They don't know about us, kapitel 53

947 25 0
                                    

Killarna står i endast badshorts och jag tror att jag ska svimma när jag ser deras kroppar. Magarna kan man räkna rutorna på och ogges armar tror jag att jag ska dö när jag ser.

- gillar du vad du ser? Felix ler mot mig och jag känner hur jag kollar på honom med hjärtformade ögon.

- mer än något annat, haha fyra snygga boys på samma ställe, svarar jag och han håller om mig lätt.

- du ska ju tycka att jag är snyggast av alla, klagar Felix.

- tänk om hon tycker att du är skitful, Felix Oscar skrattar åt honom för att Felix har så stort självförtroende.

- det tycker jag inte, svarar jag och går fram till Felix och lägger armarna om hans nacken

Det enda jag ser är hans gigantiska leende och han kysser mig långsamt och jag besvarar den. Det känns som om den varar i flera minuter. Men det kanske bara varar i några sekunder, ändå ser de andra killarna sjukt uttråkade ut åt mina och Felix gulligheter.

- ni borde faktiskt också skaffa tjejer som ni kan gulla med så att ni slipper vara avundsjuka, säger Felix och ler mot de andras avundsjuka blickar.

- jag hade en om du inte har glömt det, muttrar Omar surt.

Vi låtsas inte om det inte blev sagt och Felix kastar en handduk på mig och vi går mot stranden. Felix tar min hand och jag kramar hans hand medans vi går mot stranden.

Det är än väldig tidigt på sommaren och det är fortfarande kallt i vattnet trots att det är väldigt varmt i luften. Jag breder ut min handduk på stranden och lägger mig på mage för att sola ryggen, Felix sjunker ner bredvid mig och jag flyttar mig lite närmre i mot honom. Han flyttar närmre mig och lutar långsamt sitt huvud mot mitt, jag låter våra läppar snudda och jag känner en liten fjäril som flyger vilt i magen.

Vi börjar genast hångla och jag lägger min hand mot hans vältränade mage. Han spänner den så jag kan känna alla sex rutorna jag börjar fnissa och släpper hans läppar.

Båda ler mot varandra och jag känner att detta kommer bli en sommar jag sent kommer glömma.

- ey, vem bil bada? Oscar börjar springa ner mot vattnet.

- kallt, klagar jag och lägger mig på rygg på handduken och skuggar ansiktet med handen och kollar upp på Omar som står precis över mig.

- jag stannar här med dig, Felix låter mig flytta upp på hans bröst och jag ler mot honom.

Ogge, Oscar och Omar springer ner mot vattnet och jag och Felix blir kvarliggande på stranden och jag rullar över så jag ligger på mage lutad med tyngden lutad mot armbågarna. Vågar bara ögon för varandra och jag känner mig bara sådär galet kär, precis som tjejerna i kärleksböckerna.

- jag gillar dig, Felix röst ekar till i mitt huvud och avbryter mina slingrande tankar.

- jag gillar dig med, säger jag och våra läppar möts än en gång.

- får jag kalla dig min nu? Felix pussar mig i pannan och det känns som om jag får sockerdricka i hela mig som bara bubblar, bubblar av glädje.

- du är min, viskar jag och kysser honom igen.

They don't know about usWhere stories live. Discover now