-Ella-
Och så flyter de närmsta veckorna på, jag och Felix blir bara tajtare och tajtare. Jag tycker om honom mer och mer för varje dag, trots att dagarna i studion kan vara riktigt sega.
Det är egentligen bara en sak som jag tycker är riktig jobbig. Vad som har hänt i mellan mig och Elin. Jag och hon har varit kompisar så otroligt länge och när killarna är i studion hade det bara varit ett fett bra tillfälle att umgås med henne. Vi bor ju i annat fall 50 mil ifrån varandra och nu hade vi kunnat vara med varandra nästan varje dag.
Att jag inte får visa min kärlek till Felix offentligt är också otroligt jobbigt, han brukar ta min hand ibland och sedan snabbt släppa den för att han kommer på det. Riktigt hemskt är det.
Inte ett moln befinner sig på himmelen och jag njuter utav värmen. Vi går igenom stan och inga fans har oss på spåren.
Vi går i mot sångstudion, helt plötsligt stannar Felix, jag vet inte vad för infall men han kysser mig, bara mer och mer och djupare och djupare, jag älskar Felix, sjukt mycket så jag kysser tillbaka.
Jag känner hur en arm drar tillbaka mig och jag vänder mig om och möter oscars ansikte med ett snett leende.
- ni får inte, säger han tyst och jag följer efter Oscar.
Jag vet inte ens varför han gjorde så, han brukar bara göra så när vi är hemma, när ingen kan se. Vi gillar varandra sjukt mycket och jag kan verkligen erkänna att det är sjukt jobbigt att inte kunna kyssa honom när han vill.
Killarna hälsar på fansen och jag går in i sångstudion. Killarna kommer in efter mig och jag går direkt till Felix. Jag kysser honom mjukt, de korta minutrarna mina läppar har varit utan hans så har dem saknat hans.
- Felix kom hit en stund, daff står i dörröppningen med ett strängt ansiktsuttryck.
-Felix-
Jag följer med daff till ett rum och han stänger dörren omsorgsfullt.
- det funkar inte Felix, det går inte att ni är tillsammans. Det kan inte vara offentligt fansen kommer lämna, utan dem är ni ingenting, han ser på mig med armarna korsade över bröstet.
- vadå?
- har ni kollar twitter? Instagram? Ni kysstes offentligt för inte alla längesen tydligen.
Plötsligt minns jag. Jag kommer nästan inte ihåg att det var offentligt. Jag älskar henne så otroligt mycket och jag klarar det inte. Det funkar helt enkelt inte, att ha ett hemligt förhållande med någon man älskar såpass mycket.
- så vad ska du göra? Förstöra för de andra och dig själv eller bara, lämnar henne? Jag ser på daff. Jag brukar sällan bli arg, och sällan på honom. Men jag fattar faktiskt inte hur han kan säga så.
Jag går ut ur rummet, jag hör bara hur daff suckar tydligt bakom mig och jag går till soffan och sätter mig. Daff kommer efter mig och vinkar till sig mig, denna gången skakar jag bara på huvudet.
- du ska spela in, säger han då och jag följer efter.
Jag går in i inspelningsrummet och ställer mig vid studiomickrofonen. Daff stannar och ser på mig.
- tänk över det och jag vet att både du och jag vet som är bäst.
KAMU SEDANG MEMBACA
They don't know about us
Fiksi Penggemar14 år, näst sista året på grundskolan och så gammal så jag själv får ta tåget upp till Stockholm för att träffa min barndomsvän. Men vad händer när man träffar just den där killen på tåget, inte med det stöddiga självsäkra leendet, utan det lite mer...