Hoofdstuk 24.

260 11 0
                                    

Ze gingen voetballen, ik moest de doelpunten bij houden, de mentor van Jens en Max is ontslagen, de hele klas werd opgesplitst. Ze mochten zelf aan geven bij wie ze in de klas wou en hun zaten nu bij ons in de klas.

Max keek naar me, ik draaide mijn hoofd weg en hield me bezig met het scoren bord. 'Luca.' riep Max 'jongen, laat haar met rust of snap je dat niet?' vroeg Femke boos, ik rende naar de kleedkamer en Femke ging achter me aan 'ik ben zo blij dat we weekend hebben.' zei ik, Femke kleding zich snel om.

Ik fietste naar huis samen met Femke. Halve wegen ging Femke naar haar eigen huis. Toen ik thuis was rende ik naar boven en plofte neer op mijn bed. Ik kon alleen maar huilen, huilen omdat ik niet goed genoeg was, huilen omdat hij me voor de gek hield, huilen omdat ik niet wist wat ik moest doen.

Ik besloot om een douche te nemen. Ik kwam de badkamer uit met mijn Nike pak, een gekke knot op mijn hoofd en geen make up op. Jens was aan het gamen en mijn moeder was aan het werk.

Ik ging naar de koelkast en ik hoorde de deur open gaan, Grace onze schoonmaakster kwam het huis binnen lopen. Ik draaide me om met een bak ijs. 'Meisje toch.' zei Grace 'wat?' vroeg ik, ze pakte mijn ijs af en drukte me tegen haar aan 'wat is er gebeurt?' vroeg ze 'Max, hij zoende met een oude vriendin.' zei ik 'ze moet altijd mijn vriendjes pakken.' 'meissie toch.' zei Grace.

Ik liet haar los en ik pakte het ijs. Ik ging op de bank zitten onder een deken, ik weet niet of dat ijs echt hielp maar het was wel lekker. Ondertussen was ik ook een film aan het kijken, maar Grace was het huis aan het schoonmaken. Mijn vader had daar altijd een hekel aan en mijn moeder had er geen tijd voor, mijn moeder had een collega die ontslagen zou worden, ze bood dit aan en dat vond Grace wel leuk, dus daarom werkt ze bij ons.

'Luce, ik ga naar de winkel, moet ik nog iets meenemen?' vroeg Grace toen ze alles had gedaan. Ik keek naar mijn ijs die bijna op was 'ja.' zei ik en ik noemde allemaal ijssmaken op 'dat onthoud ik niet, kom maar mee.' zei Grace, ik begon te lachen en ik ging mijn slippers aantrekken 'wacht, kan ik zo wel naar buiten?' vroeg ik 'ja tuurlijk.' zei Grace 'Grace, ik moet nu weer op jongens jacht hé.' zei ik, Grace begon te lachen 'je bent mooi, Luca.' zei ze, ik deed mijn jas aan en ging mee.

Grace reed naar de winkel, toen we daar waren liep ik met de winkelwagen achter Grace. Ik zat te kijken bij het ijs en deed bijna alle smaken in de winkelwagen. 'Luca?' hoorde ik achter me, ik keek achter me en zag dat Max daar stond in zijn werk kleding. Zo snel als ik kon draaide ik me terug.

'Luca luister.' zei hij 'hoe vaak moet ik nog luisteren?' vroeg ik 'je hebt mijn hart gebroken.' maar voordat Max weer kon praten kwam Grace er aan 'zo Luca, ben je klaar met je ijs collectie?' vroeg ze, ik knikte en duwde de kar weg 'we gaan.' zei ik en ik pakte haar arm.

'Grace, dat was dus Max.' zei ik 'wat serieus?' zei Grace, ik knikte 'laat hem maar.' zei Grace en we liepen naar de kassa.

'Hoe wil je dat het nu verder gaat?' vroeg Grace in de auto, ik haalde mijn schouders op 'zou je nog iets voor hem kunnen voelen?' vroeg Grace. Ik keek naar Grace. 'Toen hij daar stond, ik kon hem wel zoenen, een knuffel geven en zeggen dat alles goed komt, maar zo makkelijk is het niet.' zei ik 'ik was duidelijk niet genoeg voor hem.' Grace legde haar hand op mijn been 'als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn, vind het wel een weg.' zei ze, ik begon te lachen 'ik ga thuis wel even kijken met kaarten.' ik rolde met mijn ogen en keek naar buiten.

Grace is heel bij gelovig. Toen we eenmaal thuis waren ging ik de boodschappen op ruimen, Grace ging de tafel bij de bank opruimen en legde daar al haar kaarten neer. Ik ging zitten.

Ze had allemaal kaarten op zijn kop op de tafel uitgespreid. 'Oke meissie, pak maar een kaart die jou het meeste aantrekt.' zei Grace 'oke, sluit je ogen en zeg maar stop.' ik deed mijn ogen dicht en ging met mijn hand over de kaarten 'ja, stop.' zei ik, ik deed mijn ogen open en Grace pakte de kaart.

'Geen zorgen, meid.' zei Grace, ik keek haar vragend aan 'de kaart zegt.' zei Grace 'ja, kom op vertel.' zei ik 'geluk nu of ooit, wanneer? je weet het nooit.' zei Grace 'ja, ik weet nu nog niks.' zei ik 'het komt goed echt waar.' Grace stond op en ze ging weer verder met haar werk.

'Luca, ik word gek.' zei Jens die naar beneden kwam rennen 'wat is er?' vroeg ik 'Max.' zei Jens 'en laat maar.' ik deed mijn oortjes in. Jens trok mijn oortjes uit mijn oren 'wat moet ik zeggen?' vroeg hij 'zeg dat jij je er niet mee bemoeit en dat hij het moet laten gaan.' zei ik 'oh en dat ik toch niet goed genoeg voor hem was én dat hij naar Milly mag gaan.' 'Luca.' zei Jens 'hoor je nou eens, je moet gewoon veel beter doen nu, laat hem een spijt gevoel geven.' ik begon te lachen 'je klinkt net als Femke.' zei ik, Jens begon te lachen 'dat moet dan maar.' Jens typte dat en hij ging weer naar boven.

We gingen met Grace, mijn moeder, Jens en ik iets eten. Ik ging naar boven deed mijn laptop aan en ging een film kijken. Ja, van die film heb ik niet veel meegekregen.

Mensen, we hebben de 1,2k gehaald! Fissa enzoo! Ik heb nog veel ideeën in mijn hoofd dus blijf lekker lezen.

Luca.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu