- Guys vi ska till Ica... HOLY MOLY, Felix kommer gående och blir stirrande på mig där jag sitter med gitarren.
- gööött, de andra killarna reser sig upp och jag ställer gitarren lutad mot soffan. Även jag reser mig upp och ler mot Felix.
- Holy, säger han än gång till och kollar på mig som om jag vore någon konstig varelse från någon annan planet.
- vad är det Felix?
- du är så himla, duktig, säger han och lägger armarna om min midja.
Han ser in i mina ögon och det hissnar i magen, vi lutar oss fram och våra läppar möts i en mjuk kyss. Jag ler mot honom och säger att jag stannar här när dem ska till Ica.
- vad ska du ha då? Undrar han och ler sitt gulligaste leende.
- samma som du, säger jag och ogge ropar att Felix ska komma nu, annars får dem ingen mat.
Dem går ut och jag blir sittande. Jag tar upp gitarren och börjar plinka lite på den. Sjunger lite lätt.
- men hej, du sjunger ju riktigt bra! Daff dyker upp från ingenstans och jag känner hur generad jag blir.
- tack, svarar jag bara tyst.
Han går in igen och jag undrar fortfarande varför han ens kom ut, det kändes lite pinsamt då han inte sa någonting mer.
Jag fortsätter att spela med brist på annat att göra och killarna kommer instormande igen.
Dagen går fortare än vad jag vill och efter någon timma så är det dags för mig och Omar att ta tåget hem igen.
Taxin går och jag sitter med Felix arm om mig hela resan.
- hejdå då, säger jag tyst och ger ogge och Oscar varsin kram.
- Ella kom, Felix drar med mig en bit bort.
- du kommer väl snart igen? Undrar han och ser oroligt på mig och ler lite snett.
- ja, vi slutar på torsdag, jag kan väl komma till dig sen? Säger jag och ler. Just nu känner jag att jag inte vill någonting annat än att bara vara med Felix.
- det kostar ju så mycket med tåg, Felix ser lite ledset på mig.
- du, vi har pengar, jag lovar, säger jag och pussar honom snabbt.
Han drar mig tätt intill mig och kysser mig ännu mera, jag känner de andra killarnas blickar bränna i nacken och jag avslutar kyssen och kramar honom hårt.
- kommer du snart eller? Tåget går? Omar står med våra väskor och de andra killarna kollar på oss och jag ler lite generat.
- kommer! Ropar jag tillbaka innan jag kysser Felix snabbt igen innan jag går bort mot Omar.
Vi kollar på varandra snabbt, jag kan inte tyda han blick men hela hans ansikte ser sammanbitet ut, jag kollar ner.
Det känns jobbigt att det faktiskt är mitt fel att han känner sig ledsen.
Vi vinkar på killarna, dem kollar upp och vinkar lätt till oss innan tåget börjar köra.
Jag tar upp mina hörlurar och börjar lyssna på min spellista.
Jag känner att Omar tittar på mig och jag försöker att stirra ut genom fönstret.
Visst, vi båda har sagt att vi är vänner igen, och ja, det är vi, men stämningen i mellan oss har inte varit som den brukar sen det med Felix.
- Ella? Omars röst tränger sig igenom musiken och jag tittar snabbt på honom.
- ja?
- förlåt, men jag måste verkligen detta.
Innan jag förstår vad som ska hända möter hans läppar mina och värmen av hans händer om mitt huvud sprids igenom hela kroppen.
ESTÁS LEYENDO
They don't know about us
Fanfic14 år, näst sista året på grundskolan och så gammal så jag själv får ta tåget upp till Stockholm för att träffa min barndomsvän. Men vad händer när man träffar just den där killen på tåget, inte med det stöddiga självsäkra leendet, utan det lite mer...