Kim Ji Yeon
Hari ini hari anniversary aku dan jihoon buat kali kedua. Aku membeli jam couple yang agak mahal. Aku memakai skirt paras lutut.
Skirt nye simple,but nice! Aku pun tak tau kenapa aku tak suka pakai baju mahal sangat sedangkan aku ni anak orang kaya.
Aku pun mendandan rambut di depan cermin sambil tersengih-sengih. Cantik juga aku ni. Eh eh perasannya dia ni. Aip,aku memang cantik lah!! Eyuu,ayuh muntah berjemaah guys.
Mulalah sesi cakap sorang-sorang depan cermin. Well,that's my hobby. Kadang sampai cermin pecah sebab pura-pura gaduh dengan klon dalam cermin last-last terbaling sikat kat cermin betul-betul😂.
"Amboi,kau kalau cakap dengan cermin tak ingat dunia eh. Sampai tak perasan aku kat sini" Kata seorang lelaki dengan suaranya yang amat aku kenali.
"Eleh,biarlah. Dah hobby jiyeon nak buat macam mana. Daripada oppa tu,hobby mengorat anak dara orang je tau." Perli aku kepada kembar aku a.k.a kim taehyung.
"Hamboi kau. Fitnah dajjal !!! Btw,kau nak pergi mana?" Tanya oppa sambil berpeluk tubuh di hadapan pintu.
"Sibuk je nak tau!! Takde lah,jiyeon nak sambut anniversary. Okay tak jiyeon pakai baju ni? Comel tak? Ha,lagi satu jam ni sesuai untuk jihoon tak??" Tanya ku minta pendapat pada oppa aku.
"Hmm,baju dah comel masalahnya tuannya tak. Hehe sorry sengaja. Jam tu pun okay,tapi lagi okay kalau oppa yang pakai -..-" Kata oppa dengan selamba badak dia.
"Hamboi kau !! Tau lah jelous girlfriend kau tak pernah kasi kan!! Dah lah daripada aku duk layan kau,baik aku chaw dulu. Bye!!" Jerit ku sambil turun tangga.
Aku terus mengeluarkan kunci kereta dan menghidupkan enjin kereta. Aku mula memandu ke destinasi ku. Noneun nae destiny !!!
Selepas 5 minit memandu,aku pun tiba di hadapan rumah jihoon. Hehe,sebenarnya aku tak bagitau pun nak sambut anniversary dengan dia. Suprise lah katakan. Aku pun menekan loceng pintu rumah jihoon.
Din dong~~
Pintu terbuka. Kelihatan seorang yeoja yang tak dikenali tapi yang pasti dia lagi hodoh daripada aku.
"Who are u?! Euu,disgusting. Skirt kau entah-entah beli dekat tepi jalan kan?" Kata yeoja itu dengan suara yang teramat lah gedik.
Aku hanya membisu kerana tertanya-tanya. Siapa yeoja ni? Dah lah hodoh. Tiba-tiba kedengaran suara jihoon jerit mungkin daripada dapur dan menuju ke pintu rumah.
"Who's that baby?" Kata jihoon sambil peluk pinggang yeoja itu.
Jihoon kelihatan terkejut apabila nampak muka aku dan dia terus melepaskan pelukan. Muka jihoon kelihatan gelabah.
"Huhh,patut lah kau tak pernah kiss aku. Siap tolak aku lagi. Rupanya sebab ni. Huh,aku.. aku benci kau jihoon.Kita putus" Kata ku sambil melempang muka jihoon.
Aku pun mula hendak keluar dari halaman rumah jihoon namun lengan ku dicapai oleh jihoon.
"No,please!! Ily so much. Please jangan buat saya macam ni. Please." Rayu jihoon pada ku.
"Kalau macam tu kita kahwin hujung tahun ni!!" Kata ku dengan sura yang tinggi.
"What?! Kau gila ke?!! Hey,kau dengar ni eh. Kau tu dah lah tak lawo!! Pastu ada hati nak bercinta dengan aku apatah lagi kahwin dengan aku. Aku tak sayang kan kau pun,aku just sayangkan DUIT kau je perempuan. HA HA HA" kata jihoon dengan gelak jahat nya.
Aku menolak badan jihoon dan menampar muka jihoon sekuat-kuatnya. Aku terus masuk ke dalam kereta dengan air mata yang mula mengalir.
Aku mula menghidupkan enjin dan terus meninggalkan halaman rumah jihoon dengan perasaan marah sekali.
Aku balik dengan air mata masih kekal di mata. Oppa yang perasan dengan air mata ku,terus dia memujuk dan tanya apa yang terjadi.
Huhu,terima kasih oppa. I love u!!
YOU ARE READING
Trying To Love You ●KeiMin●
Random"A..aku sayang kau kei,ta..tapi aku takut dan malu. Aku takut kau membenci aku sebab selama ni aku selalu maki kau dan aku malu sebab abang kau sendiri kawan aku. Aku.. aku menyesal sangat dengan perbuatan aku yang layan kau dengan teruk selama ni...