They don't know about us, kapitel 30

1K 19 0
                                    

- tack, antar jag och nappar åt mig en macka och börjar ber den med smör.

Sen sätter jag mig bredvid ogge och äter den sakta.

- så ni ska till studion? Undrar jag efter ett tag.

- nej VI ska till studion säger Oscar efter ett tag och tuggar upp den sista kanten av hans macka innan han går in i badrummet och borstar tänderna, jag gör detsamma och följer efter honom in i badrummet. Oscar står med tandborsten i munnen och luddret i munnen droppar. Jag borstar snabbt mina tänder och borstar igenom håret en snabb gång innan vi går ut för att ta tunnelbanan till studion.

Killarna sätter oss ner på ett fyra säte och jag blir stående, hade detta varit igår vid samma tid så hade jag lätt suttit mig i Omars knä och bara gosar med honom, men nu.. går det inte.

Jag strå kvar och håller mig i stången, vi kommer fram till våran hållplats och byter tunnelbana.

Det står några tjejer i ett hörn och ropar på killarna när vi kommer gående.

- hej Felix! Kan vi ta bild? Får jag en kram?

Tjejerna är helt exalterade och jag blir alldeles trött på deras galna skrik. Trots att jag vet att för bara en vecka sedan var jag likadan.

Jag känner hur blickarna bränner på mig och jag blir genast lite röd om kinderna.

- Ehm, vem är hon? En tjej pekar på mig och tuggar intensivt på sitt tuggummi.

- hon är Omars kompis, svarar ogge snabbt och kliar sig nervöst i nacken.

Jag ser att Omar och Felix kastar ilskna blickar mot ogge i den stunden men ler sedan snabbt åt fansen.

- förlåt, men vi måste verkligen gå, Oscar lägger en beskyddande han på min axel och vi går mot nästa tunnelbana.

- får vi åka med er? Tjejen med tuggummit ser bedjande på Felix med ett inställsamt leende och jag vill bara spotta på henne.

- öh, självklart, mumlar Omar och tunnelbanan kommer in och stannar så att det gnisslar mot rälsen.

Vi sätter oss ner och denna gången sätter vi oss ner och jag funderar på vart jag ska sätta mig. Eftersom att jag inte kan bestämma mig så ställer jag mig upp och håller mig hårt i en av tunnelbanans stänger medans den susar iväg.

- sätt dig här, Omar klappar på platsen bredvid honom, jag sätter mig där och känner osäkerheten växa, Felix ler snett åt mig men jag känner hur hans avundsjuka stiger när han ser på oss.

Vi kliver av igen och går under tystnad, killarna stannar och tar bilder med fans och jag blir stående bredvid Omar som försiktigt flyttat sig närmare mig.

- Ella..? Vad gör du här?

They don't know about usDonde viven las historias. Descúbrelo ahora