They don't know about us, kapitel 26

1K 22 1
                                    

-Omar-

Varför stoppade hon för? Vad har jag gjort för fel? Jag blir lite besviken men när hon kysser mig igen så känner jag mig ändå lite lugn.

Jag känner Felix blick bränna sönder min nacke och jag vänder mig mot honom.

- asså vafan vill du? Undrar jag argt och känner ilskan bubbla upp inom mig. Kan han aldrig låta mig ha en tjej och göra vad flickvänner och pojkvänner brukar göra eller?

- men ingenting, varför blir du så arg för? Jag tycker bara att det är så jävla jobbigt att se er tillsammmans, säger han och hans ögon blänger ilsket på mig.

- men kolla inte så himla mycket då?! Säger jag argt mot honom.

- men är det så jävla lätt?! Jag visste att det skulle bli såhär, fan dig Omar! Felix stormar ut ur rummet och jag hör hur dörren till hans rum smälls igen.

Jag vänder mig mot Ella som det förskräckt på mig. Jag gör ett försök till att kyssa henne men hon sätter handen på min mage och puttar ifrån mig.

- men vafan vill du nu då? Jag har ju alltid kunnat kyssa dig förr?! Säger jag och känner hur ilskan på Felix kanske går ut lite för mycket över henne.

- var inte arg på honom Felix, du gjorde faktiskt fel nu, säger hon tyst med glansiga ögon.

- han vill ha dig och du är faktiskt min tjej! Säger jag som försvar och ser krossat på henne.

- vi är inte tillsammans?! Säger hon och studsar ifrån mig.

- vad är vi då? Kompisar som bara brukar hångla upp varandra? Skriker jag ursinnigt.

- därför stoppar jag, för om du ska vara så sur på Felix så vill inte jag, säger hon och jag känner hur mitt hjärta slits itu. Men sen kommer jag på..

- så du använder mig enbart för att komma Felix närmre?! Jag visste det hela tiden, jävla bitch, säger jag kallt och vänder på huvudet för att slippa se henne.

-Ella-

-... Jävla bitch

Jag blir alldeles kall. Sa Omar just det där till mig? Jag känner hur mina ögon fylls av tårar och jag blinkar hejdlöst för att få bort dem. Jag vägrar att se på Omar och stormar vara ut ur huset.

Vilket kanske inte är det bästa när jag inte kan området.

- Ella? Jag hör en bekant röst bakom mig, jag snurrar runt och kan knappt se vem det är för alla tårar.

- Oscar, mumlar jag tyst.

- vad har hänt? Undrar han mjukt och torkar bort mina tårar med sin tumme.

- Oscar, viskar jag igen och kastar mig i hans famn.

Jag vet inte hur länge vi står där, det kan ha varit 20 minuter eller 2. Men jag bara kramar om Oscar och han håller om mig. Han drar med mig till en bänk och sätter sig.

Han placerar mig i hans knä och frågar igen.

- vad har hänt? Han stryker mitt hår bort från mitt ansikte och jag möter hans blick som söker ögonkontakt.

- Felix, Omar... Bitch, är det enda jag får fram i mellan mina snyftningar.

Han drar sin hand lugnt upp och ned för min rygg.

- lugn, förklara lugnt, säger han och kramar om mig lätt.

- jag hade precis duschat, så kommer jag ut och hör att Felix och Omar pratar om mig, att Omar vill ha mig och att Felix inte får ta mig, så började dem bråka efter att Omar kysste mig, Felix stack in på sitt rum, sen så försökte Omar kyssa mig, så vände jag bort. Och då blev han arg på mig och kallade mig...

- vad kallade han dig?

- bitch, svarar jag tyst och känner hur ännu en varm tår letar sig ner för min kind.

They don't know about usDonde viven las historias. Descúbrelo ahora