They don't know about us, Kapitel 22

1K 23 0
                                    

-Ella-

Jag vaknar nästa morgon och kollar mobilen. Omar hade twittrat igår och jag klickar upp tweeten.

"I just kissed her🙊"

Stod det och jag ler för mig själv eftersom att jag vet att han syftar på mig.

Efter som att jag är ett "fan" eller nått på twitter så skojar jag lite, inte för att jag vet om han ser, men i alla fall.

"Yesterday i kissed him🙈"

Jag tweetar det och går sedan upp för att fixa mig innan skolan.

~fredag~

Jag sätter på mig ett par shorts med hög midja och granskar mig själv i spegeln. Varför måste det alltid vara så svårt att hitta kläder på morgonen?

Jag drar av mig linnet och slänger det på sängen i högen med de tre andra linnena jag har testat denna morgonen.

Jag öppnar garderoben och drar ut ett nytt, drar det snabbt över huvudet och stoppar in främre delen av det i byxorna. "Bättre". Tänker jag innan jag går in i badrummet för nu är det sminkets tur.

Jag duttar bara lätt med mascaraborsten på ögonfransarna innan jag går ner till hallen och snörar mina converse.

Skolveckan har gått snabbt och jag suckar för mig själv. Inte alls mycket har jag fått gjort då Omar bara rusat runt i tankarna. Mobilen har nästan ständigt vibrerat för alla meddelanden vi skickat till varandra och det pirrar i magen så fort jag tänker på honom. Jag vill ingenting annat än att bara trycka mina läppar mot hans igen.

Skolan är som vanligt, jag går in genom dörren och igenom korridoren, jag hör alla elevers röster som ett enda svammel och Jonas, fotbollskillen i klassen som alla tjejer dreglar över sprakar en boll mot de blåa skåpen.

Jag tar mina grejer och sätter mig i bänken till musiksalen, musik är det första ämnet på dagens schema och jag är tacksam över det.

Genast vandrar mina tankar över till Omar igen, vad gör han nu? Vad tänker han på?

Precis när jag börjar tänka på honom surrar mobilen till och inget mindre än hans namn står på displayen. "När man talar om trollen" säger jag tyst för mig själv och drar fingret mot skärmen för att öppna smset.

"Ska du till Stockholm idag kanske? ;)"

"Tyvärr :("

"Jag ska, vill du inte hänga meeed, snäälla?<3"

"Ska prata med mamma :*"

Det pirrar genast till i magen med tanke på att åka med Omar till Stockholm. Pengar har vi ju gott om och föräldrarna brukar jobba på helgerna ändå, så med ska jag, på ett eller annat sätt.

They don't know about usDonde viven las historias. Descúbrelo ahora