Hoofdstuk 13.

327 8 0
                                    

We liepen dieper en dieper door het bos, het werd ook steeds donker, we mochten geen telefoons of zaklampen mee, we kregen van hun een zaklampje. 'Met wie gaan jullie?' vroeg mevrouw Gelders 'Jens, ik, Femke en Luca.' zei Max. We kregen 1 zaklampje, Femke en ik liepen in het midden naast mij liep Max en naast Femke natuurlijk Jens. 'Is het tussen jullie officieel?' vroeg Milly ineens 'uh ja?' zei ik 'jullie zijn schattig samen.' zei een ander meisje opeens, zo random dat ik niet eens haar naam weet 'dank je.' zei ik. Max gaf me een kus. Femke had de zaklamp.

'Femke schijn daar!' riep ik, Femke deed het snel en ik zag een pop staan. Femke en ik gilde en begonnen te rennen, ik pakte Femke haar hand en we begonnen te rennen, maar toen we aan het rennen waren, kwam er iemand uit de bosjes rennen. Femke en ik begonnen nog harder te rennen, alleen we verloren onze evenwicht en we vielen. We vergaten alles, toen we daar op de grond lagen keken we elkaar aan en begonnen hard te lachen.

Niet veel later kwamen Jens en Max aangelopen 'gaat het?' vroeg Jens, Femke en ik begonnen nog harder te lachen en knikte 'volgens mij lopen we verkeerd.' lachte ik, Max keek om zich heen 'volgens mij heb je gelijk, babe.' zei hij en hij hielp me overeind 'we gaan niet verdwalen.' zei Femke met een boos bange toon.

Max sloeg een arm me heen en we liepen rustig weer verder, niet veel later begonnen de bosjes te bewegen, Femke scheen er met haar zaklamp op. Ineens sprong meneer van Dijk erachter vandaan, ik verstopte me in de nek van Max 'schatje, het is meneer van Dijk.' zei Max, ik draaide me hoofd en zag inderdaad dat met maar meneer van Dijk was.

'Max, ik wil weg hier.' zei ik, hij knikte en pakte me hand 'wij gaan.' zei hij tegen Femke en Jens 'wacht, ik wil ook weg.' zei Femke, we liepen met zijn vieren naar een bosrand.

'Ja, nu nog een stukje.' zei Jens 'hoe weet je dat zo zeker?' vroeg ik 'kijk dan, daar is licht.' zei Femke, ik keek en daar was inderdaad licht.

'Waar waren jullie?' vroeg mevrouw Gelders 'verdwaald, ergens in het bos.' zei ik 'ik ga naar de tent.' zei ik 'dat zou ik ook doen de rest van de kinderen zijn ging ook klaar maken.' ik lachte om de manier hoe ze dat zei 'kom je zo?' vroeg ik aan Max en Jens, hun knikte 'ik trek snel mijn pyjama aan!' schreeuwde Femke, ik lachte en liep achter haar aan.

Femke had best wel een grote tent zodat we ook konden staan, met aan de ene kant een slaap ruimte en aan de andere kant ook en in het midden konden dan allemaal tassen. We hadden onze pyjama's aan en we gingen op het luchtbed liggen, we sliepen wel samen, gewoon omdat dat gezelliger is.

De rist ging heel voorzichtig maar toch snel open, Max duwde Jens in de tent 'ik wil niet gesnapt worden.' zei Max, ik begon te lachen, hij keek me aan en liet zich naast me vallen 'zo naast me baby.' zei hij, ik begon nog harder te lachen.

Het is best wel gek om je broer te zien zoenen met je beste vriendin, maar dat kan hij ook vinden van mij, ik zoen met zijn beste vriend, wat eerst eigenlijk niet zijn beste vriend was, maar de laatste tijd hebben ze veel met elkaar door gebracht. Femke en ik zijn super close, dat waren we al meteen eigenlijk, dat is echt super fijn!

Ik lag op de borst van Max en Femke lag in de armen van Jens. 'Doen, durf of de waarheid?' vroeg Max aan mij 'doen.' zei ik 'doe iets met dat groepje.' zei Femke, Max en Jens keken ons raar aan. Ik keek Femke en knikte 'kom mee.' zei ik en ik pakte de hand van Max.

'We gaan al die tenten schudden en zwaar schreeuwen.' zei ik 'wacht even, ik ga kijken waar de docenten zijn.' zei ik, ik pakte mijn tandenborstel en ik ging naar de wc's.

Niet veel later kwam ik terug 'ze zijn binnen.' zei ik 'maar als we dit doen, moeten jullie wel naar jullie eigen tent.' zei Femke, ik keek haar aan, ze had een punt 'ze gaan dan de tenten contoleren.' zei ik 'je bent wel een badass hé.' zei Max, en hij gaf me een kus.

En daar gingen Femke en ik, we gingen alle tenten langs totdat we wat hoorde, toen we allemaal gegil hoorde rende we terug naar onze eigen tent en gingen we snel liggen, we gingen ook gillen, alsof het echt lijkt zeg maar.

'Stil maar meiden er is niks.' zei mevrouw Gelders, ik en Femke konden wel lachen maar ik deed mijn handen op Femke der mond en zij op de mijne.

VOLGENDE DAG

'Hey babe.' hoorde ik Max zeggen en hij gaf me een kus 'ik kom zo ja, ik ga even make up doen met Femke.' zei ik 'maar babe, dat heb je niet nodig.' zei hij, ik lachte en ik liep naar de wc's.

Ik hoorde Milly en nog een ander meisje praten 'Luca is echt geen goed stelletje met Max.' hoorde ik Milly zeggen 'laat ze, ze zijn leuk samen.' zei dat meisje.

Toen iedereen klaar was moesten we ons melden 'zo kinderen.' zei mevrouw Gelders 'wat er gister avond gebeurde kan echt niet.' zei ze 'ik wil niet meer dat zoiets gebeurt.' iedereen keek een beetje om zich heen om te kijken wie er natuurlijk een beetje schuldig keek, ik voelde me totaal niet schuldig want kom op, het was te verwachten.

'We gaan vandaag mensen hier helpen.' zei ze, iedereen begon een beetje te mopperen. 'Maar mevrouw dit wil ik niet.' zei ik.

Luca.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu