They don't know about us, Kapitel 6

1.2K 29 2
                                    

- jasså? Du haffar någon ny igen? Ogge höjer på ena ögonbrynet.

- nej, jag såg henne bara, men hon var sååå fin, säger jag och flinar.

- så när har du tid att träffa tjejer? Oscar ser på mig som om jag vore från en annan planet.

- jag såg henne bara, hon stod utanför studion.

- en foooer alltså? Undrar Oscar.

- jag tror det.

Ingen aning om hon var en foooer eller inte. Redan när vi kom ut så hade mina ögon letat upp henne bland fansen. Omar verkade i alla fall känna igen henne, hur? Men hon pekade på mig och hon och hennes kompis kom till mig och jag kramade henne. Ååh, hon var så fin.

- Ella-

Vi står och pratar med Omar ett tag, det är lite stelt nu när Elin är med. Det känns inte alls som på tåget då det bara var Omar och jag. Omar söker min blick hela tiden och jag ler mot honom. Han ler osäkert till mig med och jag känner Elins avundsjuka blickar bränna mig i nacken.

- men tjejer, trevligt att prata med er, men jag måste tillbaka till studion nu, säger Omar tillslut efter ännu en pinsam tystnad.

- men vi ska ändå dit! Vi kan ha följe! Säger Elin glatt och ler mot honom.

Jag får värsta panikblicken av Omar och jag förstår att han tycker att hon är klängig. Det förstår inte Elin utan fortsätter att se på Omar med hjärtformade ögon. Jag förstår honom, Elin kan vara riktigt jobbig och jag tycker nästan att det är jobbigt så som hon klänger på Omar.

- okej, det kan vi väll ha, följe alltså, säger Omar och ler sitt osäkra leende igen.

- ååh! Säger Elin och går upp jämra honom.

Jag går på andra sidan och känner pinsamhetsgraden stiga och jag vill bara sjunka igenom jorden.

Vi kommer fram till studion och Omar ger henne en snabb kram innan han går till mig. Han kramar om mig länge och hårt.

- förlåt, viskar jag i hans öra.

- det är inte du som ska säga förlåt, säger han då och stryker mig lätt över ryggen innan han släpper mig.

- vi ses väl? Undrar jag försiktigt.

- jag hoppas det, dm:a mig. Viskar han tillbaka och jag ler.

Felix och de andra killarna (som jag glömt namnet på) kommer ut genom dörren till studion.

-Felix-

Vi kommer ut ur studion och där står Omar. Omar och tjejen jag sett tidigare, den där fina tjejen. Vad gör hon och Omar???

- när man talar om trollen, viskar jag tyst till Oscar och Ogge som de senaste tio minutrarna har fått höra ett x antal gånger om hur fin denna tjejen var.

- är det hon? Oscar nickar åt hennes kompis håll.

- den andra, viskar jag tyst.

- satan Felix, att du alltid ska hitta de snyggaste brudarna.

They don't know about usDonde viven las historias. Descúbrelo ahora