Jag kollar runt och där. Min blick fastnar på killen vid kassan. Det är ingen tvekan om vem det är. Japp. Framför oss står killen som vi båda har något alldeles extra för och betalar sin frozen yoghurt. Omar.
Händer detta ens? Det är väl bara sånt som händer i sina vildaste fantasier. Fast dock var ju händelsen på tåget också en sån där sak som aldrig händer.
Jag blir faktiskt förvånad över hur tur jag har. Tur är någonting jag aldrig brukar ha. Men nu, helt plötsligt så händer en hel hög med turliga saker.
- ska vi gå fram? Undrar Elin och hennes ögon är uppspärrade som ett barns på julafton.
- jaa, säger jag och slänger min tomma bägare.
Elin gör detsamma och vi går mot Omar som nu står med ryggen i mot oss. Ska jag våga säga någonting. Helt plötsligt känns det fel och pinsamt. Jag ser på Elin och hon ser också lite nervös ut. Men sedan ser jag ändå chansen, vem vet om jag ens kommer träffa honom nå mer?
- Omar! Säger jag och han lyfter blicken.
- nämen heeeej, Ella var det va? Säger han och ger mig en kram.
- Jaaa, säger jag och känner hur mina kinder hettar till.
- jag heter Elin, säger Elin och söker Omars uppmärksamhet.
- Hej Elin, säger han och kramar henne med, hon ler nöjt.
Han blir tyst en stund, som om jan funderar över på vad han ska säga. Jag ler lite nervöst. Och nu då? Vad ska jag säga? Vad ska jag göra? Jag står här med världens drömkille och min bästa vän som också är hopplöst förälskad i honom.
-Felix-
Jag tar ett bett av mackan som Oscar köpt med från Ica. Vart är Omar?
- ey grabbar, vart tog Omar vägen? Undrar jag och ser på Oscar som halsar ur en colaflaska.
- han skulle köpa frozen yoghurt, säger han och rycker på axlarna.
- wuuut? Varför då? AHHAA skrattar jag. Det kan man ju också göra, bara sådär.
- ingen aning, han ville väl ha det? Säger Ogge med mat i hela munnen.
Frozen yoghurt? Jag visste inte ens att han gillade det, liksom wtf. Men jaja, Omar kanske ville ha det lite spontant sådär. Men har han inte varit bort a väldigt länge?
- har han inte vart borta typ aslänge? Undrar jag otåligt.
- ingen aning, hahah, är inte hans farsa, hoppas bara att inget fan har ätit upp honom, skojar Oscar och kittlar mig i sidan.
- tänk om han träffat någon tjej, säger Ogge då, jag skriker av skratt och Oscar vägrar sluta kittla mig.
- just det, på tal om tjej. Jag såg en riktig snygging innan.. Säger jag och ler drömmande.
YOU ARE READING
They don't know about us
Fanfiction14 år, näst sista året på grundskolan och så gammal så jag själv får ta tåget upp till Stockholm för att träffa min barndomsvän. Men vad händer när man träffar just den där killen på tåget, inte med det stöddiga självsäkra leendet, utan det lite mer...