Kim ji yeon.
Aku pun pulang dari sekolah dengan menaiki kereta oppa. Huh,menyampah giler dengan budak kat sekolah tadi.
Tak malu ke ngorat anak orang kat tempat umum?! Entah pape je perangai diorang ni lah!!
Setelah tiba di rumah,aku keluar dari kereta dan masuk ke dalam menuju ke atas.
"Kei~" Namaku dipanggil oleh eomma. Dan panggilan namaku membuatkan ku berhenti daripada terus naik ke atas.
"Erk,n..nae eomma? Nak apa?" Tanya ku pada eomma.
"Malam ni,eomma dan appa ada benda nak dibincangkan. Penting. Jadi selesai makan malam nanti,kamu jangan naik atas terus. Tunggu kami di ruang tamu. Faham?" Kata eomma dengan suara yang tegas.
"F..faham. Kei naik dulu ye?" Kata ku lalu terus naik atas.
Erkkk,eomma tu dah kenapa? Serius semacam je? Tak pernah nampak dia serius macam tu.
Whatever..
Seperti yang diarahkan,selesai makan malam aku terus menunggu eomma dan appa di ruang tamu.
Oppa? Dia tengah buat kerja sekolah. Lagipun eomma yang halau dia tadi. Hoho😜
Sedang aku mengelamun sorang-sorang,eomma dan appa pun datang.
"Erm,eomma dengan appa nak apa sampai panggil kei macam ni?" Tanya ku dengan suara menggeletar sedikit.
"Kami ada sesuatu nak dibincangkan dengan kamu. Dan,kami berdua berharap sangat yang kamu setuju dengan permintaan kami." Kata appa dengan suara yang agak serius.
"O...kay. So? Perkara apa yang perlu kei setuju ni?" Tanya ku pula.
"Eomma,appa dan keluarga park sudah berbincang untuk..." eomma menghentikan ayatnya sebentar.
Untuk? Untuk apa??
"Huhhh,untuk kahwinkan kamu dengan anak lelaki dia. Dan,hujung minggu ni kamu akan menjadi tunang dia." Kata eomma.
"WHAT?!!!!!! Anak keluarga park yang mana ni? OH NO!! KEI TERLALU MUDA UNTUK BERKAHWIN EOMMA!!!" Kataku dengan suara yang meninggi sedikit.
"Nanti kamu tau lah anaknya yang mana satu. Tapi yang penting sekarang ni,kamu. Tolonglah bersetuju dengan permintaan kami ni kei." Rayu appa pada ku.
Aku mula berasa simpati ke atas mereka berdua. Selama ni,aku selalu degil taknak dengar cakap mereka.
Dan,mesti mereka kecewa dengan aku kan?
Huhhh,disebabkan eomma dan appa.. aku rasa.. aku patut terima.
"Kei? Kamu dengar tak apa yang appa cakap tadi?" Tanya eomma padaku sambil melambai-lambai ke arah aku yang sedang mengelamun tadi.
"Erkk,de..dengar. K..kei setuju dengan permintaan eomma dan appa." Kataku sambil tersenyum.
"Be..betul ke apa yang kami dengar ni?" Tanya eomma dengan muka yang agak terkejut.
"Betullah. Takkan lah kei nak menipu. Ni kan benda yang serious." Kataku lagi sambil tersenyum pahit(?)
"Huhh,baguslah kalau begitu. Esok malam,kami ajak keluarga dia makan malam dekat sini. Nak biar korang berkenalan." Kata appa.
Aku hanya mengangguk paksa.
"Esok pakai baju lawa-lawa ye kei. Jangan pakai baju tak senonoh pula." Pesan eomma.
"Okay. Erm,ada apa-apa lagi ke? Kei ngantuk lah eomma. Lagipun esok nak sekolah. Kei tidur dulu ye?" Tanya ku meminta izin untuk tidur.
Eomma dan appa pun mengangguk. Lalu,aku terus berlalu pergi. Sebelum naik tangga,aku terdengar eomma dan appa berbual.
"Anak kita tu dah matang lah." Kata eomma pada appa.
"Tengoklah siapa appa dia. Saya yang kasi didikan yang sempurna pada dia tau." kata appa pula.
"Ceh,awak tu sibuk dengan business je ada ke patut awak cakap awak yang bagi didikan yang sempurna pada dia. Ni yang nak majuk nih!!" Kata eomma lalu bangun dan meninggalkan appa sorang-sorang.
"Awakk,jangan lah majok!! Tak comey lah!!!" Kata appa lalu mengejar eomma.
Aku pun tergelak lalu naik ke atas.
Patutlah aku ni childish,rupa-rupanya parents aku ni pun childish nak mati. Kalah aku. Haha
YOU ARE READING
Trying To Love You ●KeiMin●
Random"A..aku sayang kau kei,ta..tapi aku takut dan malu. Aku takut kau membenci aku sebab selama ni aku selalu maki kau dan aku malu sebab abang kau sendiri kawan aku. Aku.. aku menyesal sangat dengan perbuatan aku yang layan kau dengan teruk selama ni...