They don't know about us, kapitel 24

1K 23 0
                                    

-Omar-

Jag biter mig lite oroligt i underläppen när jag känner att hon fryser till till is när jag nämner hand namn.

- jag har snackat med honom, säger jag tyst och hon vänder sig om.

- om vad?

- att.. Ehm.. Att jag vill inte att han ska haffa dig, säger jag tyst och hon ler lite.

Hon svarar mig inte men hon lutar sig mot mig, jag lutar mig mot henne innan våra läppar möts i en kyss. Jag slutar ögonen lätt och känner hur känslorna inom min sprudlar.

Det var riktigt längesedan jag kände så för någon.

Jag tar upp min mobil och pluggar in hörlurarna, jag sätter igång min spellista och hon sträcker ut handen för att ta en utav hörsnäckorna. Jag ger henne den och hon lyssnar.

Vi lyssnar tillsammans under en halvtimma och hon ser på mig.

- du har bra musiksmak.

- du med isåfall.

Det blir tyst igen och efter någon timma känner jag hur hon tungt lutar huvudet mot mitt bröst, jag ser på hennes fridfulla ansikte där hon ligger och sover. Gud vad jag gillar denna tjejen.

-Ella-

När jag nästa gång slår upp ögonen så ser jag bara Omars bruna ögon.

- så det var dags att vakna nu babe, viskar han och kysser mina läppar.

Jag blir genast lite rosa om kinderna. Babe.. Jag känner hur hjärtat hoppar till och kysser honom igen. Hans tunga snuddar min underläpp och jag ger honom inträde till min mun.

Våra tungor möter varandra och det pirrar i hela magen.

"Nästa station Stockholms central, vilket också är detta tågets slutstation, var noga med att kolla överallt innan ni går av så att det inte glöms kvar något, vi är tacksamma att ni har åkt med oss"

Informationen spelas upp och jag och Omar släpper motvilligt varandras läppar. En tunn strimma av saliv befinner sig i mellan våra läppar och han hugger av den med fingret och flinar mot mig. Jag ler tillbaka och ger honom en extra kyss på munnen och han smeker lätt med handen över mitt lår.

Vi tar våra grejer och går mot dörrarna, tåget stannas och dem öppnas, vi kliver ur och jag drar in det första andetaget av Stockholm i mina lungor.

- vart ska vi? Undrar jag tyst.

- jag ska till studion, och istället för att stå utanför ska du med in, säger han och tar min hand.

Jag kramar hans hand hårt och han flätar in sina fingrar i mina.

- massa foooers kommer se oss, säger jag nervöst och kollar ner på våra händer.

- vi tar bakvägen, mumlar han till svar.

Vi går in genom en dörr och killarna kommer springande.

- hej omaaaar! ogge ger honom en brohug och likaså Oscar och Felix.

- hej Ella, Felix går försiktigt till mig och kramar mig mjukt.

Jag känner hur Omars bevakande blickar bränner i nacken och jag besvarar Felix kram lite halvt stelt.

- jag är inte över dig, viskar Felix till mig och jag känner hur hjärtat stannar.

They don't know about usWhere stories live. Discover now