met mensen. Luca daar in tegen valt in een zwart gat maar d...