- jag går bara på toa, Elin reser sig ur sängen och jag hör hennes fotsteg försvinna ut i hallen.
Perfekt tillfälle, jag öppnar DM och skickar iväg ett till Omar.
"Hej Omar, det är Ella. Jag skulle ju DM:a dig. Hoppas att vi ses snart, xx"
Jag läser igenom det några gånger innan jag skickar det. Jag ångrar mig nästan på en gång. Men skickar är skickat. Det kändes töntigt, kommer han att tycka att jag är världens tönt nu?
Elin kommer tillbaka och jag klickar ner twitter och går in och kollar instagram. Omar la upp en bild för två minuter sedan med texten.
"You, yeah just you"
Jag blir alldeles varm. Det känns som om det är menat till mig, trots att jag vet att jag egentligen bara är ett fan som alla andra. Mobilen plingar till och jag har fått en notis från twitter. Jag tar upp den och ser att det är ett meddelande från Omar.
"Hej sötnos, vilket tåg tar du på söndag? För du ska hem då också väl? :)"
Sötnos.. Jag blir ännu varmare och jag känner hur det helt plötligt är väldigt varmt i det lilla rummet. Alldeles för varmt.
"17.37 går det.. :)"
"Då åker jag samma<3"
Jag blir alldeles ställd. Han. Omar. Omar Rudberg. Vill åka samma tåg som mig hem? Bara tanken gör mig svimfärdig.
"Längtar :*"
"Jag med.."
Vad ska jag svara på det? Det känns så overkligt. Han, ja, just han skrev alldeles nyss att han längtar efter att få åka tåg i nästan fem timmar med.. Mig?
- och du ler åt? Elin studerar mig från sidan.
- såg du Omars bild på insta? Kommer jag snabbt på och undrar hur länge jag ska kunna hålla detta för henne.
- jaa, så himla heet, säger hon och ler hon med.
- men du, jag är trött, säger jag och går in på twitter igen.
"Godnatt snygging<3"
Jag skickar iväg det till Omar, jag känner att jag bara behöver det. Ha är speciell.
Det dröjer inte heller värst länge innan jag får ett svar av honom.
"Godnatt sötnos :*"
Lampan släcks och jag somnar nästan på direkten. Det var verkligen varit en omtumlande dag med mycket nya intryck. Inte så himla konstigt att jag är trött.
-Felix-
- vem skriver du med? Jag ligger på mage i sängen och kollar ner på Omar som skriver med snabba tummar på sin mobilskärm.
- en tjej, säger han drömmande.
- jasså? Vem då? Undrar jag och försöker se hans skärm.
- du vet hon Ella, hon som va vid studion, säger han och ler snett.
Jag blir alldeles iskall. Hur mycket konstant har de egentligen? Jag kollar bort från Omar och det känns som om jag inte ska få någon luft. Jag kan i te hjälpa att jag blir så avundsjuk. Det känns som om jag vänds upp och ned och allt blir tyst.
- vad är det? Undrar Omar och höjer blicken från sin mobil och möter min ögonkontakt.
- ingenting, muttrar jag och försöker dölja hur sur jag är.
- ljug inte, du tycker att hon är fin, ellerhur? Säger han då.
Jag blir stan lite rädd, syns det så tydligt? För det skulle ju vara lite pinsamt.
- ja, säger jag som inser att sanningen alltid är det bästa.
- Felix?
- mitt namn det..
- snälla, låt mig få henne, det var längesedan jag hade en riktig tjej.. Säger han och ser på mig med bedjande ögon.
- ditt haff, jag kommer inte ta henne, säger jag och inser att det kanske inte är riktigt sant.
- tack bro, du är bäst.
VOCÊ ESTÁ LENDO
They don't know about us
Fanfic14 år, näst sista året på grundskolan och så gammal så jag själv får ta tåget upp till Stockholm för att träffa min barndomsvän. Men vad händer när man träffar just den där killen på tåget, inte med det stöddiga självsäkra leendet, utan det lite mer...