They don't know about us, kapitel 51

950 23 0
                                    

Jag bara sätter mig i soffan, drar upp knäna mot magen och vägrar att möta Felix blick när han kommer in. Jag känner hur hans blick verkligen letar min ögonkontakt men så kul ska han inte få ha.

- Ella.. Han sätter sig bredvid mig och lägger armen om mig. Jag har verkligen ingen ork att bråka, inte nu, men om han verkligen kysste henne, då har jag väl all rätt i världen att vara sur på honom, trots att vi inte ens är tillsammans.. än.

Jag lutar mig tungt i mot honom och vägrar fortfarande möta hans blick. Jag vill inte gråta.

- det var hon som kysste mig, hon frågade om en pussbild och så vände hon på huvudet.. Säger han och han låter verkligen trovärdig.

- hörde du inte vad hon ropade efter mig? Undrar jag och jag hör hur ynklig jag låter.

- ja, och jag puttade bort henne efter det, ingen ska fan säga så, han låter sur och jag förstår att det inte är mig han är sur på.

- du måste faktiskt tro honom Ella, han är fan besatt av dig, han tänker på dig dag och natt, säger Oscar och skrattar till lite lätt.

Jag ser hur generad Felix blir och hans kinder blir alldeles rosa.

- men naaw, säger jag och vänder mig om.

-Felix-

Äntligen möter hon min ögonkontakt. Jag sluter ögonen och kysser henne, många gånger på rad och bara djupare och djupare.

- asså ni är så fina tillsammans, suckar oscar och drar fingrarna igenom sitt hår. Omar ger honom en lidande blick.

- hur fina som helst, stämmer ogge till och ler mot oss.

- förlåt Omar, säger båda samtidigt då Omar suckar högt och tydligt.

- ni är fina tillsammans, men aah.. Omar suckar tyst och går mot danssalen.

Jag ler uppskattande mot honom och vänder mig om och kysser Ella igen. När ska jag ens få kalla henne min? Hon kanske redan är min, bara att ingen utav oss har frågat?

- ehum, Felix har du tid eller? Vi ska bara dansa igenom den sen får du hångla mer, daff harklar sig och står med armarna i kors över bröstet.

Ella börjat fnittra generat och jag kysser henne en gång till innan jag går in till de andra killarna. Hon går upp bakom mig och vi går tillsammmans in i rummet, hon sätter sig vid en "pelare" som går ber från taket och jag tar plats vid killarna som redan står beredda vid spegeln.

-Ella-

Även fast de "bara skulle dansa igenom låten" sitter jag säkert i en timma och studerar deras dansrörelser. Fast det skadar mig inte på något sätt, det är kul att se dem dansa. Röra sig rytmiskt till musiken och det är kul att se deras leenden när dem dansat klart. Dem tycker att det är så kul och när de är glada blir jag alldeles glad i hela mig.

- okej, en sista gång nu killar, denna gången gör ni det P-E-R-F-E-K-T upplyser daff och killarna nickar.

De flåsar litegrann efter allt dansande och jag ser att Omar börjar bli rejält svettig.

Musiken sätts igång igen och dem dansar igenom låten prickfritt.

- ey, gryyymt guys! Felix ler och och gör high five med killarna. Dem ser så glada ut så att mitt leende bara sprider sig över hela ansiktet.

They don't know about usDove le storie prendono vita. Scoprilo ora