They don't know about us, kapitel 38

1K 25 0
                                    

-Ella-

Dagen flyter på och tiden flyger iväg, jag ligger och gosar med Felix hela kvällen och jag och Omar har inte ögonkontakt en enda gång. Men jag vet att vi är vänner, men ändå skrämmer tågresan mig lite.

Klockan fem imorgon går tåget och jag känner hur en klump i magen bildas, när det äntligen är bra i mellan oss så ska jag lämna det.

Jag sänder en snabb tanke till Elin. Vad gjorde hon nu och vad var det i mellan oss?

Jag suckar tyst för mig själv och skakar på huvudet, om jag ska vara ärlig så orkar jag faktiskt inte bry mig alls om henne. Det är hennes val att sura ihop på mig, nu har jag ju dessutom inte "hennes" Omar längre.

- vad tänker du på? Felix lägger huvudet på sned och ler sådär gulligt som bara han kan.

- Elin

- bry dig inte om henne, hon inser nog snart att hon har fel, viskar han tyst.

Jag skakar bara på huvudet och båda våra blicka skiljs och landar på tv:n. Filmen är skitdålig och jag kollar snart på Felix igen, han vänder blicken och kollar på mig igen.

- vad?

- du är bara så otroligt fin, mumlar jag och han lutar sin panna i mot min.

Vi ser in o varandras ögon han är väldigt nära nu, det känns som verken tv:n eller de andra kilarna är där och jag sluter långsamt ögonen och låter hans läppar möta mina, bara en kort stund och jag känner hur värmen från hans läppar snabbt försvinner.

Han ler mot mig och jag ler tillbaka. Det känns fortfarande som tiden står still.

- turturduvor, ogge skrattar mot oss och jag känner hur rodnaden stiger på kinderna.

- vi är lite gulliga, eller hur? Felix drar in mig i en kram och jag lutar huvudet mot hans bröstkorg och andas in hans doft.

- jaaa, säger Oscar och ler.

- mm, mumlar Omar och vägrar sluta blicken ifrån tv:n och jag känner hur jag blir alldeles kall.

Även fast jag inte har just de känslorna för Omar så tycker jag synd om honom. Han tog det verkligen hårt och han är stark som ändå sitter kvar när jag och Felix gullar.

- guys vi beställer pizza! Ogge hoppar upp och springer upp för trappan för att hämta sin telefon som antagligen ligger på laddning.

Vi andra ser på varandra och brister i skratt, ogge älskar pizza.

Pizzan kommer och mörkret sänker sig ner över huset, snart är det väldigt sent och jag gäspar.

- jag går upp och lägger mig, säger jag och reser mig från Felix knä.

- vi borde med sova, vi ska hinna träna innan Omar drar imorgon.

- och jag, lägger jag tyst till.

- och du, mumlar Felix tyst.

- det är snart sommarlov och då kan jag komma upp till dig igen, tröstar jag och leker med en av hans hårslingor.

Tillsammans går vi upp och jag byter om och fixar mig på toan. Felix ligger redan i sin säng när jag kommer och klappar på platsen bredvid och jag lägger mig där.

Det är varmt och han håller om mig, jag känner hans mage och drar fingret över den. Han spänner sig så jag kan räkna rutorna och jag pussar hans läppar mjukt.

- Ehm, vi kanske ska.. Sova där nere..

Oscar står i dörröppningen utan tröja och jag kan inte slita blicken ifrån hans mage.

Vad har jag gjort för att förtjäna att vistas i ett hus med 4 hur snygga killar som helst.

- spelar ingen roll, säger Felix som bara har ögon gör mig.

Oscar kommer in i rummet och tar tag i madrasserna för att dra in dem i rummet bredvid.

- Ni kan behöva vara ensamma, säger han och blinkar mot oss.

- GLÖM INTE KONDOM!!! Ogge ser in i rummet och ropar på oss innan både han, Oscar och Omar springer iväg och fnissar som tjejer på ett skoldisco.

Jag och Felix bara ser på varandra och skrattar åt deras snuskiga fantasier innan jag lutar huvudet mot hans bröst och somnar.

They don't know about usWhere stories live. Discover now