Hoofdstuk 42.

228 8 0
                                    

Een paar weken later was het dan 5 December, Max en ik waren nog steeds bij elkaar en deden het rustig aan. We hadden besloten dan we eerste kerstdag bij mij thuis gingen vieren en de tweede kerstdag bij hem, zijn ouders gingen naar een restaurant. Ik ging weer met mijn oom en neef, dit keer werd Max ook gevraagd om mee te gaan.

We gingen naar een huis met 2 kleine meisjes, het hele huis zat vol met mensen. Ik zag een meisje, ik denk 16, die haar telefoon weg deed toen Max binnen kwam, Max ging op de bank zitten en luisterde naar de sint. Het meisje ging naast hem zitten. Gelukkig was het snel voorbij en gingen we naar een volgend huis. Na ongeveer 3 huizen te hebben gehad was het klaar, we gingen naar het huis van me oom en gingen ons zelf schoonmaken.

We hadden de dag erna weer school, Max en ik kwamen hand in hand het schoolplein op. 'Ik kan niet wachten op kerst.' zei ik, Max keek mij aan 'en ik ook niet.'

Het was eerste kerstdag.

Mijn moeder, Femke, Jens, Max en ik zaten aan tafel, we hadden een kleine traditie, eerste kerstdag gaan we altijd gourmette. Er lagen allemaal soorten vlees op de tafel. Max zat naast me, ik merkte dat hij het echt super leuk vond. 'Femke, kom je zo mee naar boven?' vroeg ik, Femke knikte. Na het eten gingen Femke en ik naar boven.

'Wat moet ik morgen aan bij dat etentje.' vroeg ik aan Femke 'Luuc, niet zo stressen.' zei Femke 'je hebt ze al eerder gezien.' 'maar het is een heel duur restaurant.' zei ik gestresst 'shit, echt?' vroeg Femke, ik knikte. Femke liep naar mijn kleding kast.

'Deze kan.' zei Femke, ik trok de jurk aan 'laat maar.' zei Femke 'te kort.' zo ging het nog wel even door met jurken passen. Uiteindelijk had ik de perfecte jurk gevonden 'deze was van vorig jaar kerstmis met mijn vader.' zei ik, er liep een traan over mijn wangen, ik veegde hem weg en deed de jurk uit. 'Dus dat word hem?' vroeg Femke, ik knikte.

Toen Femke en ik beneden kwamen lagen er allemaal cadeautjes onder de kerstboom. We moesten voor iedereen een cadeautje halen, Femke en ik gingen samen de stad in, we waren enorm goed geslaagd.

Voor mijn moeder had ik een paar geur kaarsjes, mijn moeder houdt ervan. Voor Femke had ik een leer zwart jasje, Femke vond die van mij mooi, dus ik besloot om er ook 1 voor haar te kopen.

Voor Jens had ik een foto lijstje met een foto van mij en Jens als klein kinderen van 7 met onze vader. En om niet te vergeten had ik ook een cadeautje voor Max. Ik had voor hem een ketting met de letter "L" dat staat voor Luca, voor de gene die het niet wisten.

Ik kreeg ook cadeautjes. Van mijn moeder kreeg ik Nike air Max 2017, ik zeurde er best lang over. Van Femke kreeg ik een croptop, Femke vind dat zo leuk bij me staan maar ik weet het zelf nog niet.

Van Jens kreeg ik een bon van de Douglas, hij had geen idee wat hij aan mij moest geven en eerlijk gezegd vind ik dit een goeie oplossing. En dan van Max. Ik kreeg van Max een ketting met de letter "M" Max en ik hadden helemaal niet afgesproken dat we dat aan elkaar zouden geven.

Ik wou anders een ketting voor mezelf kopen met de letter "M" alleen Femke zei tegen mij dat ik er mee moest wachten. En tada ik doe hem ook niet meer af.

Die avond bleef Max ook slapen, Max en ik hadden een paar maanden, nou maakt dat niet echt uit maar we waren toe aan de volgende stap, die avond hebben we het gedaan, ik was al ontmaagd op mijn 16de, maar dit keer was het anders, Max deed zo voorzichtig en lief, ik weet dat de meeste van jullie dit niet wil weten maar dit hoort erbij als je een relatie hebt.

Volgende dag.

Max en ik lagen lepeltje, lepeltje en zo werden we ook wakker. Ik werd als eerste wakker. Ik draaide me om en keek naar Max die nog aan het slapen was. Ik gaf hem een kusje op zijn lippen en verliet het bed, Max pakte mijn hand en trok me terug. 'Wat doe je?' vroeg ik aan hem 'ik vond het vannacht leuk.' zei Max, ik glimlachte 'ik ga douche.' zei ik, ik zag dat Max zijn pruillipje deed.

'Ik moet me klaar maken voor het etentje van je ouders.' zei ik 'Luca, heb al een goeie indruk gemaakt en dat is vanavond pas.' zei hij 'Max alsjeblieft, ik wil er gewoon goed uitzien.' zei ik, Max gaf me een kus op mijn lippen en liet me gaan, ik ging onder de douche, maar ik was vergeten om de deur op slot te doen. Ik hoorde de deur van de badkamer open gaan 'ik ben even aan het douche.' zei ik.

Ik voelde twee handen over mijn heupen gaan, het was Max, misschien konden jullie dat wel raden. Ik voelde me super ongemakkelijk, omdat ik niet te vrede ben over mijn lichaam. 'Rustig maar, schatje.' zei Max 'ik ben het maar, je bent perfect.' die woorden stelde me een beetje gerust.

Max pakte mijn handen en legde die om zijn nek, zijn handen legde die op mijn heupen, ja mensen we stonden naakt. 'Kom ik was je haar.' zei Max, hij pakte de shampoo en masseerde mijn hoofd, hij spoelde het uit en deed er conditioner in. Ik ging zijn haren wassen. Toen we klaar waren gingen we ons afdrogen.

'Luca.' zei Max, ik was zo bang dat hij iets ging zeggen over mijn lichaam of dat het uitmaakte en dat hij het alleen deed om de seks. 'Ik ben nog meer van je gaan houden.' zei hij 'niet omdat we het deden of wat dan ook, maar ik weet het niet, jij bent het lichtje in mijn leven.' ik kon niks anders dan glimlachen, mijn hart maakte een sprongetje.

Mensen, ik heb al een idee voor een nieuw boek, ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als mij en dat jullie dat boek ook gaan lezen, maar no worries, ik heb nog een paar ideeën voor dit boek. Ik wou het jullie alleen even laten weten, het word ongeveer het zelfde als dit boek, maar dan een anders verhaal en andere personen. Dusja laat me weten wat jullie er van vinden en of jullie hem gaan lezen <3

Luca.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu