- jag vet inte, bra antar jag, säger jag och rycker på axlarna.
- jag såg att du pratade med mickis innan, pratade nu om något speciellt? För det var typ efter det du blev så.. tyst..?
- jo, asså typ, säger jag och jag känner att jag vill berätta för Oscar men jag inte har en susning om hur.
- berätta, säger han och lägger huvudet på sned.
- vi pratade om mitt killproblem, säger jag tyst.
- och ni kom fram till något..?
- att jag gillar Omar på kompisnivå och Felix på riktigt, säger jag långsamt.
Han nickar vara till svar och jag ser på honom att han tänker på vad han ska svara mig.
- vad tänker du på? Undrar jag efter en stunds tystnad.
- att det var ett bra val, trots att du krossar Omars hjärta.
- hur kommer det sig att det är ett "bra val"?
- Omar har mira, och ja, de är bara vänner, men jag vet inte, det blir bara komplicerat, Omar hade någon tjej på G för ett tag sedan, det slutade med krångel, Oscar ler ett snett leende.
Kanske inte hjärtat valde helt fel ändå. Men ändå, Omar kommer bli fett krossad och jag är inte tjejen med mest erfarenhet av killar så det känns hemskt av mig att krossa någons hjärta.
- hur ska jag säga det till Felix, eller Omar,..? Undrar jag tillslut. Oscar kanske är smart att fråga efter som att han känner dem båda bra.
- jag kan prata med Omar lite, så kan väl du gå ut med Felix..? Föreslår Oscar.
- jag vet inte, känns det inte mer ärligt om jag berättar för Omar?
- sant, svarar Oscar bara och nickar mot mig.
- men jag går ut med Felix först, säger jag och ler.
Ogge och Felix kommer inbrötande båda med världens största leende på läpparna och i händerna har dem påsar med grejer och små lappar.
- läs! Säger jag och skrattar.
Felix tar upp en av lapparna där det står Felix på, jag ler mot honom då hans leende blir ännu större då han läser lappen. Att bara se honom gjorde så jag fick glädjerusningar i hela kroppen.
Han vänder sig om och ser på mig. Han ler sitt magiska leende igen och jag blir alldeles varm på nytt.
Sen tar han upp mobilen och börjar skriva.
- vad gör du? Oscar tittar honom över axeln.
- börjar följa henne på twitter, säger han och lägger ner mobilen igen.
Omar kommer ut med daff i hasorna.
- Oscar! Daff vinkar åt sig Oscar och han ler mot mig innan han följer med in i inspelningsrummet.
Det blir alldeles knäpptyst och jag tar upp mobilen för att kolla sociala medier, eller kanske bara för att fördriva tiden på ett mindre pinsamt sätt.
Jag ser i ögonvrån att Felix och Omar har flyttat rätt ihop och pratar, det gör mig glad att dem är kompisar igen. Vad dem pratar om har jag dock ingen aning om, inte för att jag bryr mig, det är säkert bara om vem som ska slå den andre i FIFA ikväll.
- Ella? Omar säger mitt namn och jag tittar upp på honom och Felix.
- ja?
- vad händer i mellan dig och Oscar, ni verkar ju typ på något? Undrar Felix och jag möter hans ögon som är fyllda med oro.
- ingenting.
- jo men visst.
- vi är bara kompisar, jag lovar, säger jag och sätter upp händerna i luften.
- lovar du?
- killar, tycker ni inte hon har lovat tillräckligt, ogge lägger sig i och höjder de ena ögonbrynet.
Jag ler tacksamt mot honom.
Oscar kommer ut igen.
- okej killar, ni kan vara klara för idag, vi ligger bra med tidsmässigt, daff ler mot oss och killarna hoppar iväg.
Mickis kommer ut och ler menande åt mig, jag ler tillbaka och nickar lätt.
Vi går ut och fansen skriker till, killarna går över gatan och fram till dem, dem får varsin kram innan taxin som ska hämta oss kommer.
Alla ska hem till Felix igen så taxin behöver bara köra oss till ett ställe.
Hur ska jag göra nu då? Förslå för Felix att vi ska på promenad? Och svårast av allt, hur ska jag säga det till honom, det känns så fult, tänk om han inte vill ha mig.
YOU ARE READING
They don't know about us
Fanfiction14 år, näst sista året på grundskolan och så gammal så jag själv får ta tåget upp till Stockholm för att träffa min barndomsvän. Men vad händer när man träffar just den där killen på tåget, inte med det stöddiga självsäkra leendet, utan det lite mer...