Omar harklar sig lite tyst och jag ser upp på honom, jag släpper Felix och ger honom en beklagande blick.
Jag går till Omar och han lägger armen om mig, det känns faktiskt lite obekvämt när jag tänker på att jag nyss stått i Felix trygga famn.
- så killar! Återförenade, Felix ta en gitarr så tränar ni på texten till "The Link up". Daff kommer gående och ler mot killarna.
- yes, Felix hoppar iväg och återvänder med en gitarr i ena handen.
- och vem är det som skaffat brud? Daff ser leende på mig.
- OMAR! Oscar och ogge skriker ut Omars namn i kör och jag känner hur kinderna hettar till.
- jasså? Grattis! Säger daff och sträcker fram handen till mig. Jag tar den lite lätt.
- Ella, säger jag blygt.
- och jag är daff, säger daff och jag nickar.
-okej, börja nu killar!
Befaller daff och Felix börjar genast slå på strängarna på gitarren.
Felix börjar sjunga och jag ser att han tittar på mig. Han blinkar mot mig när han sjunger "oh, she got a great look". Jag rodnar och tittar bort, istället ser jag på Omar och jag ser att hans ögon svartnade och börjar sjunga på sin del. Han ser på mig och jag ser på honom.
"Det är Omar jag älskar, det är Omar jag vill ha" intalar jag tyst mig själv och försöker stänga ut tanken på Felix. Men det går nästan inte och jag känner bara hur stelt det kommer bli att jag sover hos honom. Med både honom och Omar.
- det gick bra idag, säger ogge när han går ut ur studion. Fredag, sista skoldagen i veckan och vi alla var trötta, så vi stack bakvägen även fast det gjorde så deras fans blev lite besvikna.
- ey killar, ni kommer la ikväll så kan vi se på film? Säger Felix när innan ogge hoppar upp på sin moppe.
- självklart Felix! Svarar Oscar och ler.
- grymt, vi ses guys! Svarar Felix och Oscar hoppar in i bilen, ogge åker iväg på sin moppe och lämnar mig, Felix och Omar i en fruktansvärt stel situation.
Väl hemma hos Felix sätter jag ner väskan på golvet.
- kan jag låna duschen? Undrar jag som känner mig otroligt äcklig efter en tågresa från Göteborg.
- självklart! Svarar han bara utan att lyfta blicken ifrån mobilen.
Jag går in i badrummet och låser noga efter mig, det hade vart otroligt pinsamt ifall någon av killarna hade kommit in. Jag sliter av mig klädena och går in i duschen, jag känner vattnets varma strålar över mig och jag tvättar både mitt hår och mig själv innan jag går ut och lindar den varma frotehandduken om mig.
Sätter på mig nya fräscha kläder och smyger ut i vardagsrummet.
- men ärligt, lägg av då Felix, jag vill faktiskt ha henne, jag är kär i henne, hör jag Omars röst säga och jag kan göra tydlig irritation i hans röst.
- ja, jag vet men hon är en så flekfjdks fin tjej, Felix suckar uppgivet och jag känner hur mitt bröst fylls av medkänsla för honom.
- jag vet, men Felix? Snälla, ber Omar igen.
- jag ska försöka, förlåt Omar, säger Felix igen.
- hej killar, säger jag tyst och går in i rummet, fullt medveten om att de inte visste att jag hört deras konversation.
- eh, hej Ella, säger Felix och ler snett.
- hej, Omar flyttar sig åt sidan så jag får plats bredvid honom.
Han lutar sig fram för att kyssa mig, men jag som inte har lyckats få bort Felix ur mina tankar vänder bort huvudet.
- vad är fel? Undrar han och ser besviket på mig.
- jag vet inte, mumlar jag tyst och kollar ner på mina vita strumpor.
För att slippa bråk så kysst jag Omar mjukt, fast avslutat sedan kyssen och lutar huvudet mot hans bröst och suckar tungt. Vad ska jag göra?
YOU ARE READING
They don't know about us
Fanfiction14 år, näst sista året på grundskolan och så gammal så jag själv får ta tåget upp till Stockholm för att träffa min barndomsvän. Men vad händer när man träffar just den där killen på tåget, inte med det stöddiga självsäkra leendet, utan det lite mer...